כוחה הדיגיטלי של האולימפיאדה

אני אוהבת את האולימפיאדה. זהו. אמרתי את זה. החלטתי לכתוב השבוע על האירוע לאחר שנתקלתי בפוסט של מישהו שהכריז שהוא שונא את המשחקים והסביר כי לדעתו הספורטאים האולימפיים משקיעים רק בשביל לראות איך החיים שלהם חולפים לידם. כמובן, שכל אחד רשאי להחזיק בכל דעה שהיא אבל משהו קומם אותי בתגובה הזו שחשתי צורך לצאת חוצץ. הערכים האולימפיים של חברות, כבוד ומצוינות מוטבעים באירועים הללו ואותם מן הראוי שנשמר.

האולימפיאדה מסמלת בעיני כל כך הרבה דברים טובים, שזה ממש חבל שהיא מתרחשת רק אחת לארבע שנים. הקסם של המשחקים לא נעלם עם השנים ויותר מכך, נראה כי מתקופה לתקופה האירוע מתאים עצמו לזמנים המשתנים. מחזה הספורט האייקוני ביותר על פני כדור הארץ, ממשיך לרגש את הצופים.

כל ארבע שנים, העולם מתכונן לעוד קיץ של ניצחון ספורטיבי, עד שהגיע ה-COVID 19  וכיבה את האור על המסיבה אבל אולימפיאדת טוקיו למרות הדחיה ולמרות הפורמט ממועט הקהל ועוד, מביאה עימה הרבה חדשנות, השראה וחומר למחשבה.

 

להתאבל או לשמור על הלפיד בוער

לאוהדים ברחבי העולם הכינו השנה מגוון רחב של חוויות דיגיטליות מרגשות שהשאירו אותם  מעורבים במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. השנה נערך סיקור חסר תקדים שזמין עבור קהל עולמי של יותר מחמישה מיליארד איש הודות לשותפי השידור האולימפיים הרשמיים.

בעוד חלק מחובבי המשחקים האולימפיים התאבלו על הגבלת המבקרים הבינלאומיים בטוקיו 2020, כריסטופר קרול, מנהל ההתקשרות הדיגיטלית של IOC, עשה סיעור מוחות כיצד לחבר אנשים ברחבי העולם למשחקים באמצעות המכשירים המועדפים עליהם. העיכוב של האולימפיאדה היה ברכה וקללה עבור קרול, שהוא משווק מנוסה עם ניסיון רב מבחרות כגון: בקוקה קולה, היינקן ואנדר ארמור.

בשנה שבה האוהדים היו אמורים להרגיש הכי מנותקים מהמשחקים, קרול חשב על דרכים חדשות לגרום להם להיות כמה שיותר מעורבים. לדוגמא, לראשונה בהיסטוריה, ניתנה האפשרות לאוהדים להצביע עבור הלוגו של אולימפיאדת החורף של מילאנו קורטינה 2026.

היכולת לספר את סיפור ההכנה של הספורטאים, החרדה והמאבקים שלהם סייעו למותג להתחבר  לאנושיות ולביחד שכל כך התגעגענו אליהם בשנה בה התפרצה ה- COVID 19. המדידה של האולימפיאדה כיום כבר לא נמדדת על הגעה או כמות צפיות אלא על כמה הקהל שלה מעורב.
 

ה-WOM של היום הוא לא ה-WOM של פעם

האירועים האולימפיים הם לגמרי בבואה של רוח התקופה. טום דיילי, הקופץ למים האנגלי, שזכה במדליית זהב, הינו אושיית סושיאל מוכרת. הומו מוצהר, שהתמונה שלו סורג בזמן צפייה במשחקים גרפה אהדה ותשומת לב נדירה. האולימפיאדה של טוקיו מתרכזת באנשים אמיתיים ופחות בגיבורי על בלתי מנוצחים.

דיילי אמר באינסטגרם כי סריגה הפכה להיות הדרך שלו "למצוא רוגע, תשומת לב [וזה] מוריד מתח." יש לו אפילו חשבון סריגה נפרד, בשם "Made in love by Tom Daley", שם הוא מפרסם את יצירותיו - כולל בגדי כלבים - שהוא מוכר כדי לגייס כסף למטרות צדקה.

"דבר שהשאיר אותי שפוי לאורך כל התהליך הזה הוא האהבה שלי לסריגה", אמר השבוע דיילי בסרטון בו הציג את נרתיק הסרוג שהכין עבור מדליית הזהב החדשה שלו.

סיפור נוסף ששבר את הרשת בימים האחרונים, הוא סיפורה של סימון ביילס, המתעמלת האמריקאית, שבחרה לפרוש מגמר נבחרת ההתעמלות בנשים. לאורך כל השבוע, היא נראתה מעודדת מהיציע. בייליס, באופן מפתיע, בחרה, למרות הכל, לחזור לתחרות בתחרות האחרונה על הקורה וזכתה במקום השלישי בה.  

מדליית הארד של ביילס היא תזכורת מדוע עמידות היא התכונה החשובה ביותר של אלופה, הקאמבק שלה על הקורה סיפק אמנם מדליית זהב, אבל הוכיח לעולם מי היא באמת.

בייליס סיכמה במסיבת העיתונאים: "זה היה שבוע ארוך מאד, חמש שנים ארוכות מאד."   רבות דובר ברשת על הכח בלהראות גם חולשה. על העומס הנפשי המוטל על כתפיי הספורטאים האולימפיים. הפלטפורמות הדיגיטליות והשיתוף של הקהל מאפשרים בשנת 2021 להראות צדדים נוספים של האירוע, שלא בטוח שהיה להם מקום בעבר. אין כמו סיפור אמיתי ואותנטי בשביל לספק סיבה טובה לדיבור דיגיטלי להתפשט עולמית.

 

להתאמן כמו ספורטאי אולימפי  

האפליקציה והאתר Olympics.com שהושקו לאחרונה מספקים פלטפורמה דיגיטלית לקהל להתעדכן במשחקים מטוקיו 2020 ועל משחקים האולימפיים העתידיים. האפליקציה מאפשרת מעורבות קהל עמוקה עם שלל רכיבים, כולל החדשות האחרונות, לוחות זמנים ותוצאות מהמשחקים, כמו גם תוכן מקורי.

תכונה חדשה "איפה לצפות" מציעה לאוהדים גישה ישירה ומשולבת לפלטפורמות רשמיות של שותפי שידור המספקות שידורים חיים של המשחקים על סמך מיקומם.

חברת Airbnb השיקה את Tokyo Together, הזדמנות בלעדית לקיים אינטראקציה עם ספורטאי האולימפיאדה. אומנם אוהדים לא יוכלו להשתתף במשחקים האולימפיים באופן אישי, אך השקת חוויות ייחודיות אלו היא דרך לאנשים ברחבי העולם לחגוג ולתמוך בספורטאים, תוך שהם מרגישים קרוב ככל האפשר.

לקראת משחקי טוקיו 2020, חברת Alibaba השיקה משחק בו אוהדים ברחבי העולם הוזמנו לצלם את עצמם כדי לעודד את הספורטאים האהובים עליהם במסגרת "Tokyo 2020 Make the Beat" וחלק מהצילומים נבחרו להיות מוצגים במהלך המשחקים.

סמסונג ו- IOC יצרו את ה- World Lens. חווית AR המשולבת באפליקציה האולימפית ובה אוהדים יכולים לצאת למסע אינטראקטיבי בין שמונה מתרבויות העולם, עם סדרה של פילטרים ולקבל הנחיות לסדרות אימון.

 

הטכנולוגיה כגשר לרגשות

טכנולוגיה בשם 3DAT (D Athlete Tracking3) פותחה על ידי חברת אינטל בשיתוף עם Alibaba עבור האולימפיאדה.  

אירועי המסלול בשטח באולימפיאדת טוקיו כוללות שכבות נוספות שעוזרות לצופים לעקוב אחר המתרחש במהלך המרוץ, כולל שמות הרצים והמהירויות המובילות. גם שביל צבעים מופיע מאחוריהם, המראה את מהירותם בנקודות שונות לאורך המסלול.

אינטל דיווחה שהטכנולוגיה פועלת "כמעט בזמן אמת", תוך הסתמכות על AI ומאפשרת לשדרנים להוסיף אותה בשידור חי. הטכנולוגיה מסוגלת גם להבין את צורתם ותנועתם של ספורטאים, וכל זה יכול להביא לתובנות חדשות לגבי התחרויות האולימפיות לצופים וגם למתאמנים עצמם.

המשחקים האולימפיים נוצרו בהשראת המשחקים העתיקים שנערכו באולימפיה, יוון מהמאה ה -8 לפנה"ס. הברון פייר דה קוברטיין הקים את הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) בשנת 1894, והוביל למשחקים המודרניים הראשונים באתונה בשנת 1896. הקסם של האולימפיאדה הינו בכך שהיא נשארת רלוונטית, ערכית, עדכנית, דיגיטלית ובעיקר, מזכירה לנו בעולם של ריגושים מהירים, שריצה למרחקים ארוכים משתלמת.

 

צרו קשר עם המומחים שלנו >>