This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

התכוננו לעונת חגים אחרת

27 אוגוסט 2020

יעל קנדר , מנהלת BDO Digital |

בזמן שאנחנו עדיין מנסים להתאושש מליל הסדר, בפתח כבר מבצבץ לו ראש השנה ושאר חגי תשרי. השנה, תקופת החגים לא תהא כמו בכל שנה אבל החדשות הטובות הן שאנחנו כבר מתורגלים. סגר או לא סגר, אנחנו כבר מכירים את ההתנהלות ולמרות זאת חוסר הבהירות בטוח לא מוסיף לאווירת החג הכללית.

תקופת החגים תמיד מאופיינת בקניות אך נראה כי הקניות לחג השנה יראו אחרת לגמרי.

הCOVID 19- ישפיע על האופן בו נקנה השנה בחגים. העניין מקשה על הקמעונאים לתכנן כפי שהיו עושים בדרך כלל, בתקופה שחלק מהעסקים דווקא זקוקים לעונה מוצלחת. עונת החגים הזו תעסוק במי שיכול להגיב הכי מהר במקום זאת.

 

איקומרס מקומי על סטרואידים

החגים הם עונת קניות אונליין כבדה כבר שנים. אנשים משתמשים כיום במספר ערוצים בכדי לבצע את הרכישות. הצפי הינו כי קונים שמתכננים לעשות קניות בעונה זו, יקנו בחגים ברשת יותר מאשר בתקופות קודמות ויחפשו רעיונות למתנות באופן מקוון ולא בחנות.

על פי Salesforce’s Shopping Index, הצפי הינו כי 30% מהמכירות הקמעונאיות העולמיות יבוצעו בערוצים דיגיטליים במהלך תקופת החגים. הקמעונאים צריכים להבטיח שאסטרטגיות דיגיטליות יישארו זריזות ונוחות לטובת מפגש עם הלקוחות במקום ובזמן הנוח להם.

עסקים צריכים להתכונן לטראפיק רב יותר באמצעות אופטימיזציה של אתרי האינטרנט שלהם למהירות הנדרשת ולחוויית משתמש טובה.

גם כשאנשים עושים קניות בחנות, הם יתכננו קדימה והיום עוד יותר מבעבר, יבצעו את המחקר באונליין. לפני הקורונה, חווית הקנייה בחנות החלה לעיתים קרובות הרבה לפני שהקונים הגיעו לחנות. זה נכון עוד יותר כיום, שכן זמינות ונוחות מקומית הפכו לעדיפות.

יותר צרכנים כיום מעוניינים לאשר באונליין כי פריט קיים במלאי לפני שהם טורחים לצאת מהבית לקנות אותו. החיפושים אחר “Available near me” גדלו ברחבי העולם ביותר מ 100% מאז השנה שעברה וזה ללא ספק מדגיש את החשיבות של מידע מלאי מדויק. בכדי להקל על הקונים, יש לוודא שהמידע מעודכן ונגיש.

בהתחשב בעובדה שהעדפת הלקוחות הגוברת לקניות באופן מקומי תמשיך ככל הנראה אל תוך החגים ומעבר לכך, הבנת כוונת הקנייה המקומית תהיה בעלת חשיבות עליונה. הרבה מהקונים יעדיפו לרכוש בעסקים קטנים מקומיים ולחזק אותם.

 

תפקיד החנות משנה צורה

אנשים מחפשים כיום דרכי קנייה בטוחות יותר ודיגיטליות. כשקונים מחליטים שהם מוכנים לקנות בחנות, אין זה מפתיע שבטיחות היא עניין חשוב. פירוש הדבר שמה שנחשב לקניות בחנות פיזית עשוי להיראות השנה השנה אחרת, שכן האלטרנטיבות כמו Click & Collect וקנייה ללא מגע, הופכות לנורמה. כל מי שיציע אפשרות של Drive In עבור איסוף, יקבל נקודות מלקוחותיו. הערכות בעולם צופות כי תהא עלייה של 90% במכירות הדיגיטליות במהלך תקופת החגים אל מול שנה שעבר, לחברות המאפשרות איסוף מהחנות.

הביקוש לרכישה בחנות הפיזית נוטה להשתנות בתקופת החגים השנה, כאשר אנשים מעדיפים לבחור במועדים פחות עמוסים לביצוע הקניות. מחקר של גוגל בארה"ב מצא כי 70% מהקונים מתכוונים לתכנן את הקניות שלהם מוקדם יותר בכדי להימנע מהמונים, ו- 80% מהקונים מתכננים לאחד את הקניות שלהם בכדי לבצע פחות נסיעות ממה שהם עשו בשנים קודמות.

מכיוון שהטראפיק באונליין ובחנות הפיזית עשוי להשתנות, הקמעונאים צריכים להבטיח שהערוצים הדיגיטליים והמשולבים, יישארו גמישים לטובת מפגש עם הלקוחות איפה ומתי שהם מרגישים בנוח. מינוף פתרונות אוטומטיים ו-Self service יכולים לסייע בנושא.

 

מתנה יצירתית מעכשיו לעכשיו

תחשבו על זה שגם אם יהיה סגר וגם אם לא, אנחנו כפי הנראה נקיים ארוחות חג מצומצמות יותר ולא נפגוש את כל מי שרצינו לפגוש. בדיוק כמו שהרבה חבר'ה צעירים נוטים לשכוח ולא להיערך למתנה לחג ובכדי לא להגיע בידיים ריקות, עוצרים בחנות נוחות לבקבוק יין, כך ישנה כאן הזדמנות למתנות מהרגע להרגע. חברות שיאפשרו אופציה להזמין מתנה מושקעת וקריאטיבית לחג בהזמנת On demand. הזמנה שאוכל לבצע והיא תגיע לכל יעד בארץ בתוך חצי שעה, גג שעה מרגע ההזמנה.

קיימת כאן גם הזדמנות להתאגדות של מספר בתי עסק ברמה מקומית באמצעות גוף אחד מאגד, לדוגמא כמו הבנקים או חברות האשראי אשר יספק פלטפורמה לביצוע: On Demand Gift Delivery. 

 

תמיד אפשר לנסות לעשות טוב

אני מתארת לעצמי שחלק מהחברות יכולות לקרוא את השורות האלו וקצת להתעייף מהרעיונות ולחשוב מה עושים כשאין לך עדיין את היכולות הללו בתוך הבית. אז התשובה שלי היא שאין זמן מתאים יותר מעכשיו לטובת פיתוח שרירי דיגיטל. המשימה של פיתוח השרירים יכולה להתבצע באמצעות פיילוט שבמסגרתו גם תוציאו חלק ניכר מהיכולת החוצה לOutsource אבל העיקר שתתנסו ותלמדו מה עובד לכם ומה פחות. אין כמו להתנסות בכדי להכיר את הלקוחות והרצונות שלהם טוב יותר. זה בדיוק הזמן לעשות משהו שלא עשיתם בעבר.

קחו לדוגמא את יקב הרי גליל, שיצא במהלך לכבוד החגים: "שותים טוב. עושים טוב." היקב לא מוכר אונליין בדרך קבע אבל כן בחר להרים את הפעילות הזו המשלבת עובדים עם מוגבלות ממפעל המשקם שתפרו מפות המתאימות בדיוק בצבע שלהן ליין הנמכר איתן. יקב הרי גליל תפס כאן שתי ציפורים במכה אחת. האחת, התנסות במכירה ישירה לצרכן הסופי. והשניה, חיבור לערך משמעותי, במיוחד בימים אלו, והוא לעשות טוב לאחר.

 

מזון אבל קצת אחרת

תקופת הקורונה הביאה עמה שיאים במספר המובטלים וכיום, אנחנו עומדים על 513 אלף על פי נתוני הלמ"ס וגם תופעה מדאיגה של התרחבות העבודה החלקית. החגים מביאים עימם הוצאות גדולות יותר על סל המזון אך השנה לא לכולם יש את האפשרות לקנות אותו. מותגים וחברו אשר יחרגו ממנהגן בלגרום ללקוחות שלהן להעמיס יתר על המידה אלא דווקא יעבדו באיך לגרום ללקוחות לנהוג בחוכמה ובחסכון, יכולים לצבור נקודות לטווח הארוך. דווקא לא לנצל את סיטואציית החגים לטובתן אלא לשים באמת את הלקוחות והצרכים העכשוויים שלהם בפרונט. ניתן לחשוב על מגוון דרכים בהן אתרי ואפליקציות ה- Groceriesיכולות דווקא בימים אלו להזיז את הengagement שלהן מול הלקוחות לשיח שיותר מתחשב בתקופה ולוקח אחריות במניעת צריכת יתר. 

 

אמנם תקופת החגים הזו היא אחת שכולנו נפקח עליה עין מקרוב, עדיין מועיל לדעת כי קונים יחשבו – ויקנו, עם Digital first mindset. בכדי להתבלט השנה, תוודאו שאתם נותנים ללקוחות את המידע הדרוש להם ואת החוויה שהם מצפים לה. חוסר וודאות לעיתים מוציא את הטוב ביותר מאנשים והאיזון בינו לבין הניסיון לתכנן מה שניתן מראש, ייצר את הנוסחה המנצחת.  

אף פעם אין מספיק זמן להתכונן לעונת החגים, השנה הזו מאתגרת במיוחד אם לא המאתגרת ביותר.

במידה וטרם התחלתם, זה הזמן להתחיל גם בהכנות לחגי האיקומרס של נובמבר.

הכתבה פורסמה כחלק מהטור השבועי של יעל קנדר בדה מרקר בתאריך 27.8.2020

 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>