תעסוקה שווה - משרד העבודה

תכנית תעסוקה שווה של משרד העבודה הינה תוכנית ממשלתית המופעלת תחת חטיבת מנהלות ציבוריות ב- BDO Consulting, ע"י חברת 'סינרגיה עידוד תעסוקתי בע"מ' שהינה חברת בת של BDO, בשותפות 'המרכז הישראלי לתעסוקה' וחברת 'שלו שירותי שיקום'. 

 

התוכנית פועלת בפריסה ארצית ומאגדת את כלל השירותים בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, הן עבור מחפש העבודה והן עבור המעסיק.  

 

התוכנית נועדה להקנות לעובד ולמעסיק את כל הכלים להתגבר על האתגרים הקיימים וזאת על מנת לאפשר העסקה שווה ומתגמלת של אנשים עם מוגבלות .  

לשם השגת המטרה הזאת, תעסוקה שווה מעמידה לרשות מחפש העבודה מגוון שירותים בפריסה ארצית רחבה וללא עלות, ובכללם ליווי אימוני, קורסים וסדנאות, הכשרות מקצועיות חיבור למעסיקים ולמשרות רלוונטיות כמו גם ליווי לאחר ההשמה ועוד.  

 
 כגוף הידע המוסמך בתחום העסקת אנשים עם מוגבלות, 
תעסוקה שווה מעניקה ייעוץ מקצועי וכלים לקליטה ושימור עובדים לאורך זמן בהתאם לצרכי הארגון, וללא עלות. תעסוקה שווה מסייעת גם למעסיקים במיצוי זכויות כגון השתתפות במימון ההתאמות הנדרשות לצורך קליטת עובדים עם מוגבלות


 מרכזי התעסוקה של התוכנית פזורים ברחבי הארץ כחלק מתשתיות תעסוקה עירוניות ומוסדות אקדמאים ומעניקים מענה לחברה הכללית, הערבית, החרדית כמו גם לסטודנטים מכל החברות והמגזרים.  


 הנמנים באוכלוסיות המפורטות לעיל, נתקלים לא פעם בסביבה לא נגישה או מפלה, כזו היוצרת עבורם חסמים למימוש זכותם הבסיסית להרגיש חלק טבעי מהחברה. כתוצאה מכך, אנשים מוכשרים, לא מוצאים עבודה ההולמת את יכולותיהם וההפסד הוא של כולנו - העובד ובני משפחתו, המעסיקים, המשק והחברה הישראלית. 


 

בזכות המימון והסיוע שמעניק משרד העבודה, השירותים שאנו מספקים כחלק מהתוכנית ניתנים במימון המדינה, במטרה להביא לתעסוקה איכותית יותר בקרב אוכלוסיות היעד. 

תוכנית זו מביאה עימה ערך רב לאותם מעסיקים ומחפשי עבודה, ובשילוב ניסיוננו העשיר בהפעלת מערכי שירות ציבוריים ויכולתנו הייחודית להביא מקצוענות עסקית לשירות הציבורי, התוכנית תורמת רבות לאיתנותו של המשק הישראלי, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט החברתי. 

 

זוהי זכות גדולה עבורנו להיות חלק משמעותי בעשייה חשובה זו. 

 

צפו במשתתפי התוכנית מספרים על התהליך שעברו:

 

מחוסר אונים ללשכת השרה – סיפורה של ענבל

 

להעסיק אדם עם מוגבלות – רשת מלונות פתאל