BDO בשיתוף פעולה ראשון מסוגו לליווי סטארטאפים ישראלים

BDO בשיתוף פעולה ראשון מסוגו לליווי ותמיכה פיננסית לסטארטאפים ישראלים בשלבים ראשונים המבקשים לחדור שוק האמריקאי.

"לחברות טכנולוגיה בישראל יש יתרון גדול, באמצעות היכולת לחשוב בחשיבה רב ממדית - ערך חשוב בצמיחה של יוזמות חוצות ענפים שאנו עדים להן בכל העולם".

במסגרת אירועי TECHWEEK של BDO התכנסו מומחים גלובליים מהרשת לדיון בערך של חברות טכנולוגיה ישראליות ואתגרי השווקים גלובליים: המפגש אירח שני בכירים מ-BDO העולמית: סקוט רודי העומד בראש יחידת הטכנולוגיה, תקשורת וקומיניקציה (TMT) ב-BDOגלובל, וטוני ספילט, מנהל יחידת טכנולוגיה ומדיה ב-BDO UK ובנוסף את בריאן מאק מהון הבעלים של חברת האקסלרטור Expert Dojo

במסגרת אירועי TECHWEEK של BDO הוכרז שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין BDO, משרד עו"ד פרל כהן וחברת האקסלרטור Expert Dojo הממוקמת בלוס אנג'לס. במסגרת שיתוף הפעולה יזכו 20 סטארטאפים בראשית דרכם לתמיכה מקצועית ומימונית בגובה של עד 100 אלף דולר לחשיפה לשוק האמריקאי. במסגרת השת"פ מגוייסים 20 סטארטאפים מובילים בשלבים ראשוניים.

 

מטרת התכנית

תומר ניצן ראש דסק ארה"ב-ישראל ב-BDO: "מטרת התוכנית המשותפת המוצגת לראשונה, היא לבנות גשר שיאפשר לטכנולוגיות חדשניות מישראל בראשית דרכן לפרוץ בארצות הברית. התוכנית נוצרה על רקע ההבנה שקיים פער בין הרעיונות היפים הקיימים בקרב סטארטאפים מקומיים בראשית דרכם והפוטנציאל הגדול במימוש שלהם, לבין היכולת המוגבלת להצליח בשווקים זרים והשוק האמריקאי בפרט. מתוך כך, אנחנו מציעים מהניסיון והעוצמות שלנו כפירמה בינלאומית בשילוב עם ליווי משפטי מובחר וליווי מקצועי ומימוני תוך אמריקאי בשרות כולל שיאפשר לסטארטאפים לשגשג ולהצליח בארצות הברית".


"עובדים מהר כמו ספרינטרים ונערכים למרוץ מרתון"

המפגש אירח שני בכירים מ-BDO העולמית: סקוט רודי העומד בראש יחידת הטכנולוגיה, תקשורת וקומיניקציה (TMT) ב-BDO גלובל, וטוני ספילט, מנהל יחידת טכנולוגיה ומדיה ב-BDO UK.

רודי התייחס לערך של חברות טכנולוגיה ישראליות ועמד על האתגרים שאלו ניצבים בשווקים גלובליים: "ההכרות שלנו עם חברות טכנולוגיה בישראל הוא שיש לכם יתרון גדול, באמצעות היכולת לחשוב בחשיבה רב ממדית - ערך חשוב בצמיחה של יוזמות חוצות ענפים שאנו עדים להן בכל העולם. אם ניקח ענף הקנאביס שמקבל תשומת לב עצומה, הוא משלב בין ענפי החדשנות הטכנולוגית, לחקלאות. לישראל יש הרבה מה לתרום בהיבטים הללו.

אבל אם נסתכל על השוק הגלובלי נמצא כי השאלות המרכזיות ממוקדות בהיבטים אנושיים – כיצד בונים צוות איכותי מסביב לרעיון על רקע מחסור בכשרונות, או מה הסיפור שאנחנו מספרים כדי למשוך אנשים וליצור מנהיגות? עלינו להבין כי משקיעים בוחנים היטב את יכולות המנהיגות. אלו מתעניינים לדעת לא מה אתם עושים, אלא למה אתם עושים זאת? מה החזון שלכם לעתיד? זו האינדיקציה באשר ליכולת שלכם למשוך כשרונות ולקוחות.

המפתח להצלחה לדעתי היא לעבוד מהר כמו ספרינטרים ולהערך למרוץ מרתון. להתמקד, לתכנן ולבנות אבני דרך לעתיד. אבל יחד עם זאת, לא לפספס הזדמנויות שקורות בדרך."

ספליט עמד על האופן שבו יש להתייחס לשוק בבריטניה וכיצד הדבר משפיע על חדירה לשווקים גלובליים: "השוק בבריטניה קורץ לסטארטאפים רבים המזהים את ההזדמנות שבהתבססות במדינה – החדירה הקלה באופן יחסי, ניצול רשת הנטוורקינג העצומה והגישה לשווקים מרוחקים. אבל פעמים רבות אנו נתקלים ברצון להתמקם באנגליה כמקפצה מהירה לשווקים מרוחקים במזרח או בארצות הברית. אמנם יש הגיון בחשיבה הזו, אבל היא מפספסת את ההזדמנות שבקרבה לשווקים חשובים באירופה.

מרכיב הזמן אחד האתגרים הגדולים. אתגר זה עומד במבחן משמעותי יותר, ככל שגדלה השאיפה לחדור לשווקים זרים ומרוחקים. במקרים כאלה יש חשיבות להעזר בצוותים מקומיים המספקים תמיכה מקומית ומידע בעל ערך רב ואז עומד הצורך להשקיע זמן ויכולות בלייצר אינטגרציה בין הצוותים.

מאידך, קיימים מקרי הצלחה שהשכילו לוותר על שווקים שהפוטנציאל שם גדול אמנם, אבל רף החדירה גבוה, לטובת שווקים שהחדירה אליהם קלה יותר כמו שווקים דוברי אנגלית. במבחן התוצאה יוזמות אלה עשו את המעשה הנכון ויש לקחת זאת בחשבון".

בריאן מאק מהון הבעלים של חברת האקסלרטור Expert Dojo: “ההיכרות והניסון שצברתי עם סטארטאפים ישראלים חשפה בפני שונות מהותית בינם לבין מקביליהם האמריקאים. היזמים האמריקאיים משקיעים אנרגיה רבה במיתוג ובשיווק, במעטפת נוצצת שמכסה אחר מוצר בינוני במקרה הטוב, שמוביל לבסוף לכשלון. היזמים הישראלים עובדים בדיוק להפך. אלה בונים משהו מדהים כבר בהתחלה, אבל לרוב נכשלים בשלב המיתוגי ובהבנה לצרכים של השוק האמריקאי. מכאן שהחיבור בינינו לבין BDO ופרל-כהן הוא טבעי ומתבקש וביכלותנו לתרום מהניסיון שלנו עם השוק האמריקאי להתאים את החלקים החסרים לרעיונות האדירים שצומחים כאן"

דרי אופק שותף במשרד עו"ד פרל-כהן: "הפעילות הייחודית שלנו כפירמה ישראלית-אמריקאית מאפשרת לנו לראות את התמונה הרחבה, להכיר את האקוסיסטם המאפיין כל מקום ובאופן טבעי, השוק האמריקאי מהווה יעד נחשף לכל סטארטאפ. המשרדים שלנו באל.איי מספקים היכרות קרובה עם הנעשה בפאלו אלטו וביכולת לעזור לעסקים ישראלים להגיע לארצות הברית, לצמוח ולהצליח. הפוטנציאל לעשות זאת הוא גדול, הודות לשוק המשגשג בארצות הברית והמוניטין שצברו טכנולוגיות ישראליות והערך שהן הביאו עמן – לישראל "Deep Tech" - טכנולוגיה עמוקה וממוסדת שיכולה לענות על החוסרים הקיימים באקוסיסטם המקומי. בשנים האחרונות אנחנו חווים צמיחה מרשימה ביזמויות ישראליות בחוף המערבי ואפשר אפילו לזהות זאת בעברית שנשמעת יותר ויותר במרכזי הטק באזור. מכאן, שביחד עם שותפנו הגענו להבנה כי קיימת הזדמנות אדירה דווקא לסטארטאפים בשלבים ראשוניים להתפתח בשוק האמריקאי."

 

BDO TECHWEEK 2019

הירשם לניוזלטר

Please fill out the following form to access the download.