איך לפתוח עסק מבלי לפרוש מעבודתך כשכיר

 

בקצרה

כיצד ניתן לפתוח עסק מבלי לפרוש מהעבודה היומית כשכירים? בעולם של היום כולם רוצים להיות הבוסים של עצמם. אם אתם מרגישים שאתה דורכים במקום היום, בעבודה לא מתגמלת מתשע עד חמש, והתשוקה שלכם היא לפתוח ולהשיק כבר עסק משלכם- חכו רגע, אל תגישו בינתיים מכתב התפטרות, עדיף תמיד לשחק בטוח.  

איך נכון לפתוח עסק?

פתיחת עסק עצמאי מצליח זה אתגר לא פשוט בכלל, המחייב אותך להשקיע את כל כולך בתהליך שסיכויי ההצלחה בו אינם גבוהים במיוחד, בלשון המעטה. בזמן שיש לך סיכוי הצלחה של מתחת לעשרה אחוזים, רמת הקושי עולה עוד יותר כשבכוונתך לעשות זאת מבלי להפסיק את העבודה היומית שלך כשכיר.

הטייטל של להיות הבעלים של עסק עצמאי לחלקכם יישמע יפה ומרגש, אבל השקתו והפיכתו של העסק למוצלח זהו אתגר גדול שרק מעטים עומדים בו. כל יזם יגיד לך שהפעלת עסק דורשת תכנון מדויק ושבמהלך התקופה הראשונית תצטרך להשקיע זמן רב כדי להפוך את החלום שלך לעסק מציאותי חי ונושם, בו  בזמן שאתה עובד כשכיר בלהגשים את החלומות של מישהו אחר.

האם זה אמור לעצור מבעדך מלרדוף אחרי החלום היזמי שלך? התשובה היא לא, אנחנו חולמים כדי לתת לעצמנו תקווה, מבחינתי להפסיק לחלום זה כמו להגיד לעצמנו שלעולם לא נוכל לשנות את גורלנו, כך שיהיה טוב יותר.

להלן  9 כללים לפתיחת עסק בעוד שבוע מהיום מבלי לפרוש מהעבודה היומית שלכם:

1. בדוק את מגבלות התעסוקה שלך

לפני שאתה פותח עסק, וודא שאינך מפר הסכמים של אי תחרות עם המעסיק הנוכחי. גם אם אינך עובד על בסיס חוזה, בדוק ובחן מחדש עם אנשי ה-HR במקום העבודה שלך את המדיניות הנוכחית כדי להבטיח שלא תפוטר על כך שפתחת עסק חדש. אם קיים איסור שמגביל אותך בלעבוד בכל עיסוק נוסף, ברר האם אתה יכול לאור המגבלות הקיימות בחוזה הנוכחי שלך, לרדת באחוזי המשרה, לעבוד במשרה חלקית מהבית או לעבוד כפרילנסר המדווח על הכנסותיו באמצעות חשבונית.

2. הגדר לעצמך יעדים לטווח הקצר ולטווח הארוך  

עליך להיות בעל הבנה ברורה האם ברצונך בטווח הארוך להמשיך לעבוד כשכיר ולהשאיר את העסק שלך כפרויקט צדדי במשרה חלקית או שבטווח הקצר בכוונתך להפסיק את תפקידך הנוכחי בסמוך עם פתיחת העסק ולהשקיע את מירב הזמן והמשאבים שלך בהשקתו. עבודה בטווחים מוגדרים מראש תעניק לך בהירות רבה יותר לגבי כמות הזמן והכסף שתידרש להשקיע בעסק החדש שלך.

3. צור זהות חזותית חזקה

לא משנה כמה גדול הרעיון העסקי שלך, בכל מה שקשור לזכייה בתשומת לב הקהל, הוויזואליות ממלאת תפקיד חשוב מאוד. על מנת ליצור בידול חזותי אל מול המתחרים, דאג שיהיה לך לוגו ייחודי, שיסביר בצורה גרפית את הסיפור העומד מאחורי המותג. צור לוח צבעים עקבי, צבעים משקפים את אישיות המותג, יש בכוחם ליצור קשר רגשי עם הקהל. שימוש בלוח צבעים עקבי לאורך כל עיצוב הנכסים הדיגיטליים והחומרים השיווקיים יסייע לקהל לזהות את המותג שלך בקלות. וודא שהצבע שתבחר מתאים לעיצוב הלוגו של העסק שלך.

4. קבל תמונה ברורה של קהל היעד שלך

בהיותך יזם לראשונה, אתה עשוי לטעות ולחשוב שכולם יכולים להיות קהל היעד שלך. חשוב שתגבש עם עצמך הבנה ברורה לשאלת הגדרת קהל היעד שלך, ככל שתקדים למצוא לכך תשובה, תוכל לחסוך זמן רב וכסף בקידום המוצרים והשירותים שלך. אל תלך על קבוצות גדולות, היה ממוקד, ספציפי, פלח את קהל היעד שלך לפי גיל, מגדר, מיקום פיזי, הרגלי צריכה, תחביבים ועוד. לבסוף תוכל להסיר מהרשימה את מי שאינם רלוונטיים עבור העסק שלך ושאינם עונים על המאפיינים שהגדרת מראש.

5. תבין מי המתחרים שלך

ישנם מעט מאוד יזמים שבאמת פיתחו מוצר שלא נראה כמותו קודם בשוק, כמעט ולא קיים היום מוצר שמישהו אחר בזמן אחר לא חשב עליו ופיתח אותו בגרסה שונה משלך. עד כמה שהרעיונות שלך עשויים להיות ייחודיים ושונים, סביר שהם יהיו חלק מהתעשיות הקיימות ורוב הסיכויים שמישהו אחר כבר החל לעבוד על הפיתוח שלהם. לפיכך, חיוני מאוד לבצע סקרים מקוונים, לערוך ראיונות של אחד על אחד עם משתמשים פוטנציאלים, לבחון היתכנות עסקית, לבצע ניתוח תחרותי ועל בסיס כך ליצור את האסטרטגיה שלך.

6. צור תכנית עסקית

אם תהית האם באמת יש להשקיע את זמנך בכתיבת תכנית עסקית, התשובה לכך היא - כן! תכנית עסקית הינה מסמך שמסביר מה לעשות ואיך לעשות. המסמך הזה מהווה "בדיקת מציאות" ודרך נהדרת לבדוק האם הרעיונות שלך ישימים וניתנים לגיבוי באמצעות דוחות ביצוע ונתונים מספריים שיתמכו ברצון שלך לבסס עליהם עסק מרוויח, או לחילופין שאתה יכול למחוק את הרעיונות העסקיים הנוכחיים שלך ולהציע משהו טוב יותר. בנוסף, תכנית עסקית ריאלית תעזור לך למשוך משקיעים לעסק שלך ותיתן תמונה ברורה של השוק והתעשייה שאליה ברצונך להשתייך. בכך תניע אותך ואת הצוות שלך להישאר נחושים וממוקדים. תכנית עסקית היא מעין מפה כלכלית שבאמצעותה תוכל לתעדף את עבודתך ולנווט בין שלל המשימות הקיימות בכדי להשיג את היעדים העסקיים שלך.

7. בנה תכנית שיווק

לא משנה באיזה שלב העסק שלך נמצא, על מנת לשמור על מיקום מכובד בין המתחרים שלך, הנך זקוק לאסטרטגיה שיווקית איתנה. על כן, רגע לפני שתחליט לפתוח את העסק שלך, חשוב שיהיה לך ברור כיצד תקדם אותו. העולם הדיגיטלי של ימינו פותח בפנינו הזדמנויות רבות לקידום העסקים שלנו. כמעט מחצית מאוכלוסיית העולם משתמשת במדיה חברתית. תן לקהל שלך תצוגה מקדימה בלעדית של המוצרים והשירותים שלך. הפיצו דוגמאות בחינם, הראו את הפרטים ברשת, שלחו הזמנות לאירועים דיגיטליים ולדפי האינטרנט בניהולכם, הקפד להעלות תוכן מעודכן מידי מספר ימים בכדי להישאר זכיר בקרב לקוחותיך וזכור שאנשים נוהגים לקנות מאנשים שהם מכירים.

8. תרגול בניהול זמן

כיוון שכעת הנך עובד בשתי עבודות, שכיר בעסק של עצמך ושכיר בעסק של אחרים, חשוב מאוד שתתרגל ניהול זמנים. עשה חלוקה ברורה וקבועה מראש של מספר השעות שתקדיש לעסק החדש שלך, באיזו שעה ביום בכוונתך להתמודד עם מסה קריטית של משימות עסקיות המחייבות את ההתערבות שלך?

רצוי מאוד לא לעבוד על העסק שלך בזמן שאתה עובד כשכיר תוך שימוש במשאבים משרדיים שלא שלך. רוב הסיכויים שאם תיתפס ייפטרו אותך באופן מיידי ותאבד את רשת הביטחון הכלכלית הזו. יתרה מזאת, ייתכן שלא תוכל לעבוד על פרויקטים שאינם שלך בריכוז מלא, מה שייפגע בתפוקות שלך ובאפקטיביות ובהמשך יוביל גם כן לפיטורים.
על כן, חשוב מאוד לא לערבב בין השניים. אני ממליץ לתכנן את הזמן באופן טורי מסיימים עבודה אחת ואז מתחילים עבודה נוספת.

9. שגרת טיפול עצמי

כפי שכבר הוזכר, פתיחת עסק מבלי לפרוש מהמשרה היום יומית אינה דבר קל. אתה עלול להגיע למצבים קיצוניים של עומס ולחץ בהם תחשוב אולי לפרוש ולוותר על החלום שלך. לכן חשוב לפתח שגרת טיפול עצמי. קח קצת זמן להתאמן או פשוט לעשות דברים שעושים לך טוב על הלב, זה יעזור לך בהמשך להישאר בריא פיזית ונפשית.

 

לסיכום

המסע לפתיחת עסק חדש כרוך בקשיים מרובים, וכשאתה מתכנן לצאת אליו מבלי להפסיק את עבודת היום יום שלך, המסע נעשה אפילו קשה יותר. זה לא אומר שצריך להפסיק לרדוף אחרי החלומות שלכם, שם המשחק הוא סבלנות. אל תצפה להצלחה בן לילה, תן לעצמך ולעסק שלך זמן מתאים לגדול ולהתחזק, יישם את תשעת הכללים והחל את המסע היזמי שלך בביטחון מלא וחיוביות. בהצלחה!

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>