This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

התרופה למשבר הכלכלי - קניות באינטרנט

19 מרץ 2020

יעל קנדר , מנהלת BDO Digital |

בשבועות האחרונים אנחנו חווים משבר שרק מתגבר, ונראה לי שכולנו כבר מבינים שהמציאות השתנתה - החיים גם אחרי הקורונה כבר לא יהיו אותו הדבר. ככל שיותר אנשים ימשיכו להימנע ממקומות ציבוריים צפופים, הם יפנו יותר ויותר לקניות מקוונות כדי להשיג את מבוקשם. השאלה שעולה היא איך עסקים יתמודדו עם המצב החדש.

מתוקף היותי אדם קצת מסיונרי ומחובר יותר מדי לעבודתו, יצא לי בשנים האחרונות לשמוע לא פעם אנשים אומרים לי שהם לא צריכים למכור באונליין, שהעסק שלהם בנוי על להגיע לחנויות ושהחברה שבה הם עובדים עושה רק פרויקטים שניתן להוכיח עליהם ROI באותה השנה. אז נחשו מה? הקורונה באה והוכיחה שזו טעות. והאמת היא שאתם צריכים לשאול את עצמכם איזו חברה אתם - כזו שמנסה, כזו שערוכה או כזו שנגררת?
 

לזוז מהר ולשבור דברים

בגדול, אפשר לבחור האם אתם מהחברות שיושבות על הגדר או האם אתם זריזים ואמיצים, מנסים ולא מפחדים גם לטעות. עתות משבר מוכיחות שמי ששורד הוא מי יודע להתארגן בכמה ימים, מי שחושב יצירתי ומי שלא נשבר בקלות.

בדרך כלל הטורים שלי מדברים בעיקר על חברות מחו"ל, אבל הפעם אני רוצה לציין כמה מותגים וחברות שקפצו כרגע על העגלה. הקפיצה הזו היא יצר הישרדותי, שבעיני, הכרחי ב-2020.

תנובה – באמצעות פלטפורמת Eaty שכבר פותחה, הצליח החברה בזריזות להרים הצעה להזמנה אונליין של מוצרי החלב שלה.

ילו – החברה העלתה פיילוט עם הצעה למכירות אונליין להשלמת מוצרים חסרים, הפועל כרגע באזור תל אביב ורמת השרון.

אופיס דיפו - פתחה שירות משלוחים עד הבית, שמגיע באותו היום לבית הלקוח עם הציוד שהוזמן.

דיגיטאלנט – בית ספר למקצועות הדיגיטל העלה את כל הקורסים לאונליין על בסיס פלטפורמת זום. גם פתרון של להמשיך את השירות שאתה מספק באונליין, זה סוג של איקומרס.

אפילו אבולעפיה לקחה יוזמה, והיא מוציאה משלוחים באמצעות וולט, וכבונוס נותנת גליל נייר טואלט במתנה.

לאלו מצטרפים מותגים רבים וזריזים נוספים, שהטור קצר מלהכיל. אלו בדיוק המותגים והחברות שמקבלים כיום נקודות מהלקוחות שלהם, ותהיה לכך משמעות גם הרבה אחרי שהקורונה תיפרד מאתנו.

צריך להבין שאנשים עוברים בהדרגה מקניות בסניפים לקניות באונליין, וההרגל הזה לא ייעלם כשתיגמר המגפה
 

החברות שמקדימות את זמנן

אם יש חברה אחת שבנויה למשבר הקורונה, זו אמזון. 

הנחת היסוד של אמזון היתה תמיד לספק כל פריט שקונה ירצה להזמין בלחיצה אחת ממחשב או טלפון, ולמסור אותו במהירות האפשרית לדלת הלקוחות. כשאמריקאים ברחבי ארה"ב מנסים לעצור את התפשטות הקורונה על ידי עבודה מהבית והימנעות משטחים ציבוריים צפופים, רבים מהם מציפים את אמזון בהזמנות. 

ב-16 במארס הודיעה אמזון כי כדי לעמוד במאמץ הביקוש, היא תעסיק 100 אלף עובדים במשרות מלאות וחלקיות במחסנים וברשת המשלוחים שלה. עוד מדווחת אמזון כי כמות ההזמנות שהיא מקבלת עבור מוצרים לתחזוקה השוטפת וציוד רפואי לבית, הובילו אותה להשעות משלוחים של פריטים שאינם חיוניים למחסניה עד 5 באפריל.

אמזון דאגה לחנך את השוק מבעוד מועד, כך שלקוחות רבים ישתמשו בשירות אמזון פריים. כעת, עם פרוץ המגפה, האמריקאים כבר מתורגלים, ואמזון היא הכתובת שלהם להזמנות אונליין.
 

יצירתיות וגמישות מחשבתית ברחבי העולם

חברת הקוסמטיקה הסינית, Lin Qingxuan, נאלצה לסגור כ-40% מהסניפים שלה במהלך ההתפרצות. באמצעות הפיכת כל יועצי היופי מאותן חנויות למשפיעי רשת, החברה השיגה צמיחה של 200% בהשוואה לשנה הקודמת.החברה העסיקה את כל העובדים על ידי יצירת דירוג מכירות לכל עובד, ואפילו המנכ"ל השתתף במשימה.

יצרן תיקי ונעלי היוקרה האיטלקי, Les Petits Joueurs, השיק אולם תצוגה וירטואלי עם אפשרות לנסות את המוצרים באמצעות מציאות רבודה, וגם הוא חווה בימים האחרונים יותר מכירות באונליין.

חברת הביטוח Ant Financial הוסיפה למוצרי ביטוח הבריאות שלה כיסוי הכולל את וירוס קורונה בחינם. פעולה זו עודדה את הצרכנים לקנות ביטוחים אונליין, והגדיל את הנאמנות של הלקוחות הקיימים. 

JD Health, פלטפורמת מסחר מקוון מבית JD.com, השיקה שירותי ייעוץ רופאים מקוון בחינם, והשיקה גם כלי מקוון שיסייע לחולים במחלות כרוניות לשמור על אספקת התרופות שלהם.

ואם אנחנו עוסקים כבר בתרופות, אז גם עליבאבא הקימה פלטפורמת B2B, המקשרת בין מוכרים לבין בתי חולים ורשויות. הם גם הודיעו כי יספקו כל סחורה מהפלטפורמה האמורה לבתי חולים הזקוקים, לא משנה היכן בית החולים ממוקם. 
 

המסחר האלקטרוני מרים את הכפפה

אני מאמינה שטכנולוגיה ואסטרטגיית מסחר אלקטרוני טובה יכולות לשפר את העולם. בזמנים של חוסר ודאות, אני גאה לראות שאיקומרס פותר בעיות בזמן אמת ומסייע בהצלת חיים של אנשים ברחבי העולם. מסחר אלקטרוני הוא חזק ומסוגל לענות על השאלות הגדולות, וזה אמור לתת לכל אחד בכל ענף מוטיבציה רבה למצוא תשובות לבעיות הנוכחיות ואז לתכנן לעתיד. 

חברות צריכות להבין שאיקומרס הוא כיוון אסטרטגי לשנים הבאות וזה כבר מזמן לא מותרות. את המסיבה הזו אתם לא יכולים להפסיד. חברות סיניות רבות כבר עברו מתגובת משבר לתכנון לאחר ההחלמה. דיגיטציה בקנה מידה מלא נמצאת בחזית תוכניות רבות כאלה, גם עבור היצרנים בכל הענפים.

בהזדמנות זו, אני רוצה להצדיע לכל האנשים שעושים הכל בשביל שלכולנו תהיה אספקה באמצעות האונליין. האנשים האלו הולכים בבוקר לעבודה כרגיל ומשאירים את אהוביהם בבתים. הם מבינים היטב את התפקיד שלהם בתקופה הזו והם לא מתפנקים או מתבכיינים. הם פשוט יודעים שהעתיד כבר כאן, והם חלק משמעותי בו. אז לכל מי שתמיד שמע שהוא רק אחוז קטן מהעסק, שלא לומר נישה, אני מרימה כוס קפה לכבודכם, על החזון, האמונה והדרך.

 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו

 

פורסם בדה מרקר בתאריך 19.3.2020