האם תעשיית הרכב תצליח להציע חווית קנייה אידאלית?

"אם הייתי שואל את הלקוחות שלי מה הם רוצים, הם היו אומרים סוס מהיר יותר". אמר הנרי פורד.

למזלנו, התקדמנו קצת מאז והשאלה היא מה שוק הרכב מציע ללקוחות שלו ב2020 ובכלל, מה צופן לנו העתיד בנושא ניידות. האם ענף הרכב מחכה לשמוע מהלקוחות מה הם רוצים או שהוא כבר הבין לאן הולכת העלילה.
 

להלן עקרי חדשות הרכב האחרות, הרעות וגם הטובות:

החדשות הרעות: ניהול מגפת ה COVID-19בעולם הביא לסגירת חנויות זמנית, להתרחקות חברתית ולחששות כלכליים. אנשים ותעשיות מושפעים, כולל סוחרי המכוניות.

מכירות הרכב בארה"ב עשויות לרדת בכ- 20 אחוז בטווח הקרוב, על פי דיווח ב CNBC במרץ, 2020. ארה"ב דיווחה כי מכירות מרץ לבדן כבר צנחו בכ- 38,000 כלי רכב.

החדשות הטובות: אך עם זאת, צרות אלה עשויות להניע ולהאיץ את ענף מכירת המכוניות באונליין ולהשפיע על תוכנות ושירותים הקשורים למסחר אלקטרוני.

 

חברות טכנולוגיות מנסות כבר שנים לשבש את שוק המכוניות המשומשות באותה דרך שעשתה Airbnb לתעשיית האירוח ו-Uber לענף התחבורה. אבל פעם אחר פעם הניסיונות נכשלו בשל חוסר האמון של הצרכנים במוצר והצורך שלהם לבדוק, לגעת ולנסות לנסוע במכוניות לפני שרכשו אותם. אנשים עשו את קפיצת האמונה בכל הקשור למוצרי צריכה כמו בגדים, מכשירים ואוכל, נראה כי הגיעה השעה לעשות זאת גם כשמדובר במוצרים גדולים ויקרים יחסית.

 

מי בכלל צריך סוכנות?

המודל המסורתי של הפרסום היה להביא את הלקוחות אליך (PUSH). כיום באונליין, המודל משתנה לכך שהמיקוד הינו למצוא את הלקוח היכן שהוא נמצא (PULL), בבית, בעבודה ובכל מקום שבו הוא משתמש בנייד או במחשב. לא שניתנת כאן הזדמנות לתקשר עם הלקוח בכל מקום, אתה מקבל גישה לתקשורת עם הלקוח הפוטנציאלי בכל שעות היממה. באונליין ניתנת ההזדמנות לייצר קשר פרסונלי ויותר עקבי בכדי ללוות את שלבי העסקה עד להבשלתה.

הדרך לרכישת מכונית מעולם לא היתה כל כך דיגיטלי.
כאשר הלקוחות מקבלים את החלטות הרכישה שלהם, הם מחפשים חוויה קלה וחיובית יותר מתמיד. וזה תקף גם לקניות רכב. היה זה אילון מאסק שהבין כבר לפני שנים כי ניתן למכור רכבים באונליין ובכלל, עוד לפני שהם יוצרו. רק בשנה שעברה הוא יצא בהכרזה של מעבר למכירה ישירה בלבד וסגירת אולמות התצוגה בכדי להוזיל את העלויות של החברה.

Tesla עקפה ביוני השנה את טויוטה בשווי השוק. המנכ"ל אלון מאסק התעלם, בעשור האחרון, ממרבית הכללים והנורמות שהיו מקובלות בענף הרכב.

בחודש אפריל, כמעט 4 מיליון צופים צפו במופע של שעה בפלטפורמת הקניות של Taobao, וראו איך מדגימים תכונות טסלה מנגן המוזיקה ועד למיזוג האוויר, ואפילו טיפסו לחלל המטען של מכונית סדאן מדגם S. הצופים התבקשו להזמין נסיעת מבחן דרך האתר, כשנציג מכירות יחזור בתוך 48 שעות.
 

שוק המכוניות המשומשות באונליין מתפוצץ

כשחושבים על חוויות קניות מהנות, אתם בטח לא חושבים על רכישת מכונית משומשת. המעבר לרכישה באונליין יכול לשפר את חוויה זו פלאים.

ברחבי העולם קיימות כיום 1,051 חברות איקומרס לממכר רכבים משומשים. אי אפשר כאן לסרוק את כולן אבל בחרתי להציג שתי דוגמאות מובילות.

תכירו את Caravana, קמעונאית מקוונת לרכב משומש ועסקי טכנולוגיה, מציעה פתרון חדשני למסחר אלקטרוני. חוויית הקנייה המקוונת שלהם לחלוטין מבוססת על צילום של 360 מעלות המאפשר לך לראות את הפנים והחוץ, עם שכבות-על שמדגישות 'נקודות חמות', כמו כל הלהט או הפגמים שעליך להיות מודע אליהם. כשתבצע את הרכישה, החברה תעביר את המכונית שלך או אפילו תסבסד את הטיסה שלך לאחת מ -18 מכונות המכירה האוטומטיות שלהן בערים כמו שרלוט וקנזס סיטי כדי לאסוף את רכבך ולנסיעתו חזרה הביתה. קרוונה סייעה בהגדרת המסחר האלקטרוני לרכב באופן דומה לאופן בו אמזון הגדירה את המסחר האלקטרוני באופן כללי. בכדי שהחברה תצליח, רוכשי רכב רבים יותר חייבים להרגיש בנוח לרכוש מכוניות משומשות ללא נסיעת מבחן או אפילו לא לראות אותן באופן אישי.

Vroom מוכרת מכוניות משומשות ומשופצות ישירות לצרכנים דרך אתר האינטרנט והאפליקציה שלה. החברה אוספת מכוניות ממוכרים ומוסרת לקונים באמצעות מה שהיא מתארת כ"מודל רכישת מוכר פרטי" הבנוי על ממשק משתמש המותאם לנייד. הוא מציע גם מוצרי מימון, אחריות וביטוח. החברה מציעה אחריות של 90 יום ונסיעת מבחן של שבעה ימים על כל מכוניותיה.

 

הקניות שמגיעות לתוך הרכב

לא מכבר אמזון השיקה את הAmazon Key, אפליקציה המאפשרת לנעול ולפתוח את דלת הכניסה מהטלפון שלך. הישרות מאפשר ללקוחות לקבל משלוחי חבילות ישירות לתוך הבית או למכונית. בימים כתיקונם, הרכב שלנו חונה בחניית העבודה ובעוד מגוון מקומות ובזמן הזה, שליח יכול להגיע ולהשאיר לנו חבילה. יש לציין כי כרגע בשל ה- COVID-19אמזון עצרה לעת עתה את השירות והם מגיעים רק לגראז' ולא לרכב עצמו.

יצרני ויבואני הרכב צריכות להתייחס אל הרכבים שהן מייצרות, לא רק כמוצר אלא גם כשירות ואפילו להגיע בתפיסה, עד לעולם החוויות. ישנו עולם שלם של שירותים משלימים היכולים לספק להם בידול משמעותי אל מול המתחרים. מסע הלקוח אינו מסתיים בשלב הרכישה אלא ממשיך הלאה וזה בידיים של החברות להמשיך ולתת ערך גם בשלב השימוש שהוא הרבה מעבר לתיקונים ובדיקות במרכזי שירות.

 

העתיד אינו בכאב הראש של להיות הבעלים של חפצים

לפני מספר שבועות קלטנו מנהלת פרויקטים חדשה. ביומה הראשון, שאלתי אותה איך היא הגיע למשרד והיא הצביעה על קסדה ורודה. אחרי דקת שיחה הבנתי שאין אופנוע בחניה וגם לא אופניים. אלא מנוי לקורקינט ממונע. והשאלה הנשאלת היא האם באמת בשנת 2020 אנחנו עדיין צריכים להיות הבעלים של כל מיני חפצים כגון מכונית או שיש דרך אחרת טובה יותר?

ככל שהשנים חולפות נוצרת הבנה כי הדורות הצעירים אינם מעוניינים להיות הבעלים של הרבה רכוש והם מחבקים מודלים של השכרה לטובת שימוש. חברות כגון: Lyft, Uber, Bla Bla Car,  Drivyועוד ממציאות מחדש את הדרך בה אנו מתניידים ממקום למקום.

 

לסיכום, כשסוקרים את ענף הרכב, ניתן לחלק את המגמות לשלושה שלבים: הראשון הינו שלב הבסיס הכולל את הרכב עצמו ושירותים כגון טיפול וביטוח רכב. השני, הוא שירותים משלימים כמו משלוחים שניתן להזמין לרכב. והשלב השלישי, הינו ניידות כתפיסה.

ה-eMarketer צופה כי הוצאות המסחר האלקטרוני על רכב, כולל חלקי חילוף, יגיעו ל -81.64 מיליארד דולר עד שנת 2022. זה עדיין פחות ממחצית ממה שאנשים יבזבזו על הלבשה או טכנולוגיה, אבל זה לגמרי מסמן את הכיוון של הספינה. לפי אינדיקציות אלה, ייתכן שהזמן למעבר למסחר אלקטרוני בתעשיית הרכב כבר ממש כאן מעבר לפינה.

 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו