This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.

אפקט ההילה בשוק הקמעונאות - יעל קנדר בטור השבועי בדה מרקר

יעל קנדר , מנהלת BDO Digital |

28 מאי 2020

אפקט ההילה הוא תופעה חברתית-פסיכולוגית המתועדת מזה שנים רבות, וגורמת לאנשים להיות מוטים בדעתם על ידי העברת רגשותיהם לגבי תכונה אחת של משהו לתכונות אחרות, שאינן קשורות. לדוגמה, אנו תופשים אנשים בעלי מראה טוב כאינטליגנטים יותר ומצליחים יותר. קיים אפילו מחקר אחד שהוכיח כי נאשמים אטרקטיביים יותר קיבלו עונשים פחותים מאשר נאשמים פחות אטרקטיביים על אותה עבירה. 

תחשבו שנכנסתם לאתר או אפליקציה ומצאתם שגיאת כתיב, או שהאתר לא נטען מספיק מהר. החוויה הזו משליכה על כל השאר. אנחנו מסיקים כי אם המותג לא שם לב לשגיאות באתר שלו, אז הוא בטוח לא מקצועי וזה לא בטוח להזמין ממנו. למרות שרציונלית אין קשר לכל ההיסקים שערכנו, עדיין ככה אנו נוהגים לשפוט אתרים - וגם אנשים.
 

יעל קנדר, Head of BDO Digital, בטור השבועי בדה מרקר, על אפקט ההילה בתחום הקמעונאות

 

למאמר המלא