This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

7 דרכים להתבלט כמותג בעולם שבו כולם רוצים להיות אותו דבר

23 דצמבר 2019

יעל קנדר, Head of BDO Digital |

מותגים (כמו בני אדם) מחפשים מה המתחרים המצליחים סביבם עושים ומאמצים אסטרטגיות וטקטיקות שיווקיות דומות. מרבית המותגים לא מעלים על דעתם להסתכל על מותג מצליח ולפעול בדיוק ההיפך ממנו.

כולנו יודעים שבידול היא הדרך הטובה ביותר להתבלט אך עם זאת הסטטיסטיקה מוכיחה כי מעט מאד חברות ומותגים אכן משיגים בידול. Stan Phelps ו- David Rendall טוענים בספרם Pink goldfish שיש שני מפתחות כדי להיות שונים: אחד - חבק את "המוזרות" שלך. במקום להסתיר את ההבדלים או המגבלות שלך, השלם עמן ותקשר אותן. שני - הימנע מלהיות רגיל. במקום לנסות להיות כמו כולם, עליך לייצר  צמיחה ולהתבלט באמצעות ההבדלים שלך.

במחקר שנערך בקרב 300 מותגים מצליחים גילו פלפס ורנדל שבע  דרכים עיקריות בהן ארגונים מתבלטים; הם מכנים אותם "שבעה סוגים של דג זהב ורוד" והם משתמשים בראשי התיבות: F.L.A.W.S.O.M.אם אתם מחפשים דרכים לגרום לאנשים להתאהב במותג שלכם או אם אתם מנסים למשוך לקוחות חדשים, נסו ליישם אחד מהעקרונות או את כולם.

סוג ראשון הוא Flaunting :סוג זה הוא אולי טקטיקת ההתבלטות החשובה ביותר מכולם והוא עוסק בשאלה באיזה מאפיינים על מותג להתהדר? כלומר איך אתה יכול להתהדר במאפיינים החיובים שלך או אפילו יותר טוב מזה, בחולשות שלך? בגדול, זה אומר לא להתנצל על מי שאתה כמותג אלא להיות גאה ולהסיר את חסם הבושה. קחו לדוגמא את buckleys שזה מותג לתרופה נגד שיעול שלא מתבייש בטעם המגעיל שלו, להיפך הוא מתגאה בכך וטוען שזו ההוכחה שהוא אכן עובד.

סוג שני  Lop siding :אל תסתיר את מה שמייחד את המותג שלך. כך לדוגמא Hardee's, רשת המבורגרים אמריקאית שהחליטה לא להצטרף טרנד הבריאות. בשונה ממקדונלדס שהוסיפה לתפריט מוצרים בריאים, Hardee's   הלכה בכיוון ההפוך לטרנד הבריאות והוציאה את ההמבורגר המושחת בתבל. וזאת, מתוך ההבנה שמי שנכנס לרשת של ג'אנק פוד כנראה לא מחפש אלטרנטיבה בריאה באותו הרגע.

סוג שלישי  Antagonizing :ההנחה הבסיסית היא שכדאי לדעת מי קהל היעד של שירות או מוצר. אולם, כשאנחנו מתכננים להציע שירות/מוצר, חשוב לא פחות לדעת למי אנו לא מעוניינים לשווק אותו ולמי המוצר או השירות לא פחות מלהבין את קהל היעד שלך. לדוגמא, רשת בתי הקולנוע Alamo שיש בה כללים מאד ברורים: אסור לדבר, אסור לסמס, אסור לבוא עם ילדים ומי שמפר את הכללים, נזרק מהקולנוע. הם לא מתנצלים בפני לקוחות שהכללים האלו לא מתאימים להם, הם פשוט מסבירים שרשת בתי הקולנוע הזו  לא מיועדת עבורם.

סוג רביעי  Withholding :לעשות פחות ממה שכולם אומרים לך שאתה צריך לעשות יותר ממנו. הדוגמא הטובה ביותר לזה היא רשת REI שסוגרת את החנויות והאונליין שלה במהלך הבלאק פרידיי ועודדה את הלקוחות לצאת ולטייל במקום להשתתף בקדחת המבצעים.

סוג חמישי  Swerving :טכניקה זו משמשת במכירות ובכדי לקבל החלטה על פגישה. לדוגמא, מה אתה יכול להגיד או לא להגיד בשיחה בכדי למשוך אנשים כדי לקדם את הקשר.

סוג שישי  Opposing :לפעמים, ההיפך מדבר טוב יכול להיות דבר טוב אחר. דוגמא טובה לכך הוא ספר ילדים שנקרא, The book with no picturesספר ילדים שהוא רב מכר ואין בו תמונה אחת. דוגמא נוספת מעולה היא little miss matched שלא מוכרת גרביים בזוגות אלא בשלשות והמסר שלהן לבנות הוא להיות ייחודיות ולהיות עצמן.

סוג שביעי  Micro Weirding :טכניקה זו תומכת בהתמקדות  בדברים קטנים אבל מרגשים שיסיטו את תשומת הלב של הלקוחות ויגרמו להם לא להפסיק לדבר על המותג. לדוגמא, מלון צנוע בשם magic castle hotel  שמציע שירותים  שמרגשים את הלקוחות כגון, "הקו החם של הארטיקים" בבריכה בו אתה יכול להתקשר ולהזמין איזה ארטיק שאתה רוצה והוא יגיע אליך לבריכה בחינם. לא ממזמן ליוויתי חברה שרצתה לשפר את חוויית שירות הלקוחות שלה ואני אשאל אתכם מה אתם חושבים יגרום לחברה להפוך להיות נותנת השירות הטובה בארץ? האם זה קיצור זמני ההמתנה או זה שהם יפתיעו את הלקוחות הכי טובים שלהם במשהו שהם לא ציפו לו? מה יגרום לעולם לדבר עליך כמותג? האם זו העבודה שאתה ממש משתדל להיות טוב כמו השאר? I DON'T THINK SO

כל הדרכים מעלה נועדו ליצור תחושת דחיפות, לגרום ללקוחות להיות מעורבים יותר ולמשוך את אלה השוקלים להצטרף.

אז מה המוזרות שלכם? אל תתביישו בה (להיפך)