צינור מעבר ותשלום קבוע או נתח גדל מארנקו של הצרכן? מהו מודל ההכנסות העתידי למפעילי התקשורת?

                                                               

הטכנולוגיה משתנה בקצב מהיר יותר מאשר המודלים העסקיים השונים, אשר היא מאפשרת לשחקנים השונים. נדגים קביעה זו בניתוח עבר, הווה ועתיד במודל הכנסות של מפעילי התקשורת .

 

עבר-  מפעילי התקשורת בעולם המסורתי קיבלו הכנסות בעיקר משירותי קול לפי שימוש (מספר דקות) וההכנסות היו מהצרכן בלבד. שירותי הקול (נייח לחוד, נייד לחוד) היו מופרדים משירותי אינטרנט, טלוויזיה, עיתונות, פרסום, בסיסי מידע ונתונים מבחינה טכנולוגית ועסקית.

 

הווה- הטכנולוגיה מיזגה את כל הפלטפורמות (מהפכת ה IP) ויצרה את ה- 4 play , וגם מאפשרת קופסה אחת בבית שתשלוט על הכל בתזמון מסונכרן, ובנוסף הבית החכם שמתפתח בצעדי ענק בימים אלו.

 

 

התחברות העולמות השונים לעולם אחד

 

בארץ אנחנו רואים זאת, לדוגמא, בקבוצת הוט, קבוצת בזק (בזק, פלאפון, יס, וואלה ועוד), סלקום (סלולרי, אינטרנט – נטוויז'ן) + תשתית נייח ב-IP  ולאחרונה נכנסה גם לטלוויזיה.

 

הכנסות מקול נייד ונייח הפכו "שטוחות" – תשלום קבוע והרבה יותר נמוך מבעבר. הכנסות על שימוש בנתונים ניידים (מסרונים, גלישה) פיצו במידה מסוימת על הירידה בהכנסות הקול אבל גם הם הכנסות "שטוחות" בחבילה קבועה. סה"כ מודל הכנסות של צינור עם תשלום קבוע.

כפי שציינו כבר, בהווה נוצרו קבוצות תקשורת שחיברו את כל העולמות וגם את ההכנסות לגוף אחד (קול, נתונים, אינטרנט, טלוויזיה, עיתונות וכדומה).

 

המפעילים יכולים לבחור באופן סכמטי בשני מודלים בסיסיים וכמובן קומבינציה שלהם:

 

בחירה בסיסית של מפעיל התקשורת

 

השאלה, האם וכיצד אפשר שמפעילי התקשורת יממשו לכיסם עוד מפוטנציאל ההכנסות הגלום בהתפתחות הטכנולוגית בעתיד? להלן דוגמאות לאפשרויות:

מאבק על נתח הארנק

 

לדוגמא, הצרכן קונה בארנק החכם המאובטח של המפעיל בפורטל המסחרי שלו ומקבל אשראי/הלוואה נושאת ריבית לטובת קנייה זו כי חסר לו מזומן + קונה ביטוח למכשיר שקנה + המכשיר החכם מאבחן את עצמו במקרה של תקלה ושירות מרחוק "משתלט על המכשיר ומתקן אותו במסגרת הביטוח.

 

כמובן שנתח הארנק הזה קורץ לשחקנים רבים, שכבר, למעשה, נמצאים רחוק במודל העסקי החדש: חברות המכשירים (הפורטל של אפל), חברות המסחר (אמזון, אי-ביי, עלי באבא ועוד), אפליקציות התוכן הרבות ועוד.

בימים אלו מתפתח מודל הכנסות נוסף והוא שימוש ב DATA המצטבר לטובת ניתוחים באמצעות בינה מלאכותית על התנהגות צרכן, הצעות מבוססי מיקום ועוד.

התחומים המסורתיים הנפרדים התמזגו וחברות מתחומים שונים מתחרות היום על נתח הארנק של הצרכן. לכן הפרופיל המסורתי של מפעיל תקשורת אינו רלוונטי יותר וכל שחקן צריך להמציא מחדש את הצעת הערך שלו בעולם שהגבולות הישנים שלו אינם רלוונטים.

 

צור קשר עם המומחים שלנו

הירשם לניוזלטר

Please fill out the following form to access the download.