This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

מבט לעתיד האוטומציה והבינה המלאכותית

19 נובמבר 2020

טל דולב , שותף, רו"ח, מנהל מחלקת ייעוץ וביקורת מערכות מידע |
עדי אשר , ראש תחום ניהול פרויקטים IT |

"אג'יליות עסקית היא הנכס החשוב ביותר שחברה יכולה לפתח", כך לפי דברי ג'ף בזוס, מייסד אמזון.

חברות עסקיות זריזות, מצליחות לאתגר שווקים מסורתיים ולהגיע לשווי שוק של חד קרן, בעיקר בזכות שימוש חכם בשלל טכנולוגיות ופחות בכוח עבודה אנושי.

חברות וותיקות מבינות את האתגר וכשני שליש מהן עסוקות בפעולות או בתכנון, להפוך לאוטומטיות יותר ויותר.

האתגר באוטומציה, לפחות בהתחלה, הוא לבחור את התהליכים אותם רוצים להפוך לאוטומטיים.

זהו אתגר כפול, גם לבחור את התהליכים והפעולות אותם כדאי להפוך לאוטומטיים כחלק מעיצוב הארגון מחדש, כארגון מוטה אוטומציה,

וגם לבחור מה התהליך, או התהליכים, איתם מתחילים את המסע לעבר האוטומציה החכמה.

מהנסיון שנצבר, בפרויקטי אוטומציה רבים, יש תהליכים רבים, אותם ניתן להפוך לאוטומטיים ברוב הארגונים, ברוב התעשיות:

  • כספים
  • גיוס כ"א
  • הפקת דוחות
  • בניית ממשקים בין מערכות, בעיקר מערכות ישנות ומורכבות לתחזוקה

מעבר לתהליכים אלו, האוטומציה בכלל וה RPA בפרט הולך וכובש עוד ועוד תהליכי ליבה בכל ענפי התעשייה, המסחר והפיננסים.

כמות הפעולות והתהליכים האוטומטיים הולכת וגדלה וכך גם רמת המורכבות התהליכית ושל הטכנולוגיות המעורבות – Chatbot, IOT,AI/ML, OCR, NLP, ועוד.

גם מתודולוגיות הניתוח ואפיון האוטומציות הולכות ומשתכללות ובמקום לנתח תהליכים על ידי תיחקור אנשים, בניית תרשימי זרימה ומדידת זמנים עם סטופר, ניתן להשתמש בכלים ממוחשבים, של  Process Mining המאפשרים תחקור וקבלת החלטות מבוססות מידע.

עדיין יש מקום לשיחות תחקור, סדנאות לניתוח תהליכים וניהול השינוי הארגוני, אך היכולת לנתח תהליכים מוסיפה נדבך חשוב לדיוק ולמהירות הניתוח.

האוטומציה משפיעה, באופן ישיר, על שלל מדדים כלכליים בארגון – בעיקר חסכון בעלויות ישירות, פוטנציאל לחסכון במשרות, ואפשרות להגדלת הכנסות דרך שיפור זמני התגובה ללקוח.

האוטומציה יכולה להשפיע לחיוב גם על מדדים ארגוניים – מחוללי ביצועים משמעותיים ותורמת רבות ליכולת של ארגון להיות אג'ילי, לשביעות הרצון של העובדים והלקוחות וליכולת להיות נורא מהירים.

המאמר שלפניכם מקיף ומעמיק במגמות השונות בתחומי האוטומציה החכמה, תוך שילוב תובנות מהעולם העסקי, הכלכלה הגלובלית ומסיים בכלים פרקטיים להטמעת אוטומציה בארגון.


לקריאת המאמר המלא >>

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>