This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

האם אתם מכירים את הנוסחה לאושר?

21 ינואר 2021

יעל קנדר , מנהלת BDO Digital |

 

כאשר כולנו נמצאים בבתים, בתי הספר סגורים ללא צפי חזרה, יותר מדי עסקים מושבתים, התרבות מתה מזמן ומצב הרוח הכללי קצת מייאש, חשבתי שזה יכול להיות זמן טוב לכתוב טור על אושר. הרי אושר הוא מסוג הדברים שכולנו רודפים אחריו מרבית חיינו. והוא דבר מאד חמקמק. בטוח בימים אלו.  

אני די בטוחה שאם אשאל אנשים מה לדעתם הגורם לאושר, אקבל תשובות מגוונות.

סקוט גאלווי בספרו "The algebra of happiness" מסביר כי ניתן למפות את האושר של האדם על ציר הזמן והוא נראה כמו חיוך. לטענתו, קיימת מידה נכבדת של אושר בשלב מוקדם בחיים, ואחריה תקופת לחץ בגיל העמידה (תקופת ההתפכחות ואי עמידה בציפיות), לפני שהאושר סוף סוף יעלה שוב בהמשך החיים, בהנחה שאתה מסוגל להעריך את כל מה שיש לך וחווית עד כה (אין כמו הפנסיה).

 

לאפות אושר ובריאות

היום יותר מתמיד חברות ומותגים צריכים לדאוג לאושר ולבריאות של הלקוחות שלהם. Well being הוא טרנד עולמי כבר מספר שנים ולאור ה-COVID 19 הוא רק מתעצם. דו"ח חדש של חברת GWI מציג נתונים של 56% מהנסקרים המעידים כי הם מצפים ממותגים לתמוך באנשים בתקופת ה- 19COVID  ו- 51% רוצים לקנות ממותגים שהינם eco friendly. זה בידיים של מותגים להיות חלק משינוי חיובי בחייהם של הלקוחות.

 

יותר מדי חפצים

אין ספק שלכולנו יש יותר מדי חפצים ושהם לא עושים אותנו יותר מאושרים. בשביל להיות מאושרים, עלינו להשקיע יותר בחוויות על פני מוצרים. ההבנה הזו של לא להיות חייב להיות הבעלים של דבר מה רק מתבהרת מדור לדור. מה גורם ליותר אושר? רכב מפואר או טיול תרמילאים? מותגים צריכים לחשוב יותר חוויה ופחות מוצר ולו משום שחוויות הן משהו שנצרב בזיכרון של הלקוחות. רבות כבר דובר על ה"Experience Economy" ואיך מותגים צריכים לעבור לחשוב ממוצר, לשירות ולחוויה.

על פי מחקר של חברת EventBrite, עד 75% מה- millennials אומרים שהם מעריכים חוויות על פני דברים. וזה בהחלט לא מפתיע כשאתה מסתכל על הראיות המדעיות שמצביעות לנו על מה שעושה אותנו מאושרים.

העלייה בביקוש למנויים. אנשים משלמים תשלומים חודשיים לחברה כדי לקבל קופסא עם משהו לא ידוע מראש בתוכה. למה הם עושים זאת? בגלל הציפייה, השמחה, התסכול וההתרגשות לקבלת חבילת מסתורין. החוויה יותר חשובה מהמוצר עצמו.

אנשים כבר לא רוצים לקנות דברים. אם אתה רוצה שהם ישתמשו במותג שלך, עליך להציע להם חוויה. האושר מגיע מחוויות וזיכרונות ולא מדברים חומריים.

Airbnb, לדוגמא, בנוסף לאירוח והשכרת הנכס שלכם, מאפשרת גם לארח חוויות. אלו יכולות להיות חוויות פיזיות כגון סיורים מודרכים או טעימות גבינה, או חוויות דיגיטליות כמו שיעורי בישול או כיתות אמן לקפה.

 

תסביך סינדרלה

תסביך סינדרלה פירושו לא לעשות דבר מצדך אלא לחכות לנסיך מקסים שיסדר את הכל עבורך. הגדרת המילה אומץ היא יוזמה ללא פחד. איזה סוג אנשים אתם? כאלו שמחכים שיפול עליהם האושר? או כאלו שהולכים לצוד אותו? אחד המדדים של אושר והצלחה הינו השתתפות. משמע, האם אתה אחד שרואה את המשחק בטלוויזיה או האם אתה כזה שיורד למגרש להזיע בעצמך?

התקדמות משפרת את המוטיבציה. רוב האנשים שמקבלים החלטות לשנה החדשה, נוטשים את הרעיון שבועיים לאחר מכן. צריך הרבה מוטיבציה כדי לשמור על הרגל ספורטיבי. Peloton עובדת בלהעצים את רצונם של אנשים להמשיך לחזור לאופניים, על ידי פנייה לאחד הצרכים הפנימיים המרכזיים והוא תחושת התקדמות. אֵיך? החברה מספקת ללקוחות יעדים שהם אפילו לא ידעו שיש להם, המציאו וחגגו צורות רבות של התקדמות, כגון מספר תרגילים, לוחות תוצאות בכיתה (אפילו לפי גיל), ימי פעילות רצופים וטיולים אישיים. והכל בשביל לגרום לכם להמשיך להזיע.

 

באתי לעזרת חבר

בסופו של יום, תפקיד מותגים בחיינו הוא לעזור ופחות להפריע. לעזור לי לעזור לעצמי. להיות אחראיים על רגעי אושר קטנים. איך מותגים יכולים להקל עלי ולעזור לי באמצעות פיצ'רים שיועילו לשני הצדדים.

נטפליקס תמיד מחפשת דרך טובה יותר לחבר משתמשים באופן מיידי למשהו לצפייה, במקום לבזבז זמן על חיפוש בין כל אפשרויות התוכן הזמינות. כעת, פיילוט שהתמקד לאחרונה בפתרון הבעיה זו, Shuffle Play, הוכיח כי הפיצ'ר פופולארי מספיק בכדי לפרוס אותו לכל המשתמשים ברחבי העולם.
 

אז איך מתעדפים אושר בחיים? מה גורם לכם להיות מאושרים? מאיפה אתם שואבים את הכח?

במשוואה של: חברים פלוס עבודה פלוס זוגיות ומשפחה.

תכינו רשימה של דברים כאלו, שלא בהכרח עולים הרבה כסף. ותפנו להם זמן.

על הדרך, תבדקו איזה מהמותגים הנמצאים בחייכם מסייעים לאושר שלכם ומאיזה אפשר להיפרד.

 

המאמר פורסם במסגרת  הטור השבועי בדה מרקר של יעל קנדר, מנהלת BDO Digital בתאריך 21.1.21


ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>