איך לחשוב כמו חברת חד קרן

המהפכה התעשייתית הרביעית שהחלה לפני עשור ונקראת "The age of the customer"  היא כאן כדי להישאר גם בעשור הבא עלינו לטובה.

בימים אלו, אנחנו סוגרים את העשור הראשון בעידן זה והטענה היא שהחברות שישרדו בו, הן אלו שימציאו את עצמן מחדש תוך הבנה של הלקוח שהינו בעל יכולת השפעה יותר מאי פעם.

העשור האחרון גידל הרבה מאד סטרטאפים וחלקם אף הצליחו להפוך לחדי קרן בשווי של מיליארד דולר ומעלה. ניתן ללמוד המון על לאן אנחנו הולכים מכאן קדימה באמצעות בחינת חדי הקרן הללו. כמובן, שניתן גם ללמוד לא מעט באמצעות בחינת החברות שהיו מהמצליחות בעולם וכיום, כבר לא עמנו אבל זה לפעם אחרת.

מעבר להיכרות עם חדי הקרן הללו, כדאי להיעצר לרגע לחשוב מה אנחנו יכולים ללמוד מהחברות הללו ומה הסיבה שהן הצליחו בזמן כל כך קצר ודווקא עכשיו.

בואו ניקח מספר דוגמאות של חברות שהפכו לחדי קרן בעשור האחרון:

חברת Meero  הינה כלי עבודה לעורכי תמונות. החברה גייסה 230 מיליון דולר ודחפה את הערכת השווי שלה למיליארד דולר ביוני האחרון.

מדובר בכלי עריכה והפקה מקוון לצלמים העושה שימוש בבינה מלאכותית, בדומה לפוטושופ, אך מהיר ויעיל בהרבה. תחשבו על הרחבת קהל המשתמשים והמהירות שהחברה הזו מספקת.

 

חברת DoorDash  היא חברה לשירות משלוחי מזון ומוערכת ב -13 מיליארד דולר. החברה הושקה בשנת 2013 ומאז צברה כמות לא קטנה של מתחרים כמו UberEats, Postmates ו- Seamless . כיום, הסבלנות שלנו התקצרה ואיתה הצורך בפתרונות מידיים. ענף המסעדות והמזון היה בין הראשונים שהבין זאת וקיצר את התהליכים עבור הלקוחות.

 

באותה נשימה, אפשר לדבר גם על אפליקציית משלוחי המכולת על פי דרישה, Instacart  שהוקמה בשנת 2012 והוערכה לאחרונה בכמעט 8 מיליארד דולר. הם היו הראשונים שהציבו רף חדש והוא להגיע לבית הלקוח עד שעה ממועד ההזמנה. כשחברות שמות רף שירות חדש, כל השאר חייבים ללכת בעקבותיהם כי זהו הסטנדרט החדש של הלקוח. ואתם רוצים להיות אלו שהמציאו את הסטנדרט ולא אלו שנאלצו להתאים את עצמם בעקבותיו.

 

אפליקציית המסחר במניות ללא תשלום בשם Robinhood עם בסיס משתמשים של מעל 6 מיליון, שמציעה גם אפשרות לקנות ולסחור בביטקוין. הצלחתה של החברה היתה כרוכה גם במורדות במהלך הדרך אבל הרעיון שבבסיסה מסמל לנו משהו על דור המילניום ועל זה שיבוא אחריו מבחינת רמת הציפיות שלהם מהחברות שעימן הן יעשו עסקים.

 

חברת המזון מן הצומח המדוברת Impossible Foods מוערכת כיום בכ-4 מיליארד דולר. הם מייצרים מזון על בסיס צמחי להחלפת בשר, חלב ודגים. בשנה האחרונה, השיקה החברה שיתוף פעולה בפריסה ארצית עם בורגר קינג. כיום, כבר אי אפשר להיכנס לחדר שיש בו צעירים בלי לגלות שלפחות חלק מהם טבעונים או לפחות צמחונים. חברות חייבות להתחיל להקשיב לקול הלקוחות שלהם ולהתאים להם מוצרים.

 

חברת Hims היא פלטפורמת אונליין בה גברים יכולים להזמין מוצרי טיפוח. הם מציעים למשתמשים מוצרים לבריאות מינית, מניעת הריון, טיפולי עור וטיפולי נשירת שיער מבלי שהם צריכים לפנות לרופא פיזית לקבלת מרשם. זו חברה שיושבת על חסם הבושה ועל כך שבשנת 2020 אין סיבה שנמשיך לעמוד בתור לרופא עבור מרשם.

 

אפליקציית המדיטציה Calm שנולדה בשנת 2012. ככל שיוזמות לבריאות הנפש התפשטו ברחבי העולם, האפליקציה Calm ותכונותיה הרבות, כמו תרגילי נשימה וסיפורי שינה, צברה משיכה רבה. האפליקציה הזו לגמרי עונה על צורך בעולם מלא בסטרס שבו אין תמיד זמן ללכת לשעור מדיטציה, היא מביאה אותו אליך.

ברשימת חדי הקרן של העשור ישנן עוד הרבה חברות מעולות כמו: Warby Parker, Away, Lyft Casper, Glossier, Lemonade והמכנה המשותף של כולן הוא שהן עונות על צורך ומשתמשות בטכנולוגיה כמאפשרת ליישום.

בסוף, ניתן לראות שחדי קרן נמצאים בכל מקום ובכל ענף וכל חברה (מסורתית או חדשה) יכולה להמציא את החד קרן הבא.