7 צעדים ''בטוחים'' להחזרת הלקוחות לעסקי הביוטי והקוסמטיקה

 גל שני של קורונה בפתח – למרות הפחד והחששות קבלו 7 צעדים "בטוחים" להחזרת הלקוחות לעסק הקוסמטיקה והביוטי שלך-

האם אתם יכולים להגיד שכל הלקוחות שהיו לכם לפני הקורנה חזרו?

כרואה חשבון שמלווה מאות עסקים בשנה בתחום היופי והקוסמטיקה ריכזתי עבורכם כמה מסקנות חשובות שעליכם ליישם עוד מאתמול אצלכם בעסק אם ברצונכם להמשיך לראות את הלקוחות מגיעים גם בזמן של הגל השני:

 

  1. תהיו סטריליים – יישום הנחיות קפדניות בנושא ניקיון הוא האמצעי החשוב ביותר לכל עסק ובפרט לאלו שבתחום היופי והקוסמטיקה להחזרת לקוחות קודמים, שחוששים מהידבקות. אתם חייבים לעשות הכול כדי  לגרום להם להרגיש בטוחים. וזה בהחלט הזמן הנכון לזרוק את כל המגזינים וכתבי האופנה הישנים שזרוקים לכם על השולחן בחדר ההמתנה, לכו תדעו מי נגע בהם קודם וכמה זמן הם מונחים שם.
  2. עם מסיכה או בלי מסיכה – ללא יוצא מן הכלל, כל העסקים שאני מלווה מעידים על עצמם שהלקוחות שלהם רוצים לראות את הצוות משתמשים במסכות פנים, כפפות ומחיצה שקופה. הם אומרים שזה גורם חשוב ומכריע שהלקוח בודק לפני שהוא מחליט אם להגיע אליהם או למתחרים.
  3. ביטול חדר ההמתנה – לקוחות רבים מחפשים כמה שפחות אינטראקציה ומגע עם לקוחות אחרים, ביטול חדר ההמתנה לחלוטין ישיג את המטרה הזו. אני מציע לכל מכוני היופי לעבור למערכת קביעת תורים דיגיטלית המאפשרת ביצוע צ'ק – אין וירטואלי באמצעות הטלפון, זה חשוב מאוד עבור הלקוחות שלכם ולכן זה חשוב מאוד גם עבורכם.
  4. כסף דיגיטלי - בנוסף, אני מציע לכל העסקים שאני מלווה, לאמץ תהליכים של גביית תשלום ללא מגע אדם, סליקה דיגיטלית באמצעות אפליקציית תשלומים המאפשרת ללקוח לשלם בתחילת הטיפול או בסופו בצורה מקוונת ללא צורך בהעברת מזומן או כרטיס אשראי מיד ליד. מדובר באמצעי בטיחות חובה בכל עסק בתחום שלכם, שיהפוך את ההגעה לעסק שלכם להחלטה קלה עבור הלקוחות .
  5. התייעצות און-ליין עם יועצת יופי- התייעצויות וירטואליות מאפשרות לעסקי היופי להפיק את המירב מהאילוצים החדשים. רוב הצרכנים מעוניינים בהתייעצויות וירטואליות בנושא טיפוח העור, שיעורי יופי והדרכות לשימוש עצמי. ככל שחוויות וירטואליות מהסוג הזה הופכות לנפוצות יותר, כך הלקוחות שלכם ירגישו יותר ויותר בנוח עם שילוב של התייעצויות ראשוניות און ליין ושירותים אישיים במכון היופי לאחר מכן. כך תוכלו להגיע לקהלים חדשים ובהמשך למקסם רווחיות. בנוסף, עסקים מסוימים משתמשים בהתייעצויות הווירטואליות הללו כאמצעי דיוור ישיר מול הלקוחות הכולל עדכונים ומענה על שאלות נפוצות בנושא ביטחון ושמירה על אמצעי זהירות בהתאם לתקנות משרד הבריאות. כאשר הלקוח מגיע למכון היופי, זה כבר לאחר שהוא קיבל מכם את כל התשובות און-ליין,  מפלס הלחץ והחרדה שלו נמוך, הוא מבין ששמירה על מצבו הבריאותי חשובה לכם, ומיד הוא מתחיל לקבל את השירות שהוא הזמין. כך, למרות שאתם עוטים מסכות הקשר האישי בינכם לא נפגע .
  6. טיפולי יופי - שירות עד הבית - השירותים הביתיים נמצאים כרגע במגמת עלייה, ומונעים קדימה על ידי הביקוש של הלקוחות המבוגרים יותר שלכם החוששים במידה רבה יותר למצבם הבריאותי. בשעות "מתות" שבהן כמות התנועה לעסק נמוכה, לרוב בין השעות 13:00- 16:00 בימי חול, הייתי מציע לכם לאמץ את מודל של שירות עד הבית, גם כדי להגדיל את היקף הפעילות ולהזרים יותר מזומן לעסק  וגם כדי לשמור על קשר אישי עם אותם לקוחות שמסוגרים בבית וחוששים לבריאותם. אני סבור שהם ישמחו ויעריכו מאוד את המאמץ שתעשו עבורם ויתגמלו אתכם בנאמנות אמיתית גם לאחר סיום המשבר הנוכחי.
  7. קרנות שיווק -  יש לציין כי הטלפון הינו אחד הערוצים בעלי יעילות נמוכה ביותר להחזיר לקוחות לעסק, בממוצע רק חלק קטן מאוד מהלקוחות מעידים שהם משתמשים בערוץ זה. הגיע הזמן לעשות אופטימיזציה דיגיטלית לעסק שלכם, ולהפוך את תהליך המכירה וסגירת התורים לכמה שיותר אפליקטיבי, החליפו את אנשי המכירות שלכם בכפתורים. בימינו אלו, הכי קל ללקוחות להזמין את השירותים או את המוצרים שלכם באינטרנט. אל תחמיצו את ההזדמנות, עכשיו יותר מתמיד אנשים מבלים יותר זמן באינטרנט וברשתות החברתיות. השקיעו את מירב המאמצים שלכם ללכוד את תשומת לבם שם ולא טלפונית.

 

הלקוחות להוטים לחזור למכוני היופי

לסיום, המספרים לא משקרים – הלקוחות שלכם להוטים לחזור למכוני היופי, לספא ולטיפולי בריאות. כבעלי עסקים, עשו כל שביכולתכם כדי לגרום ללקוחות להרגיש שהמרחב שלכם בטוח ושזה נכון עבורם לחזור אליכם. עשו עבודה מקדמית, והכינו את כל צוות העובדים שלכם לספק מענה לשאלות הלקוחות וליידע אותם מהם האמצעים החדשים המיושמים אצלכם בעסק שנועדו לשמור על בריאותם. יישום צעדים שיהפכו את החיים של לקוחותיכם לקלים יותר, יחזיר אותם אליכם מהר יותר ממה שחשבתם.