This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

טרנדים במובייל - הקשר שלנו לנייד ולמה הוא כל כך חשוב?

27 ינואר 2020

יעל קנדר , מנהלת BDO Digital |

 

מדהים לחשוב איזו התפתחות טכנולוגית היתה במכשירי המובייל ב15 שנה האחרונות. מהיום שבו קיבלתי מכשיר נוקיה שחור ויכולתי לשלוח הודעת טקסט ועד כל הדברים שאנחנו עושים היום באמצעות הנייד.

קבלו כמה מגמות מובייל שפוגשות אותנו ב2020 

שימוש מוגבר בנייד

כיום, בארה"ב האדם הממוצע מבלה 3.6 שעות ביממה בנייד, וזה מהווה למעלה מ50% מהשימוש במדיה הדיגיטלית היומית. (Mary Meeker’s 2019 Internet Trends Report). מה שאומר שאתה לא יכול להיות מותג שלא מתנהל גם במובייל בצורה הכי טובה ומועילה שיש לצרכנים שלך. זה נשמע מובן מאליו אבל מרבית המותגים משקיעים בהרבה דברים אחרים (פחות חשובים) לפני שהם מפנים תקציב לתקן או לבנות את האפליקציה החדשה שלהם. הפער בין מה שאני דורש כצרכן לבין מה שאני חושב שהמותג שלי מסוגל וצריך לעשות, הוא גדול מדי וחייבים לגשר עליו.

טכנולוגיית 5G תתחיל לצבור תאוצה 

הטכנולוגיה הזו לא אומרת סתם חיבורי טלפון סלולרי מהירים ואמינים יותר, אלא שכל דבר אחר שמשתמש ברשת סלולרית - כגון IOT - יקבל גם שדרוג מאסיבי.

הרשתות והמכשירים החדשים צפויים להטעין את טכנולוגיית Internet of Things ויספקו את התשתית הדרושה בכדי לשאת כמויות עצומות של נתונים המאפשרת עולם חכם ומחובר יותר. בישראל אנחנו עדיין קצת מתעכבים בנושא והמכרז (הבעייתי) של משרד התקשורת יצא לדרך רק לפני מספר חודשים.

הAugmented And Virtual Reality 

אמנם הפוטנציאל של מימוש הטכנולוגיות הללו עדיין לא מוצה אבל מותגים ברחבי העולם מתחילים לייצר פיצ'רים מעניינים ומועילים לצרכנים. גוגל, לדוגמא, מאפשרת למשתמשים להציג ולמקם עצמים תלת ממדיים מסוימים בחלל הסובב אותם והם משאילים את הטכנולוגיה שלהם לארגונים כמו נאס"א, וולוו ו- New Balance. מאסטר כארד השיקה החודש אפליקציית AR שמביאה לחיים את ההטבות המוצעות ללקוחות. צרכנים עם כרטיס MasterCard יכולים לראות, לחקור ולגשת להטבות שלהם באמצעות חוויית AR.

השימוש ב Mobile Health 

יש כיום יותר מ 318,000 אפליקציות בריאות, כאשר מאות נוספות מתווספות מדי יום. מה שמניע את הצמיחה הזו הוא הצרכנים - הם ממהרים להסתגל! אנשים אוהבים את הנוחות של ניהול בריאותם תוך כדי תנועה.

מספר הזוי של 52 מיליון איש בארה"ב כיום משמשתים בsport wearables, מספר שהוכפל ב4 שנים בלבד. (Mary Meeker’s 2019 Internet Trends Report). מוצרים כמו: Garmin ,Fitbit והשעון של אפל. חברות טכנולוגיות מבינות גם את ההזדמנות פה בלעשות טוב (ולא רק כסף).

סופשבוע ללא נייד (PHONE-LESS WEEKEND)

אנשים משתמשים בנייד שלהם יותר מדי, מה שמייצר מגמה נוספת והיא איך נצליח להפטר מההתמכרות הזו או לפחות לנסות להשתלט עליה. אצלנו בבית מתנהלת שיחה שהילדים לא מספיקים לבצע משימות פשוטות כמו להוציא את הכלים מהמדיח בגלל שהם תקועים כל הזמן בנייד החדש שקנית להם.

מרטין לינדסטרום כותב על כך שכולנו אוהבים את המכשירים החדשים והנוצצים שלנו. קשה מאד לעמוד בפיתוי, במיוחד כאשר הצעצוע חדש לגמרי. עם זאת, נראה כי התחלנו להגיע לקצה היכולת שלנו בנושא השימוש בניידים ולכן התחילו לאתר סימנים של סופי שבוע בהם הניידים (קודם הניידים של העבודה) כבויים. פחות מיילים, פחות הודעות טקסט, פחות ארוחות ערב עם מזלג ביד אחת ונייד ביד השניה. חזון אוטופי: אנשים יתחילו לשכוח את הניידים שלהם (כמה פעמים שכחתם את הנייד בבית וחזרתם לקחת אותו?)

אז מסתבר שיש כבר מגמה כזו ברחבי העולם ויש גם מוצרים שיוצרו בשביל לסייע לנו עם הגמילה. ישנם גם מותגים כמו
Chick-fil-A שכבר ממזמן יצרו מהלכים המעודדים את לקוחותיהם לאכול ארוחה ללא ניידים וליהנות אחד מהשני.

לסיכום, כרגע, הנייד הזה נשאר בחיים שלנו. אפשר וכדאי גם לחשוב (מותגים ואנשים) איך עושים איתו טוב ואיך מנהלים את ההתמכרות הזו כך שנוכל להיות יותר נוכחים בחיים שלנו.