כיצד דור האלפא ישפיע על עולם הקמעונאות?

לא יודעת למי מכם יש ילדים עד גיל 11 אבל אני זכיתי באחד כזה שכיום הוא בן 8 והוא עושה לי בית ספר בכל יום מחדש. ארנון שייך כמובן לדור האלפא (Gen Alpha) שהוא קבוצה דמוגרפית שבאה אחרי דור ה-Z שכבר נטחן עד דק בניתוחים למיניהם. הדור הזה קרוי על שם האות הראשונה באלף-בית היווני, דור האלפא והוא הראשון שנולד כולו במאה ה -21. רוב בני דור אלפא הם ילדי המילניאלס.

דור האלפא קיבל את שמו בגלל שדור ה-Z הוביל אותנו לסיום והרעיון היה שבמקום לחזור להתחלה (עם האות A) אז הוחלט להתחיל משהו חדש וכך נוצר השם – אלפא.

על פי האנליסט החברתי מארק מקרינדל, כאשר הדור הזה יושלם, בדצמבר 2024, לידות הדורות אלפא יסתכמו בכמעט שני מיליארד ברחבי העולם, והם יהיו הדור הגדול ביותר בתולדות העולם.

ילדים אלה צפויים להיות הקבוצה העשירה ביותר, המשכילה ביותר ומחוברת טכנולוגית עד כה מבין כל הדורות שקדמו לה.
 

מוצץ דיגיטלי

דור האלפא מתואר לעתים קרובות כ'ילידים דיגיטליים' מכיוון שטכנולוגיה הינה חלק מחייהם מאז לידתם. עובדה זו משפיעה על האופן שבו הם רואים, עוסקים ומתקשרים עם העולם. רבים מאיתנו יראו ממקור ראשון את הגישה השונה של דור אלפא לטכנולוגיה. משאלת שאלות לרמקול החכם כמו 'היי גוגל, באיזו שעה הזריחה מחר?' לצפייה בסרטוני יוטיוב של בני נוער המשחקים ב Fortnite- דור האלפא הם אינטגרטורים דיגיטליים אמיתיים.

שלא בכוונה, דור אלפא הושלך לניסוי עולמי בו מוצבים מולם מסכים כמוצצים מהגיל הצעיר ביותר, והם הדור הראשון של הילדים שעוצב בעידן של מכשירים דיגיטליים ניידים.

דור האלפא החל להיוולד בשנת 2010, השנה בה הושק האייפד, אינסטגרם נוצר, והאפליקציה הייתה המילה של השנה - ולכן כבר משנותיהם הראשונות הם היו חובבי מסך מושבעים.

בעוד שהוריהם של דור האלפא, ידועים באופן לא רשמי כילידי דיגיטל, לבני אלפא רבים תהיה טביעת רגל דיגיטלית עוד לפני שהם מבינים את המונח. ילדים מפורסמים כמו אסאהד חאלד, בנו של המפיק המוזיקלי המפורסם יותר די ג'יי חאלד, ובנו של הנסיך וויליאם ג'ורג' כבר יש חשבונות אינסטגרם, המנוהלים על ידי הוריהם. דור אלפא הוא הקבוצה הראשונה שטכנולוגיה טבועה בחייהם.

מגיל צעיר, הם נחשפים באופן נרחב למספר פלטפורמות דיגיטליות. חברות ומותגים יצטרכו להסתגל לדרכים חדשות לחלוטין של אינטראקציה ותקשורת עם אלפא, בהשוואה להוריהם. חוויית הצרכן של דור אלפא תצטרך להיות חלקה ומשולבת, עם חוויה מקוונת בהתאמה אישית. זה יספק הזדמנויות חדשות למשווקים.

 

ויזואליזציה במיטבה

בבית הספר, אלפא יעבור משיטת למידה מובנית ושמיעתית לשיטה חזותית ומעשית. הם ירכשו מיומנויות לפתרון בעיות ויחוו למידה של עמית לעמית. הכיתות המחוברות יהיו הנורמה. יש כבר בתי ספר שעברו מהצורות המסורתיות של אינטראקציה עם Gen Z לשיטות המתאימות יותר לתלמידי האלפא הנכנסים, כמו שימוש באייפדים ולא בספרי לימוד כדי ליצור פרויקטים ולשתף עבודה עם מורים וחברים לכיתה. התלמידים כבר יכולים ליצור קשר דיגיטלי עם המורים שלהם בשאלות על שיעורי הבית שלהם. אחרים כמו Quest to Learn בניו יורק ובתי הספר הבינלאומיים לרג'יו אמיליה משתמשים גם בטכנולוגיה כדרך אינטראקטיבית לחינוך תלמידיהם.

לדור האלפא תהיה גישה למידע יותר מלכל דור אחר שקדם לו. מי שירצה להגיע לדור זה, יצטרך להבין שנדרשת יותר ויזואליזציה ופחות טקסט.
 

חומריות והתאמה אישית

הדור אלפא הוא החומרי ביותר. הם עוצבו בעידן של התאמה אישית באמצעות הדפסת שמם על חולצה או על צנצנת של נוטלה. בגלל ההתקדמות המהירה בטכנולוגיה ישנם הרבה דברים שדור אלפא לא רגיל להשתמש בהם (DVD, ביפר ועוד). במבט קדימה, זה מאוד סביר להניח שדור האלפא לא ישתמש בארנק, פלסטיק לשימוש חד פעמי, מכשיר רדיו, ישתתף בבחינה בכתב או יכוון שעון מעורר אנלוגי.

הם אמנם הדור הצעיר ביותר, אך הם בעלי השפעת מותג וכוח קנייה מעבר לשנותיהם. הם מעצבים את נוף המדיה החברתית, הם המשפיעים על התרבות הפופולרית ובסוף שנות ה -2020 הם יתבגרו ויצאו לחיים האמיתיים, מוכנים או לא.

העולם של ראיין, לדוגמא, הוא ערוץ יוטיוב של ילד הממליץ על צעצועים עם שלושים מילון עוקבים. דור האלפא אוהב לשתף בהכל ולא רק את המקורבים לו והם כבר הבינו שניתן לעשות מזה כסף ואפילו להתעשר. הם גם משפיעים על החלטות הקניה של הוריהם וגם הפכו ליצרני הכנסה בעצמם.

 

להתחבא מאחורי הטכנולוגיה

דור האלפא מבלה את מרבית זמנו בתוך מסך אבל השאלה הנשאלת היא האם הם יצליחו לסגל גם יכולות יותר אנושיות הכוללת אמפתיה וחיברות בזמן שמכונות יהיו מסוגלות להחליף הרבה דברים בעתיד אבל את האינטראקציה האנושית לא.

המומחים מזהירים כי ילדות המוגדרת על ידי טכנולוגיה עלולה ליצור אתגרים, כגון טווחי קשב קצרים יותר והתפתחות חברתית מאוחרת.

כשאנחנו מסתכלים לעתיד ולעשור הקרוב, אנחנו חייבים להתחבר ולתקשר בדרכים המדברות בשפתם. מה שעבד עבור דור ה Y וה- Z עשוי שלא לעבוד עבור דור אלפא. אנחנו חייבים לעסוק במקום בו הדור הבא נמצא.

דור אלפא צריך להיות מצויד בכישורים שיאפשרו להם לשגשג בעידן זה של שינוי. להיות הדור הכי דיגיטלי זה חשוב אבל דווקא כשנכנסים לעולם עם יותר רובוטיקה, יחסי אנוש יהפכו לחשובים יותר מתמיד עבור דור האלפא.

 

אפקט הפרפר

שיווק לילדים אלה דורש תכנים פשוטים ומפורטים אשר יסייעו בטיפוח נאמנות צרכנים בגיל צעיר. מוסדות פיננסיים כמו בנק PNC חברו לתוכנית הטלוויזיה סומסום סטריט בארה"ב כדי לייצר תכנים מעניינים לפיתוח אחריות פיננסית ומיומנויות כמו ספירה וקריאה. מה שנתחיל היום בקטן עם דור האלפא, תהיה לא השפעה מכרעת בעתיד, בדיוק כמו שמשק כנפיים קטן יכול להפוך לסופת הוריקן.

דור אלפא יגדל באינטראקציה עם AI ורובוטים, כמו פוטון, הרובוט שגדל עם הילד. הם ישחקו בצעצועים מחוברים אשר יגיבו לפקודות ויפגינו אינטליגנציה רגשית. ככל שהם מתבגרים ומפתחים מיומנויות מילוליות, תקשורת קולית עם מכשירים תהפוך לנפוצה.

ישנם עוד הרבה דברים ללמוד על דור האלפא וככל שיעברו השנים נדע עליהם יותר ויותר.

הדור הזה הינו יותר שיתופי, יותר גלובאלי, יותר מודע לבריאות, יותר מסתגל ובגדול, יש לו את הפוטנציאל להפוך להיות קצת יותר בהכל. יש למה לצפות.


צרו קשר עם המומחים שלנו >>