טכנולוגיה דיגיטלית - ההזדמנות של הקמעונאים

כשהעולם נפתח מחדש עכשיו, עימו נפתחות גם הזדמנויות רבות לדברים חדשים. ההזדמנות הגדולה ביותר בקמעונאות כיום אינה מוצר כזה או אחר, אלא בשיפור אופן מכירת הדברים. ההזדמנות הגדולה ביותר בקמעונאות כרגע היא: טכנולוגיה קמעונאית. הטכנולוגיה הזו יכולה להיות בחנות, יכולה להיות במרחב הדיגיטלי ויכולה גם למנף ולחבר את השניים. תחשבו על כל הפעמים בהן הרמתם מוצר, בחנתם והחזרתם אותו, או שהסתכלתם על מוצר באתר בפירוט ויצאתם מבלי לקנות.
 

הררי הדאטה האינסופיים

אם הקמעונאי ינתח את הדאטה של הלקוח אל מול לקוחות אחרים, יהיה לו מושג הרבה יותר טוב כיצד לשפר את הביצועים ואת שביעות הרצון של לקוחותיו. היכולת הזו מתאפשרת באמצעות מה שמכונה Artificial intelligence והיא משמשת כיום חברות רבות בכדי להקל על מסעות הלקוח בחנויות ובדיגיטל. Artificial intelligence אפשרית בגלל טכנולוגיה אחרת, Machine learning. יחד, הם מהווים בסיס לשינויים מאסיביים ולשיפור בחווית הלקוח.

כמות הנתונים העצומה שנוצרת בקמעונאות היא הסיבה שזה המקום המושלם להשתמש ב - Machine learningו- AI. בכל פעם שאתם מסתכלים על מוצר בחנות, אוספים אותו, מניחים אותו או קונים אותו, נוצרים נתונים שתוכנה יכולה לנתח. בעבר המידע הזה אבד, אך כעת ניתן לאסוף אותו וללמוד ממנו. הפעולות של הלקוח יחד עם פעולותיהם של לקוחות רבים אחרים, יוצרות טריליוני נתונים מדי יום כדי שה- Machine learning תלמד ותשתפר.

הקמעונאות היא הקרקע המוכחת האידיאלית לתוכנה שמרוויחה מניתוח כמויות עצומות של נתונים. תארו לעצמכם אם לקמעונאים הייתה תוכנה שאומרת להם שיש פריט סולד אאוט בחנות שלהם, אך יש צורך בקופסה מלאה במוצר מאחור ובצוות כדי לפרוק אותו. תארו לעצמכם אם תוכנה תוכל לומר לכם איזה מוצר יתאים לכם לפני שתנסו אותו, איזה קונרפלקס תעדיפו לפני שאתם קונים אותו, איזה קרם לטיפוח העור יעזור לכם לפני שאתם קונים. כל הטכנולוגיות הללו קיימות והן נבדקות ומיושמות.

 

יותר אנשים ופחות מותגים

רק השבוע שמענו על יינות ביתן שנרכשו על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, המותג איפור NARS שנוחת בישראל ובכללי, חדשות לבקרים אנו שומעים על מיזוגים, רכישות ועוד. כולם קונים ומביאים מותגים חדשים. מבלי לזלזל לרגע בחשיבות שיש למותג ולמגוון, חברות היום צריכות לעבור לחשיבה מכוונת אדם. האנשים באים לפני המותגים.

ישנן שתי סיבות עיקריות מדוע אנשים קונים: אנשים קונים כדי להפחית כאב בחייהם או להגביר את ההנאה. ואם אתה רוצה שאנשים יקנו ממך, עליך לפחות לדעת לאיזה משתי הקטגוריות הללו המוצרים שלך ו/או השירותים שלך נכנסים. אם אתה יכול לקשור את המוצרים שלך לנקודות ספציפיות של כאב ותענוג ללקוח, אתה זוכה.

במידה והצלחתם לעזור לאנשים להשיג את מבוקשם, תזכו במערכת יחסים ארוכת טווח ונאמנות.

 

Immersive commerce

חוויית הלקוח מעולם לא הייתה חשובה יותר עבור הקמעונאים מכיוון שהם נלחמים לבדל עצמם מאמזון וענקים אחרים. ישנן טכנולוגיות המציבות מוצרים בהקשר האמיתי, מעסיקות את הצרכנים במקום בו הם קונים, מחזקות את האמון בקנייה ומספקות תובנות חדשות בנושא תכונות מוצר החשובות. טכנולוגיות כגון: AR ו- 3D הרבה יותר פופולריות מבעבר. ה- eMarketer העריך כי אחד מכל ארבע צרכנים בשנת 2020 קיים אינטראקציה לפחות פעם בחודש עם AR, שמשלב תוכן דיגיטלי עם הסביבה הפיזית.

iCommerce משפר את מעורבות הלקוח בקניה. חברת הרהיטים CB2 מצאו כי דפי מוצרים המציגים חוויות תלת מימד ו- AR גרמו להכנסות גבוהות ב -21% לביקור ולעלייה של 13% בגודל ההזמנה הממוצע. יצרנית הרכבים Lexus מציגה תצורות תלת מימד המאפשרות התאמה אישית של היבטים רבים במכוניות שלהם, בכדי שללקוח יהיה קל יותר לבחון את הרכב. ישנן עוד דוגמאות רבות נוספות ואני מאמינה שבתקופה הקרובה, נצפה ביותר חברות משתמשות ביכולות הללו לטובת שיפור החוויה המוצעת ללקוח.
 

חגיגת הארנקים

מהשבוע אפשר רשמית להתחיל להסתובב ללא ארנק כי Apple Pay נחת בארץ הקודש, בשעה טובה ומוצלחת. אחרי חודשים של דחיות, שירות התשלומים אפל פיי הושק בישראל ועד כה הצטרפו עשרות אלפי לקוחות לשירות האמור. כמובן, שהיו דיווחים על תקלות ולא הכל עבר חלק אך עדיין יש פה תחילתה של תקופה מרגשת המגדירה עולם חדש ובו התשלום ללא מגע שולט. אחרי אפל צפויה להגיע גוגל, שכנראה תשיק את הארנק גוגל פיי לקראת סוף השנה.

רמי לוי השיק ארנק דיגיטלי המאפשר תשלומים בסניפים ובאתר האונליין. הארנק הדיגיטלי מבוסס על התשתית חברת סוויץ'. השימוש בארנק מתוכנן להתרחב  לחברות הבנות של הקבוצה כגון: גוד פארם וקופיקס. שופרסל גם מצרפת למסיבה עם בנק דיסקונט והודיעה כבר על שיתוף פעולה להקמת ארנק דיגיטלי, על בסיס פלטפורמת התשלומים PayBox. יהיה מעניין לראות האם יצטרפו שחקנים מקומיים נוספים ומה תהא מידת השימושיות בכל כך הרבה ארנקים.

חברות יצטרכו להבין היכן הן משחקות בעולם הארנקים הדיגיטליים תוך כדי שהן מפנימות שזה חלק מסטנדרט השירות והנאמנות החדש.

טכנולוגיה בשירות הקמעונאות. עבור הקמעונאים, ההזדמנות הגדולה היא בלמכור יותר באמצעות מתן חוויה מדויקת, המבוססת למידה אמיתית מטריליוני נתונים. עבור הלקוחות, ההזדמנות הינה בלהשיג ביתר קלות את המוצרים שהם רוצים. האפשרויות הינן רבות, הדאטה כבר מוכנה והטכנולוגיה פה בשביל לאפשר. 

המאמר פורסם בתאריך 6.5.2021 בדה מרקר

צרו קשר עם המומחים שלנו >>