מסחר

מסחר

ענף המסחר, הכולל את המסחר הסיטונאי והמסחר הקמעונאי, הינו אחד מענפי הכלכלה הגדולים במשק.

הענף כולל יבואנים ויצואנים המפיצים את סחורתם ברחבי העולם, יצרנים המשווקים את מוצריהם שלהם, רשתות קמעונאיות, מרכזים מסחריים וקניונים ופעילות מסחר אונליין דרך אתרים ואפליקציות (אי קומרס / e-commerce).

ענף המסחר מושפע ומשפיע על ענפים רבים סביבו לרבות, ענף הספנות, לוגיסטיקה ושילוח, ענף הייצור והתעשייה, ענף הנדל"ן , ענף התקשורת והפרסום, ענף הטכנולוגיה - המציע פתרונות למסחר אלקטרוני וכן, מוסדות לימוד, יועצים, חברות ויזמים פרטיים בתחום הקמת חנויות אי קומרס (=חנויות דיגיטליות).

מאז ומתמיד, קמעונאים, סיטונאים ויצרנים המשווקים את סחורתם נאלצים להתמודד עם שינויים תכופים בצריכה המושפעים גם ממגמות מאקרו וגם ממגמות מיקרו.

כך לדוגמא, שינויים במטבע חוץ (מט"ח) ובפקודות מכס עשויים להביא להשפעות מהותיות ברווחי יבואנים ויצואנים, מזג אוויר קיצוני או איומי מלחמה עשויים להגדיל את צריכת מוצרי המזון אך עלולים להקטין את צריכת המוצרים מענף התיירות, משבר בענף התעופה והספנות, עלול לפגוע בתנודת סחורה של יבואנים ויצואנים אך להטיב עם הסוחרים והיצרנים המקומיים שאינם תלויים בסחורה מחו"ל.

כך גם טרנדים זמניים או מתמשכים המשפיעים על גידול או קיטון בצריכה, כניסה של מוצרים חדשים לשוק והתמודדות עם תחרות גלובלית.

ואם כל זה לא מספיק - שינויים בעולם התקשורת והשימוש הגובר בתיעוד חוויות ברשתות החברתיות, מחייבים את החנויות הפיזיות ומרכזי המסחר לייצר חווית קנייה חדשנית, מעניינת ומסקרנת ולשלב שירותים ובילויים שלא ניתן לצרוך בחנויות האונליין, כשמנגד, חנויות האונליין (או חנויות הדיגיטל),  נדרשות לשמור על חווית משתמש ייחודית וממשקי משתמש נוחים שיעודדו אותו לרכוש ואף לחזור לקניות חוזרות תוך התמודדות עם תחרות מול אפליקציות מתוחכמות וזירות מסחר אלקטרוניות (MarketPlaces) לדוגמת אמאזון ועלי אקספרס.

כל אילו ועוד, מעמידים את החברות הקמעונאיות והסיטונאיות כאחד, באתגרים עסקיים רבים במגוון עולמות תוכן: התנהלות חשבונאית, פיננסית ומיסויית, פתרונות מע"מ ומחירי העברה, סיוע במימון וקבלת אשראי בנקאי וחוץ בנקאי, בדיקות כלכליות, פיתוח עסקי מקומי ובינלאומי, ייעול תפעולי, שרשרת אספקה, חווית משתמש,  אוטומציה ודיגיטליזציה, הגנת סייבר לאתרי אי קומרס, ניהול סיכונים, פתרונות מחשוב ו-IT, מיזוגים ורכישות, פרסום ומיתוג ועוד.

חבילת שירותים בהתאמה אישית לענף המסחר:

אנחנו, בפירמת BDO בישראל, מכירים ועוקבים אחר כל ההתפתחויות בענף המסחר, מלווים ומסייעים לעשרות לקוחותינו, מעסקים קטנים ובינוניים (SMB's) ועסקים משפחתיים ועד חברות גדולות ותאגידים בינלאומיים, פרטיים ובורסאיים הנסחרים בבורסת ת"א ובבורסות ברחבי העולם. 

צוות אשכול המסחר בפירמת BDO, הינו צוות מקצועי ומנוסה ממגוון עולמות תוכן, המאפשר ללקוחותינו, מכל סוג ומכל גודל, לקבל מענה נרחב וליווי של 360 מעלות, הלוקח בחשבון היבטים עסקיים שונים של הלקוח וצרכיו. 

לצוות המסחר של BDO התמחות ייחודית בליווי חברות מסחריות, רשתות קמעונאיות, יבואנים, יצואנים, יצרנים וחברות אי קומרס לרבות, התמחות ייחודית וניסיון רב בליווי ענפי המסחר הבאים:

  • רשתות קמעונאיות ומוצרי צריכה
  • מזון ומשקאות
  • רכב ותעבורה
  • אופנה וטקסטיל
  • תיירות, מסעדנות ואירוח
  • פארמה ומכשור רפואי 
  • ספנות, לוגיסטיקה ושילוח 

בין השירותים הניתנים בפירמה ללקוחות הפועלים בתחומי המסחר:

  • ראיית חשבון, עריכת דוחות כספיים וביקורת דוחות כספיים.
  • שירותי יעוץ ותכנון מס מקומי ובינלאומי, טיפול בסוגיות מע"מ ומחירי העברה.
  • יעוץ וליווי הנפקות ציבוריות וגיוסי הון.
  • מיזוגים ורכישות (M&A) לרבות שינויים במבנה הארגוני טרום הנפקה, רכישה במהופך, פיצול חברות (Spin-Off), פיצול מניות (Split) ועוד.
  • יעוץ עסקי וניהולי במגוון תחומים כגון: הערכות שווי, תכניות עסקיות, בדיקות נאותות, בדיקות כלכליות, הערכת אופציות, ייעול תפעולי וניהול שרשרת אספקה, ייעוץ ארגוני, יעוץ מערכות מידע, פתרונות טכנולוגיים, אסטרטגיה, שיווק, פרסום ומיתוג, ניהול סיכונים, אבטחת מידע וסייבר, מודלי תגמול עובדים ועוד
  • טרנספורמציה דיגיטלית - בניית אסטרטגיה וליווי הקמה של פלטפורמות eCommerce (אי קומרס), יישום והטמעת אפליקציות ואתרי eCommerce על פלטפורמת WOO Commerce, ליווי הקמת פלטפורמות נאמנות ו- Omni Channel,  ליווי והטמעת כלים דיגיטליים וטכנולוגיות חדשניות כגון: Marketing Automation, שיפור חווית לקוח, חדשנות דיגיטלית, ניהול תהליכים עסקיים דיגיטליים, דאטה ואנליטיקה ועוד
  • יעוץ לארגוני שירות ומוצרי צריכה B2C - שיפור ביצועים בשירות רב-ערוצי, גיבוש תפיסת שירות מתקדמת, ניהול חוויית משתמש ועיצוב חווית לקוח, הגדרת מדדים, יעדים ותגמול, סקרי שביעות רצון, מחקרי שוק, ניהול מועדוני לקוחות ותכניות נאמנות, מודלים אנליטיים לנטישה, פילוח, חווית לקוח והצעת הערך הבאה ועוד 
  • פיתוח עסקי בינלאומי באמצעות הדסקים הישראלים שלנו בארה"ב, סין, הודו ויוראסיה - עבור חברות מסחר המעוניינות לפעול בשווקים גלובליים
  • יש לכם צורך שלא צוין פה?

          צור קשר עם המומחים שלנו