בעזרת השם – איך לבחור שם לעסק שלכם

 

 
בקצרה

 

לעיתים קרובות בעלי עסקים תוהים עד כמה זה חשוב באמת איך יקראו לחברה החדשה שבכוונתם להקים ואיך למעשה בוחרים בשם מתאים לעסק שלהם? במאמר זה, אשיב עבורכם לשאלה : איך לבחור שם לעסק ומאיפה מתחילים? 
ריכזתי עבורכם 8 אסטרטגיות שונות שיכולות לעזור לכם למצוא את השם המתאים ביותר לעסק החדש. תהליך בחירת שם לעסק דומה לבחירת שם לילד או ילדה - חשוב להשקיע זמן ולבחור שם ראוי לעסק שלכם - כי באמצעותו אנשים יכירו את החברה שלכם, אתכם ואת פועלכם לאורך כל הקריירה. נסו לחשוב על האנשים שהכרתם בחייכם וסלדו מהשם שההורים שלהם נתנו להם, שמות שלא תואמים את האדם או את אופיו. חשוב שבחירת שם לעסק שלך יהיה מדויק וללא חרטות כי הוא הולך ללוות אתכם לאורך זמן והוא צריך להיות הכי טוב שאפשר.  

 

שם לעסק  - 8 אסטרטגיות שונות

1. שתי מילים שהופכות למילה אחת (הֶלְחֶם) – כמו FACEBOOK , פלאפון ו- VOLKSWAGEN ("מכונית העם" בגרמנית).

2. מילים שלא הייתה להן משמעות קודם לכן או שלא היו קיימות בכלל – כמו טוויטר, Yahoo ו-Google, אין להן יותר מידי משמעות, אבל זה נשמע טוב, זה קליט ומתגלגל טוב על הלשון.   

3. מילים עם משמעות בשפה אחרת – כמו VERIZON - שהיא חברת תקשורת אמריקאית רב-לאומית, שמורכבת מהמילה הלטינית VERITAS  שהפירוש שלה זה אמת, בצרוף עם המילה HORIZON , מה שיוצר את המילה VERIZON לדברי החברה המילה משקפת את עולם הערכים שלהם המושתת על אמת ויושרה יחד עם דמיון ודחף אין סופי לכבוש את קו האופק.

4. חוכמת ההמונים – תן לקהל שלך לבחור לך שם. בדרך כלל לא יינתן שם חדש בלי מחקר לקוחות. הבעיה עם הדרך הזו היא שתמיד יזרקו לאוויר יותר מאופציה אחת ובסופו של דבר אנשים מסוימים עלולים להיעלב שלא בחרת בשם שהם הציעו, ובכך הנכם מסתכנים בלאבד אותם כלקוחות.
 

5. השם שלך – במטרה להנציח את המשפחה או את האדם שעמדו מאחורי החברה או המוצר כמו פתאל, קסטרו, קלווין קליין, ארמאני, שאנל, גוצ'י, דיור, איב סן לורן, מיכל נגרין,שטראוס, ברילה  (על שם משפחת ברילה שהקימה ומנהלת כבר 120 שנה את "פסטה ברילה). עם זאת חשוב מאוד שהשם יהיה רלוונטי לתקופה, ולא להתעקש בכל מחיר שהשם שלכם יופיע על שלט הכניסה.  קחו לדוגמה את מקדונלד'ס שלא נקראה על שם מייסדיה ריימונד קרוק. אתם מסוגלים לדמיין לעצמכם אנשים שיושבים במסעדה שקוראים לה קרוק'ס ? מקדונלד'ס  עובד כי זה שם אמריקאי שמשקף את כל התרבות של השפע ושל הכל בגדול. למייסד של החברה הייתה מודעות גבוהה והוא השכיל להבין שהשם שלו לא יועיל לחברה. במקום להתעקש, קרוק הניח את האגו בצד ובחר בשם שכולו אמריקאי, שם מזמין יותר שמתאים לאופי העסק והשאר הוא היסטוריה.
 

6. ראשי תיבות – NBANBCBMWIBM LG, אי די בי חברה לאחזקות – במרבית המקרים משתמשים בשלוש או ארבע אותיות לכל היותר.
 

7. מילים שמסבירות מהו המותג, כמו LEGO  - השם לגו הוא קיצור של הצירוף "leg godt" אשר משמעותו בדנית הוא  "תשחק ביחד", אני אוהב את השם הזה, הילדים שלכם אוהבים את השם הזה, ועד היום אני מרכיב דברים בלגו ביחד עם הילדים שלי. השם הזה נותן לך תחושה לגבי מה שיש בתוך הקופסה ומה צריך לעשות עם זה, איך משחקים בזה.
 

8. בצעו מחקר לפני שאתם בוחרים שם סופי לחברה – תוודאו שהשם שאתם רוצים לא תפוס כבר על ידי מישהו אחר. אני מכיר בעלת עסק  שהקימה חברת ביגוד לנערות, השקיעה כסף רב על שיווק, מיתוג, פרסומות ובסופו של דבר אם הייתם מקלידים באינטרנט את השם שהיא העניקה למותג ושמייצג גם את החברה שלה הייתם מגיעים לאתר מפוקפק עם אותו שם בדיוק. יש מושג  שנקרא "חוכמה בדיעבד" – אם היא רק הייתה בודקת מראש את השם שברצונה לתת לעסק שלה, היו  נחסכים לה המבוכה ועוד כמה מאות אלפי שקלים שהושקעו בקמפיין שבסופו של דבר נגנז.

ולסיום כמה טיפים קטנים:

  • ברגע שבחרתם שם, וודאו שהוא לא פוגע ברגשותיהם של אנשים אחרים ושאין לו משמעות שלילית בשפה אחרת, כזאת שיכולה להיות רלוונטית לחברה שלכם.
  • דברו עם עורך הדין שלכם ותראו אם השם שבחרתם חוקי, שאין פה מצבים של "גניבת דעת" הטיה מכוונת, דמיון לשם של מתחרים ושהדומיין שלו באינטרנט פנוי.
  • אל תבחרו שם ארוך מדי: שם שיש בו יותר מדי הברות ושלא מתגלגל על הלשון, וקשה לאתר אותו בגוגל, יש יותר מידי אפשרויות. ברגע שאנשים טועים בשם של העסק, סביר להניח שמשהו לא עובד והם יגיעו בתוצאות החיפוש שלהם ל – 100 תוצאות שגויות, ילכו לאיבוד ובסופו של דבר ירימו ידיים וייוותרו עליכם.
     

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>