כיצד סדנת אסטרטגיה לסטרטאפים הפכה בשנים האחרונות לכלי חיוני לצמיחה משמעותית



 

בקצרה

מנכ"לים רבים של חברות סטארט-אפ בשלבים מתקדמים יחסית, מבינים שבמרדף האינסופי סביב פיתוח והשקת המוצר ובניית קהל לקוחות ראשוני, הם מתקשים למצוא את הזמן והכלים להכריע בשאלות אסטרטגיות מהותיות שיכולות להיות המפתח בין הצלחה מטאורית לבין כישלון מוחלט, על אף המומנטום הראשוני החיובי שהחברה שלהם יצרה. 

 

7 השאלות המרכזיות שמנכ"לים שואלים את עצמם במטרה להזניק את החברה קדימה:

  • האם לפתח מוצרים נוספים או להתרחב לקהלי יעד חדשים עם המוצרים הקיימים?
  • האם להיכנס לסקטורים חדשים או לתת מענה רחב יותר ללקוחות קיימים?
  • מתי נכון להיכנס למיזוג או שיתופי פעולה אסטרטגיים?
  • כיצד לבנות הצעת ערך מעודכנת שמשלבת בתוכה את כלל מוצרי ושירותי החברה, במטרה לתת מענה רחב יותר ללקוח?
  • כיצד לשדרג את המוצר ולהתגבר על המתחרים ולהגיע לנתח שוק גדול יותר?
  • איך נכון להיערך להנפקה?
  • איך לייצר צמיחה משמעותית לאורך זמן מעבר לגידול האורגני הקיים של החברה?
     

אין ספק שמדובר בשאלות קריטיות להישרדות החברה לאורך זמן. עם זאת, הצורך לתת מענה לשאלות אלה לפעמים נדחק מסדר היום השוטף של המנכ"לים והיזמים, או שפשוט נבלע בתוך רצף הנושאים הדחופים בישיבות ההנהלה. כך או כך, לעתים כבר נהיה מאוחר מדי, ומחברה עם הצלחות ראשונות מרשימות – אנו רואים האטה או צלילה מרשימה לא פחות.

ישראל היא אומת הסטארט-אפ, אבל 46% מחברות הסטארט-אפים שנפתחו בישראל בעשור  האחרון נסגרו – כך עולה ממחקר של הלמ"ס. הנתון הזה הוא עוד תזכורת לסביבה השברירית שבה  פועלים מנכ"לים ויזמים של סטארט-אפים. רבים מהם נסגרו בשלב הבשלות, אחרי שכבר השיקו  מוצר, אבל גילו שהשוק שאליו כיוונו הצטמצם או כבר לא רלוונטי, או שהמומנטום המוצלח של ההשקה דעך מהר מכפי שציפו. אחרים גילו שעל אף שהמוצר שבפיתוח שלו השקיעו את מרבית  הזמן והמשאבים של החברה כבר מצליח, אבל ללא אסטרטגיה ברורה – הם לא מצליחים לפרוץ לשווקים נוספים וקהלים חדשים.

בכל שנה נפתחות כ-600 חברות סטארט-אפ חדשות בישראל. חלקן יזכו להגיע לגיוסים מרשימים,  מכירות פנומנליות ולהגיע לפסגה, וחלקן – לא. ההבדל המשמעותי שמבדיל בין הצלחה לכישלון בזירת הסטארט-אפים הוא היכולת להמשיך ולהתפתח, לפרוץ לשווקים חדשים ולהמשיך לחדש.
 

איך עושים את זה בלי להיכנס לתהליך ארוך ושואב זמן ואנרגיה?

אנחנו מציעים סדנת אסטרטגיה ממוקדת, שמאפשרת למנכ"לים ולצוות ההנהלה הבכיר בחברה לעצור רגע, לנשום, להשתחרר ליום אחד מהסחת הדעת של הנושאים השוטפים. הסדנה מאפשרת לחשוב יחד על עתיד החברה בעזרת כלים מתקדמים מעולם הייעוץ, Design Thinking ועוד, ולבנות תוכנית אסטרטגית ברורה ומתוכננת היטב לטווח הארוך.

סדנת האסטרטגיה הייחודית של BDO מאפשרת לקיים תהליך אסטרטגי מעמיק, משמעותי ומקצועי בפרק זמן ממוקד וקצר, ומהווה פתרון אידאלי למנכ"לים שמעוניינים מחד להיות מעורבים בתהליך עם שאר חברי ההנהלה וליהנות מהתובנות שלהם, ומאידך לקבל ייעוץ והנחייה מטובי המומחים האסטרטגיים, וכל זאת במסגרת תהליך קומפקטי ואישי שנתפר במיוחד לאופי ולצרכים הספציפיים של החברה.

מטרת התהליך האסטרטגי היא לבחון על פני כמה ממדים את אפשרויות הצמיחה של החברה, לנתח את ההזדמנויות לעומק מבחינת גודל השוק, היתכנות, התאמה לחברה ועוד, ולבנות תוכנית קונקרטית שמאפשרת צמיחה לטווח ארוך במטרה לחזק את היתרון התחרותי הייחודי היחסי של החברה.

מדובר בתהליך הכרחי לסטארט-אפים, שמטרתו להבין מהו הכיוון שאליו צועדת החברה ומה נדרש להצלחה העתידית שלה.

סדנת האסטרטגיה של BDO מסייעת למנכ"לים ולמקבלי ההחלטות להוביל את החברה קדימה, תוך ניצול מיטבי של המשאבים שלהם. בעזרת הסדנה ניתן לזהות ולתעדף את ההזדמנויות בשוק התחרותי, לגבור על המתחרים באופן משמעותי ולחלק את המשאבים הנוכחיים והעתידיים באופן מתוכנן ומושכל, שיוביל לצמיחה עתידית מרשימה.
 

איך זה עובד?

בשלב הראשון, המקדמי לסדנה, המומחים של BDO עורכים מחקר שוק מעמיק למוצרי החברה בסביבה התחרותית, מאתרים וממפים את הזדמנויות הצמיחה. המיפוי מתבצע בצורה יסודית, ושוקל את כל המאפיינים הקיימים בסביבה שבה פועל הסטארט-אפ.

במודל הייחודי שפיתחנו, אנחנו מנתחים את ההזדמנויות על פני חמישה רבדים שונים, לפי המודל הבא:


 

 

 

 

 

 

 

 

 




השלב השני הוא הסדנה עצמה. מדובר בתהליך קצר ואפקטיבי (יום אחד מרוכז), שבו נערוך ניתוח מעמיק למחקר השוק, ונצא לסיעור מוחות ודיונים מעמיקים ברעיונות והשיקולים השונים שיעלו חברי ההנהלה. בסיום הסדנה תצאו עם כלים ותוכנית שיאפשרו לכם:

  1. לבסס תוכנית אסטרטגית רב-שלבית להמשך פעילות החברה.
  2. להבין את האפיקים השונים שבהם לחברה יש הזדמנויות ליתרון תחרותי משמעותי.
  3. לבנות תוכנית חלוקה מיטבית של המשאבים הנוכחיים והעתידיים של החברה שיובילו אותה לצמיחה המתבקשת.

בשלב השלישי, לאחר הסדנה, המומחים של BDO ילוו אתכם כדי לסייע לחברה ליישם את התוכנית האסטרטגית שפותחה.
 

למה איתנו?

את סדנת האסטרטגיה שלBDO  מובילים מיטב אנשי המקצוע, בעלי ניסיון רב וידע מעמיק בעולם הטכנולוגיה והתעשייה, ומאחוריהם פעילות ייעוץ לאלפי חברות - והכל תחת המעטפת ובסיוע אנשי המקצוע של פירמת BDO, הפועלת ביותר מ-160 מדינות.
 

לפרטים נוספים היכנסו עכשיו >>