This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

וובינר בנושא אסטרטגיה דיגיטלית בעידן הקורונה שערכה חברת סיילספורס

23 יולי 2020

יעל קנדר , מנהלת BDO Digital |

הכלכלה הדיגיטלית נהנית בחודשים האחרונים מרוח גבית חזקה בעקבות השפעות מגפת הקורונה והצורך הגדל בביצוע פעולות בסיסיות כמו קניות שוטפות אונליין. יעל קנדר, ראש תחום דיגיטל ב-BDO  התארחה בוובינר "Leading Through Change" שערכה חברת סיילספורס  שבו התארחה גם ילירון וישניה, מנהלת האיקומרס של ampm לשיחה עם על אסטרטגיה דיגיטלית בעידן הקורונה.  

קנדר: "הצלחה של פרויקט דיגיטלי מתחילה באסטרטגיה. אסטרטגיה שמבוססת צרכי לקוח. זה אומר שאם אני לא פותר ללקוח בעיה כלשהי זה לא מעניין. זה לא מעניין לעשות פרויקט שלא פותר איזשהו בעיה או אתגר או מספק מענה לצורך של צרכנים של לקוחות שלי. זה אומר שאי אפשר לזרז פרויקט כזה. מה שקורה הרבה פעמים הוא שרק בדיעבד יש מחשבה לאחור מה הולכים לעשות עם הפלטפורמה הדיגיטלית שהוחלט לבנות. ולכן, עדיף לעשות תהליך מובנה ומסודר ובעצם להתחיל במיפוי המצב הקיים לעשות אנליזה על הדאטה ולמפות מתחרים לבדוק מה עושים בעולם ולמפות את מסע הלקוח, והפרסונות ורק בסוף לבסס סוג של אסטרטגיה שהיא אסטרטגיה שמתאימה להצעת ערך שאני הולך להציע ללקוחות שלי ובשלב הזה אני יכולה להתחיל אפיין את הדרישות ולהבין איזו פלטפורמה מתאימה ומה הכי נכון לממש באותה פלטפורמה."

 

קנדר התייחסה גם לצורך בתכנון דיגיטלי ארוך טווח "כיום אין ברירה, גם מי שחושב שהדיגיטל לא מתאים לו לא יכול שלא לטפל בנושא הדיגיטל. אני חושבת שכל חברה צריכה שיהיה לה רוד מאפ דיגיטלי של החמש שנים הקרובות שמלווה באסטרטגיה. יש מה שנקרא חוק המסננת שזה אומר למעשה שאחרי שיש לי אסטרטגיה אני יודעת מה צריך להיות ברוד מאפ בשלוש עד חמש שנים קדימה ומה הרעיונות שעלו בדרך ולא מתאימים למסננת הזו ואיזו אסטרטגיה אנחנו לא עושים" במקרה של AMPM אומרת קנדר "הקור ווליו שלהם הוא נגישות ולהנגיש את עצמם אז בעצם הפרויקטים שהם צריכים לעשות בשנים הקרובות הוא לשבת על האסנס הזה ולחשוב האם אני עוזרת להנגיש את עצמי בפרויקט ואם מישהו מציע פרויקט אז כנראה שהוא פחות רלוונטי אני חושבת שזה אתגר להתחיל לעשות את זה בארץ".


בחו"ל לעומת זאת אומרת קנדר "זה קורה הרבה מאוד, סטארבקס למשל יש להם את האסטרטגיה שיושבת על ארבעה פילרים שמבחינתם זה גלגלה התנופה שלהם והם דואגים שכל מה שהם עושים יתנקז לתוך ארבעה נושאים האלו כמו הזמנות, נאמנות לקוחות חוזרים, פרסונליזיצה ובסוף הם יושבים ובוחנים כל פרויקט האם הוא יושב על  המסננת הזו ואם לא אז לא.

 

לירון וישניה, מנהלת האיקומרס של ampm התייחסה ל יישום האסטרטגיה הדיגיטלית של הרשת בזמן קורונה. "אנחנו מותג אורבני ותל אביבים לא רוצים לחכות ולכן החלטנו שאנחנו נגיע אליהם תוך שעתיים עם הסל הנכון ושם אנחנו בעצם מנצחים. אנחנו מתחייבים לשעתיים ומנסים להגיע קודם". תקופת הקורונה אומרת וישניאה "לקחה את עולם האיקומרס קדימה אבל יש עדיין אוכלוסיות שפחות נגיש להם להיכנס למחשב ואל לאפליקציה ובהמקום הזה הבנו שאנחנו חייבם לתת מענה לצורך בשוק. ולכן הקמנו מוקד טלפוני לאוכלוסייה מבוגרת שהחלטנו מראש לתת להם עדיפות על פני שאר לקוחות וכל פעם שנכנסה אלינו הזמנה מהמוקד הזה היא הפכה לדחופה וזזה לראש התור.

על יישום האסטרטגיה אומרת וישינה כי הוא כרוך בחשיבה על הצוות שיוביל את התהליך. " כשחברה נכנסת לדיגיטל ובונה אתר איקומרס והיא בונה כמה ערוצים זו השקעה. דבר ראשון לבנות את הצוות מה שמוביל לכמה שלבים שהראשון בהם הוא היערכות לוגסיטית -  מהרכב ועד הצידנית.  היערכות שיווקית ואסטרטגיה ברורה איך פונים ללקוחות ובנוסף לזה צריך לדעת איך עובדים על הנאמנות ואיך משמרים את נאמנות הלקוח ואת כל זה לעשות בצוות מוביל שייקח את זה קדימה." 

 

צפו בוובינר המלא:

 

 

 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו