טרנדים באיקומרס בהשראת Shopify

 

ממכירת סנובורד לפלטפורמת קומרס מובילה

בשנת 2004, החברים טוביאס לוטקה, דניאל ווייננד וסקוט לייק השיקו חנות אונליין בשם Snowdevil בכדי להתחיל למכור ציוד סנובורד. הפלטפורמות מסחר אלקטרוני שהיו קיימות להקמת חנות מקוונת לא היו מספקות, ולוטקה, מתכנת מחשבים, לקח על עצמו לבנות פלטפורמת מסחר אלקטרוני משלו. לאחר חודשיים של פיתוח הושק Snowdevil. שנתיים לאחר מכן בשנת 2006, הפלטפורמה המארחת את Snowdevil הושקה כ- Shopify, ובסופו של דבר מילאה את הנישה לסוג הפלטפורמה שמייסדיה חיפשו פעם.

Shopify היא' ככל הנראה, המניה החמה ביותר בחמש השנים האחרונות, לאחר שגדלה פי 30 מאז ההנפקה.

כשהקונים מחפשים באינטרנט, גם חברות נאלצות לנדוד לשם. אבל לא רק חברות וקמעונאיות ענק ידועות עושות את השינוי. כעת, נכנסים למשחק גם העסקים הקטנים והבינוניים, כמו בעלי חנויות בודדות הפותחים פעילות מקוונת. זה המקום בו Shopify נכנסת לתמונה. הפלטפורמה שלה נותנת פתרון גם לעסק קטן ועד למותגים. אמנם Shopify היא אינה הפלטפורמה המובילה בארה"ב וישנן פלטפורמות של חברות גדולות וותיקות ממנה אך משהו בסיפור שלה מעניין. היכולת שלה לחזות טרנדים בענף הקומרס, החיבורים שהיא עושה והקצב שבה היא מספקת כותרות מציב אותה במקום של כבוד, בו המשקיעים מוכנים לשלם את הפרמיה.

 

איקומרס במרחק נגיעה מהסושיאל

הידיעה הכי מעניינת של השבוע הינה ללא ספק ש-TikTok משיקה Social ecommerce עם Shopify deal. משתמשי TikTok יוכלו לעשות קניות בזמן שהם גוללים בסרטונים הקצרים שלה באמצעות עסקה חדשה עם פלטפורמת המסחר האלקטרוני Shopify.

השותפות החדשה תושק בארצות הברית החל מהשבוע, לפני שתתרחב לאירופה ודרום-מזרח אסיה בשנה הבאה.

ההסכם מאפשר לסוחרי Shopify ליצור, להריץ ולבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלהם ב- TikTokישירות מהפלטפורמה של ​​Shopify על ידי התקנת אפליקציית ערוץ TikTok חדשה מחנות האפליקציות. לאחר ההתקנה, לסוחרים תהיה גישה לפונקציות המפתח ממנהל המודעות של TikTok For Business.

כלי מודעות זה מאפשר לסוחרים ליצור תוכן מקורי, הניתן לשיתוף, והופך את המוצרים שלהם למודעות וידאו בפיד בקהילת .TikTok סוחרים יוכלו למקד את הקהלים שלהם לפי מגדר, גיל, התנהגות משתמש וקטגוריית וידאו ואז לעקוב אחר ביצועי הקמפיין לאורך זמן.

כחלק ממאמץ זה, סוחרי Shopify יוכלו גם להתקין או לחבר את ה- "TikTok פיקסל" שלהם - כלי המסייע להם לעקוב ביתר קלות אחר המרות שמקורן בקמפיינים של מודעות TikTok שלהם.

 

בחודשים האחרונים ישנן מגוון פלטפורמות וערוצים שהשיקו חיבורים כאלו ואחרים לרכישה אונליין. הקהל נמצא מרבית מהזמן בפלטפורמת הסושיאל ולכן הרעיון הוא לאפשר לו להשלים גם רכישה מבלי לצאת מהפלטפורמה בה הוא נמצא.

תחשבו על הדרך בה אתם צורכים, לדוגמא, חדשות או תוכן. בעבר, כולנו נכנסנו למגוון אתרים והיום הכל מגיע אלינו. אני נמצאת מרבית הזמן בפייסבוק ובלינקדאין ומרבית התכנים שאני צורכת מונגשים לי בפיד. אני כבר לא באמת צריכה לצאת החוצה ולחפש את התכנים הללו בערוצים נפרדים. אותו כנ"ל כשאנו מדברים על רכישות אונליין. אני רוצה להישאר היכן שאני נמצאת ולבצע את הרכישות בצורה הכי אינטואיטיבית וקלה.

רק בחודש מאי האחרון פייסבוק השיקה את Facebook Shops כדי לתת לאנשים מקום לחוות את חדוות הקניות מול מטלת הקנייה. הפיצ'ר נועד לעזור לעסקים קטנים למכור ולהקל על אנשים לגלות ולקנות דברים שהם אוהבים.

 

המרקטפלייסים ממשיכים להניע את עתיד האיקומרס

בחודש יוני השנה, Walmart הודיעה על שותפות חדשה עם פלטפורמת הקניות של מסחר אלקטרוני, Shopify, המשמש כיום מעל מיליון עסקים. העסקה פתחה את המרקטפלייס של וולמארט בפני מוכרי העסקים הקטנים של Shopify, במטרה להביא השנה 1,200 מוכרי Shopify לשוק. השותפות תרחיב מאוד את טווח ההגעה של המותגים המשתתפים בכך שתציב אותם מול 120 מיליון המבקרים החודשיים של Walmart.

השותפות הזו היתה ירייה ישירה לעבר אמזון, שמבטיחה היום למוכרי צד ג' את היכולת להגיע ליותר מ -300 מיליון לקוחות ברחבי העולם ואף מציעה עזרה במשלוחים, החזרות ושירות לקוחות בדרך של Fulfillment על ידי אמזון.

מכירת מוצרים באתר D2C שלך כבר אינה מספיקה בכדי להתחרות בצורה יעילה. ישנם יתרונות וחסרונות בהעלאת המוצרים למרקטפלייסים אבל מה שבטוח זה שלא ממש אפשר בלעדיהם.

 

לשטח את המגרש כך שכולם יוכלו לשחק

 Shopifyבנתה מספר מוצרים ברמה עולמית החל מShopify Capital -, המספקת מימון לעסקים שרק התחילו, וכלה ברשת Shopify Fulfillment המציעה לבעלי עסקים פתרונות Fulfillment שהיו זמינים בעבר רק לחברות הגדולות בעולם.

מאז הימים הראשונים של החברה, הצוות של Shopify גדל ליותר מ -4,000 עובדים ברחבי העולם, והמוניטין העולמי של החברה הינו גם בשל מותגים מובילים שעלו על הפלטפורמה, כגון: Allbirds, Gymshark, PepsiCo Staples ועוד. אך למרות ש Shopifyהתפתחה בשוק עם המוצר הארגוני שלה ,Shopify Plus החברה מעולם לא איבדה את מטרתה: לאפשר לבעלי עסקים קטנים ועצמאיים אפשרות להתחרות עם הענקיות. החברה מונעת על ידי משימתה להפוך את המסחר לטוב יותר עבור כולם, ופירושו לספק כלים ומשאבים המיישרים את שדה המשחק כך שכל אחד יכול לפתח את עסקיו.

פלטפורמות המאפשרות עבודה לאנשים שתפקידם הופרע ראו ביקוש מואץ. היכולת של Shopify לדמוקרטיזציה של הזדמנויות לעבודה עצמית, ללא קשר למיקום, באמצעות העצמה של עסקים קטנים עוזרת להצית את רוח היזמות.

Airbnb ו- Uber היו מהזוכים הגדולים בעשור האחרון מכיוון שהם יצרו הזדמנויות הכנסה לאנשים שיצאו ממשבר פיננסי. פלטפורמות המאפשרות לעובדים להעצים עסקים וליצור הזדמנויות מניבות, ישגשגו.

החברה בוחנת את עסק הליבה שלה באמצעות The Shopify Flywheel, הכולל 3 מרכיבים: יותר סוחרים המוכרים באמצעות הפלטפורמה, יותר GMV (Gross Merchandise Value) ויותר ערוצים, שותפויות ויכולות טכנולוגיות. הגלגל האמור מדגיש את הפוקוס על העלאת סוחרים נוספים ועזרה להם למכור יותר. כל מה שהחברה מפתחת מונע מהצרכים הללו.

ה- Covid-19 היוותה רוח גבית גדולה עבור Shopify, שכן היא האיצה את המעבר של עסקים למכירה אונליין. ברבעון השני של שנת 2020, מספר החנויות בפלטפורמת Shopify גדל ברציפות ב- 71%, בעוד שערך הסחורה הגולמי שהופעלה על הפלטפורמה שלה עלה ב 119% שנה מול שנה. בהתחשב במגמות אלה, ניתן לצפות לפלטפורמה הצלחה גם בשנים הבאות.

לקינוח, חג Halloween הקרב הפך ממזמן למסורת של קניות, תחפושות וממתקים. לקראת Halloween בחנויות Shopify, ניתן למצוא אפקטים וקישוטים מפחידים: עטלפים, ערפל ודלעות, שיגרמו לקונים לפחד לקנות (:

 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>