מהפכת הניידות של UBER

 

הסיפור של חברת  Uber החל בשנת 2009 בפריז. Travis Kalanick ו - Garrett Camp מצאו עצמם תקועים בערב מושלג ולא מצליחים למצוא מונית. הם שאלו את עצמם: "מה אם היית יכול להזמין נסיעה פשוט על ידי הקשה על הטלפון שלך?"

החברה פועלת ב -65 מדינות וניתן להזמין נסיעה עם Uber ביותר מ- 600 ערים ברחבי העולם.

אז זה שהרעיון של Uber  היה רעיון טוב שישב על כאב מוצדק זה כבר הבנו אבל לא הכל היה ורוד בדרך של  Uberוהיא ידעה תרבות של הטרדות, עליות ומורדות ועדיין מתמודדת עם קשיים כי הרי כמעט את כולנו תקופת הקורונה תפסה קצת לא מוכנים.

על פי ה-BBC מספר הלקוחות הפעילים באפליקציות של Uber צנח כמעט במחצית מאז השנה שעברה, כאשר הCOVID19 - הורס את הביקוש לשירותי מוניות של החברה.

החברה דיווחה כי יש לה 55 מיליון לקוחות בממוצע בכל חודש בתקופת אפריל-יוני, לעומת 99 מיליון אשתקד. בזמן ש-Uber Eats הכפילו את כמות ההזמנות, הזמנות ההסעות ירדו בכ-75%.

מנכ"ל החברה, Dara Khosrowshahi אמר בהקשר לתקופת הקורונה והקושי שהיא מציבה כי

"Hope is not a strategy" ואני נוטה להסכים אם האמירה.

 

נאמנות כפולה

Uber eats השתלטה על שוק משלוחי המסעדות במהרה והשנה היא יצאה עם מגוון יכולות חדשות.

לדוגמא, Priority Delivery המאפשר ללקוחות לבחור בין משלוח שיגיע 15 דקות מהר יותר תמורת תשלום נוסף אל מול No Rush delivery, שבו תקבל את המשלוח מאוחר יותר אך בהנחה.

כמו כן, Uber פירגנה תוכנית נאמנות שבה המסעדות יכולות לספק תגמולי נאמנות באמצעות האפליקציה של אובר ולטפח קשרים ישירים עם הצרכנים. התוכנית האמורה הינה בנוסף לתוכנית Uber Rewards עבור לקוחות המקבלים תגמולים ישירות  מ-Uber ומנהלים קשר ישיר עימם. לקוחות קצה יכולים ליהנות מכל העולמות ובמקום שיש ששתי התוכניות פעילות, הן יכולים לקבל תגמול כפול.

 

פוקוס על תוכנית שותפים בUber eats

החברה מבינה כי חידושים בצד הצרכני הם חשובים אך לא פחות חשובה שימת דגש על השותפים ורווחתם.

בשנה האחרונה נדרשת החברה לסוגיה כיצד היא יכולה לסייע לעסקים, גם קטנים, להעלות על הפלטפורמה שלה. בחודש יולי היא השיקה תוכנית שותפים המאפשרת להם לספק הזמנות אונליין ישירות באתרי האינטרנט שלהן לאיסוף או למשלוח, ללא עמלה עד סוף השנה. החברה הוסיפה גם אפליקציית מובייל Uber Eats Manager, המאפשרת למנהלי מסעדות לפקח על עסקאות משלוחים בדרכים. האפליקציה עוקבת אחר הסטטיסטיקה התפעולית, הרווחים ומגמות המכירות בזמן אמת. זה גם מתריע בפני המנהל אם משהו משתבש בחנות.

המסעדות המובילות מודגשות עם תג כ- Eat Top על סמך הערכות חודשיות של משוב לקוחות ומדדים תפעוליים. על פי בדיקות של Uber, המסעדות של Top Eats נוטות להרוויח 6% יותר במכירות, לדברי Therese Lim, מנהלת המוצר Uber Eats.

 

מודל העבודה של העתיד: ה- Gig economy

קיימת ביקורת נוקבת על חברת Uber בנושא התשלום לנהגים. החברה, מצידה, טוענת כי הנהגים אינם עובדי החברה אלא לקוחותיה. הנהגים מקבלים גמישות מקסימלית בצורה בה הם יכולים לעבוד ולכן החברה סבורה כי הנוחות הזו שווה כסף. במידה והנהגים הינם עובדים או שמא הם הלקוחות או מזדמנים, מקומה של ה- Gig economy מובטח ורק יתעצם בעולם הפוסט קורונה.

הדיגיטציה מספקת לנו גמישות, חופש ובחירה גדולים יותר. Covid-19 אילץ שינויים גדולים באופן חיינו והאיץ את הסתמכותנו על טכנולוגיות דיגיטליות. אחת ההזדמנויות הגדולות של הנוף הדיגיטלי החדש היא ה- Gig economy.

היא נתנה למיליוני אנשים את החופש לעבוד ולחיות בצורה יעילה ואפקטיבית יותר, במגזרים ומקצועות מגוונים.  

 

שירות Uber Reserve ופיצ'רים נוספים

Uber תאפשר למשתמשים להזמין נסיעות 30 יום מראש ולבחור נהג מועדף.

אובר מציגה החודש פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשים להזמין נסיעות עד 30 יום מראש ולבחור את הנהג המועדף עליהם לנסיעה מכיוון שהחברה מחפשת דרכים חדשות למשוך לקוחות במהלך המגפה COVID-19.

האלה יוצעו להם תחילה.

תגמול נוסף הושק והוא 50$ ב-Uber Cash לכל משתמש שהנהג שלו איחר.

שירות ה- Uber Reserve מושק בתחילה ב -20 ערים בארה"ב ויתחיל בנסיעות פרימיום של Uber Black.

גם אופציית favorite driver הושקה ומשתמשים יכולים כעת להוסיף נהגים מועדפים לאפליקציה שלהם. למשתמשים תהיה אפשרות לבחור אחד מ"הנהגים המועדפים עליהם" והנהגים האהובים

כשנגמרת לנו היכולת לדחות סיפוקים

חברת יאנגו השיקה השבוע אפליקציה בשם Deli המאפשרת הזמנת מוצרים מהסופר בתוך 15 דקות. ניתן יהיה להזמין כ-2,000 מוצרי מכולת והשירות יהיה פעיל כרגע באזורים נבחרים במרכז הארץ. איך והאם המודל העסקי של משלוחים עבור סלי קניה עם מוצרים בודדים יעבוד זאת שאלה אך נראה שהיכולת שלנו לדחות סיפוקים מתקצרת מיום ליום. אנחנו רוצים הכל ביד ומיד.

---

Uber מוערכת כיום בשווי של כשמונים וארבע מיליארד דולר. אם החברה תשרוד ותשגשג לאחר תקופת הקורונה זו שאלה.

נראה כי החברה היא קצת כמו חתול עם תשע נשמות שבכל פעם כשמספידים אותה, היא מוצאת את דרכה להתאושש או לפחות לתת Fight  ראוי לציון. יש האומרים כי Dara Khosrowshahi משחק דמקה על לוח שחמט ומנסה להתמודד במגרשים שגדולים עליה.

לגבי הנרטיב המוביל אותה, לא בטוח שעתיד החברה עדיין טמון בעסקי ה-Ride sharing ויתכן שהיא צריכה לשנות כיוון לצמיתות לכיוון העולמות של Uber Eats ו - Uber Freight.

 

חברתUber  מכריזה כי מטרתה היא:

"We ignite opportunity by setting the world in motion"

דברים טובים קורים כשאנו נמצאים בתנועה. מה שהתחיל כדרך ללחוץ על כפתור בכדי להגיע ליעד מבוקש, הוביל למיליארדי רגעים של אנשים ברחבי העולם ההולכים לכל מיני מקומות בכל מיני דרכים בעזרת הטכנולוגיה של Uber. אפשר לאהוב אותם ואפשר שלא, אפשר לחזות שהם יצליחו או יכשלו אבל מה שבטוח זה שאי אפשר שלא להעריך אותם על המאמץ להיות בתנועה.

 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>