קורסים והכשרות

היחידה מציעה מגוון קורסים והכשרות בתחום ה-ESG:

פיתוח ושילוב אסטרטגיית ESG בהנהלת החברה ובדיאלוג עם משקיעים

לפרטים והרשמה

השינויים בעולם העסקים ובחברה בישראל העמיקו את חשיבותו של תחום ה-ESG והפכו את תפקידם של מנהלי אחריות תאגידית/ESG לתפקיד מרכזי בארגון. התפיסה שמנחה את הקורס היא שמנהלי התחום משמשים מצד אחד כשותפים עסקי המסייעים לארגון וליחידות השונות שלו להשיג את יעדיהם העסקיים, תוך יצירת ערך חברתי וסביבתי; ומצד שני, תפקידם להוביל תהליך אסטרטגי למיקוד הארגון בתחום ה-ESG, יצירת יעדים, איסוף מידע, שיפור מתמיד ושינויים בהתאם להתפתחויות הדינאמיות בתחום וברגולציה.

הקורס נועד להכשיר מנהלי ומנהלות אחריות תאגידית/ESG בארגונים עסקיים המסייעים לארגון וליחידות השונות שלו להשיג את יעדיהם העסקיים, תוך יצירת ערך חברתי וסביבתי. הוא מאפשר למידה שיטתית וחווייתית של מכלול ההיבטים של בתחום, על ידי מפגש עם מנהלי ומנהלות ESG ומגוון בעלי תפקידים ובכירים בחברות, ביקורים באתרי החברות והיכרות עם הסוגיות העדכניות בתחום.

למי מתאים הקורס? הקורס מיועד לאנשים שעוסקים בתחום במישרין או בעקיפין, בהם דירקטורים, מנהלי ומנהלות תחום ה-ESG, משאבי אנוש, פרט ורווחה, שיווק, חדשנות, קשרי משקיעים, ומנהלי אגפים נוספים בחברות עסקיות. מנהלים ומנהלות במגזר הציבורי והשלישי יתקבלו על בסיס מקום פנוי, ובהתאם לסוג הפעילות.

קורס ניהול תהליך הדיווח (GRI Standards)

תקן ה-GRI הוא מסגרת הדיווח הוולונטרית המובילה בעולם, כש-85% מבין 250 החברות הגדולות והמובילות בעולם מדווחות על פיו. הקורס הבינלאומי של ארגון ה-GRI, המועבר במדינות רבות בעולם באופן זהה, נותן כלים למשתתפים להבין טוב יותר את עולם הדיווח החברתי והסביבתי, על פי תקן הדיווח של ארגון ה-GRI. במהלך הקורס המשתתפים מתוודעים לתחום הדיווח ולאופן שבו ניהול התחום מאפשר מעקב אחרי התקדמות יישומו בארגון, תוך הצגת תמונת מצב רחבה למחזיקי העניין.

למי מתאים הקורס? לעוסקים בתחום במישרין או בעקיפין - דירקטורים, מנהלי ESG, משאבי אנוש, פרט רווחה, שיווק, חדשנות, קשרי משקיעים ומנהלי אגפים בחברות עסקיות. מנהלים ומנהלות במגזר הציבורי והשלישי יתקבלו על בסיס מקום פנוי ובהתאם לסוג הפעילות.

הדרכות והכשרות ייעודיות לדירקטורים

בתהליך הטמעת ה- ESG בזרועות הפעילות השונות של חברות וארגונים, נדרש הדירקטוריון למוכנות ובקיאות בהיבטים אלה, לרבות היכרות עם מושגים ותהליכי מפתח, מדידה ודיווח, יכולת הפקת לקחים, שיפור תהליכי עבודה ויישום התנהלות אתית, תוך התייחסות לסיכוני והזדמנויות ESG, בארגון ובשרשרת הערך. כדי לספק מענה לדירקטוריונים, יחידת ESG של BDO מציעה שירותי הכשרה וייעוץ לכל דירקטוריון על פי צרכיו, הן בהתאם לדרישות העולות מתוך הדירקטוריון והן על פי דרישות שמקורן ברגולטור ובמחזיקי העניין השונים.  מומחי היחידה מקיימים הדרכות מבוא והיכרות עם עולמות ה-ESG, השתלמויות בנושאים ספציפיים הרלוונטיים לדירקטוריון, ימי עיון לדירקטורים והדרכות בנושא אתיקה וניהול סיכוני ESG.

קורס אקדמי בשיתוף עם המרכז למשפט ועסקים

תחום ה-ESG אמנם תופס תאוצה, אך עדיין קיים צורך בהרחבת מעגל המודעות והעיסוק, וכן בפיתוח התשתית האקדמית לטובת לימוד התחום.

BDO פיתחה קורס אקדמי (סמסטריאלי) לתלמידי תואר ראשון במשפטים ומינהל עסקים, העוסק באחריות תאגידית וקיימות בעולם העסקי. הקורס מספק רקע לנושא, הסבר מעמיק על ESG והתייחסות לאספקטים שונים – דיווח, פיתוח אסטרטגיה, ניהול ESG, ESG בסקטורים נבחרים ועוד. הקורס יספק לסטודנטים את ההיכרות עם הנושא.

לאחר סיום לימודיהם, הסטודנטים יוכלו לשמש סוכנים לנושא ESG ויידעו לשלב את השיקולים מעולמות התוכן האלה בכל פרויקט שיבחנו. את ההרצאות מעבירות יועצות ומנהלות היחידה ב-BDO, בשילוב מרצים ומרצות אורחים מהתחום.

קורס אקדמי בשיתוף בית הספר הרב תחומי לקיימות וסביבה – אוניברסיטת בר אילן

BDO פיתחה קורס אקדמי סמסטריאלי לסטודנטים בתואר שני באוניברסיטת בר אילן. הקורס יהווה מבוא לניהול תאגידי באסטרטגית ESG ויבחן את תחום ה-ESG כתחום צומח בניהול עסקים, חברות וארגונים בארץ ובעולם.

במסגרת הקורס יוצגו מושגים מקצועיים ועקרונות מרכזיים העומדים בבסיס הגישה; קיימות, אחריות תאגידית, יוזמות ותקנים רגולטוריים, גישת מחזיקי עניין, השקעות ESG וכדומה. היכרות עם כלים לעבודה עם סטנדרטים ותקנים מקובלים בישראל ובעולם (GRI, SASB). הבנת שיטות העבודה של גופי דירוג ESG ישראליים ובינלאומיים. התנסות ביישום התיאוריות לניהול ESG בארגונים, תוך התמקדות בדרכים לזיהוי אתגרים והזדמנויות הניצבים בסקטורים השונים.

ההרצאות יועברו על ידי צוות היחידה המומחים בעולמות סביבה ואקלים, אימפקט-טק, אסטרטגיית ESG, ממשל תאגידי ועוד.