This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.
מאמרים:

מה הוא סוד ההצלחה של Robox?

28 ינואר 2021

יעל קנדר , מנהלת BDO Digital |

 

אני קצת מתביישת להגיד שלא הכרתי את רובולוקס עד לפני כמה שבועות. אולי אנסה להשתמש בתירוץ של הגיל. רובלוקס היא כיום אחת החברות הפרטיות היקרות ביותר בעולם לאחר גיוס שמביא לפלטפורמת המשחקים החברתית הערכת שווי בסך של 29.5 מיליארד דולר.

רובלוקס היא פלטפורמת משחקים אונליין ומערכת יצירת משחקים, המאפשרת למשתמשים לתכנת משחקים ולשחק משחקים שנוצרו על ידי משתמשים אחרים. החברה הוקמה על ידי דייוויד בצ'וקי ואריק קאסל בשנת 2004 והושקה בשנת 2006.

במשך השנים, רובלוקס, היתה קטנה יחסית, הן כפלטפורמה והן כחברה, בגלל חוסר העניין של המייסד המשותף של בצ'וקי בסיקור וגם בשל המספר הרב של פלטפורמות שהושקו באותה העת. החברה החלה לצמוח במהירות רק בשנים האחרונות, וצמיחה זו התעצמה באדיבות ה-COVID19.

רובלוקס הינה פלטפורמה חינמית, עם רכישות בתוך המשחק זמינות באמצעות מטבע וירטואלי בשם "Robux". נכון לאוגוסט 2020, לרובלוקס יש מעל 164 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, כאשר מעל למחציתם, הם ילדים מתחת לגיל 16 בארצות הברית. יש לה 31 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, 7 מיליון מהם ביצעו לפחות משחק אחד משלהם.

החברה אחראית על 2.6 שעות ביום של ילדי אמריקה ואת זה היא עושה עם משחקים שנמנעים במידה רבה מאלימות אל מול פלטפורמות משחק גדולות. חלק מהמשחקים הפופולריים ביותר בפלטפורמת רובלוקס עוסקים באימוץ חיות מחמד דיגיטליות, בניית קהילות וירטואליות והפעלת מסעדת פיצות. הקהל של הפלטפורמה גם צעיר יותר משוק משחקי הווידאו המסורתי: 54% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 13.

 

להתייחס ללקוחות כאל בני משפחתך

שלא כמו פייסבוק ופלטפורמות סושיאל נוספות, שפחות הוכיחו את דאגתן לקהל, נראה כי רובלוק מנוהל על ידי אנשים שמתנהגים כאילו יש להם ילדים משלהם שישתמשו בפלטפורמה הזו. החברה מעסיקה תוכנות סינון ומנהלי תוכן, שבדקו רק השנה מעל 68 מיליון נכסים דיגיטליים.

כמו בכל פלטפורמת משחק ו/או סושיאל קיים גם רכיב של סכנה עבור ילדים.

רובלוקס מתקשרים באתר שלהם את המאמצים שהם עושים עבור בניית עולמות דיגיטליים בטוחים דיגיטלים. הם מעידים על עצמם כי הם מפתחים ללא הרף טכנולוגיות חדישות על מנת להבטיח שהפלטפורמה תישאר מרחב בטוח ומהנה לשחקנים בכל רחבי העולם. פיצ'רים שפותחו על ידם בכדי לדאוג לביטחון הילדים כגון: זיהוי בגדי אווטאר לא ראויים, מערכת דיווח, מסנני צ'אט ובקרת הורים הניתנת להתאמה אישית.

 

גלגל התנופה של רובלוקס

רובלוקס הראתה שתוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) הוא הזדמנות שהוחמצה עבור חלק ניכר מתעשיית המשחקים. החברה שואפת, באופן מסוים, להיות היוטיוב של ענף המשחקים. רובלוקס מראה שמראה ותחושה פשוטים יותר הם אלטרנטיבה תקפה למשחקים המורכבים.

גלגל התנופה הינו משתמשים אשר הופכים למפתחי משחקים, המזרימים לפלטפורמה משתמשים נוספים ומתוקף כך, מתקבלים רווחים. והכל ללא עלות נוספת מצד רובלוקס עצמה.

על ידי פיזור כלים למיליונים, רובלוקס הרוויחה כסף עבור מפתחים עצמאיים ויצר גלגל תנופה לצמיחה עתידית משלו. כמעט מיליון יוצרים הרוויחו את המטבע של רובלוקס במשחק ("רובוקס") עם היצירות שלהם, ולמעלה מאלף הרוויחו מעל 10,000 דולר אמיתי בשנה האחרונה. 250 מיוצריה הרוויחו מעל 100,000 דולר.

רובלוקס אמנם משלמת כשליש מהכנסותיה ליוצריה, אך מה שהיא מקבלת בתמורה הוא אוסף מגוון של תוכן ומנוע שיווקי רב עוצמה, שכן היוצרים והמשתמשים חולקים את חוויותיהם באופן אורגני. הוצאות המכירה והשיווק של החברה הן פחות מ -10% מההכנסות. מתוך 830 העובדים במשרה מלאה בחברה, 79% מהם מהנדסים - מה שהופך אותה לחברת טכנולוגיה יותר מאשר אפל, נטפליקס או גוגל.
 

סבלנות לא קונים בשום חנות

לקח לרובלוקס 15 שנה לגדול לנקודה הנוכחית. אך עיקר הצמיחה הזו לאחרונה: רובלוקס חוותה צמיחה פי 10 בתוך כ-3 שנים, מ - 9 מיליון משתמשים בפברואר 2016 לכ -90 מיליון באפריל 2019. אז מה קרה במהלך העשור? הרבה מאוד עבודה קשה, ומעט מאוד רכישה בתשלום.

בשנותיו הראשונות, רובלוקס אכן קנתה משתמשים, כדי לזרוע בסיס משתמשים בזמן שהיא עבדה על חזון גדול ככל הנראה שכלל מנוע משחק, פלטפורמה, תכונות חברתיות, קהילת יוצרים ומשחקים משלה. אבל אחרי כמה שנים זה נפסק. כל גידול מאז היה אורגני באמצעות שני מקורות עיקריים: מפה לאוזן (WOM) ומשתמשי יוטיוב הצופים באחד הסרטים הרבים של רובלוקס. כמובן, כל חברה יכולה לנסות לעשות את אותו הדבר. אבל לרובלוקס הייתה סבלנות לבנות מוצר ייחודי - מוצר שנדרש שנים של עבודה להשלמתו.

המפתח לכל זה היה הקפדה ארוכת טווח על מטרה ארוכת טווח: יצירת קטגוריה חדשה, שהיא מכנה "ניסיון אנושי". כיום, עדיין לא ניתן לקרוא לרובלוק חלק מקטגוריה חדשה; זו פלטפורמת משחק. אבל בעוד מספר שנים, זה עשוי להגיע לשם.

 

מסיבות פרטיות ופרמיום להמונים

כל חברה שחושבת פני עתיד, חושבת מנוי. בשנת 2019 החברה השיקה מנוי בשם רובלוקס פרמיום. הצטרפות לרובלוקס פרמיום מקנה לך קצבת רובוקס חודשית ובונוס של 10% בקניית רובוקס. כמו כן, תקבל גישה לתכונות הכלכליות של רובלוקס, כולל פריטי קנייה, מכירה ומסחר, כמו גם נתח הכנסות מוגדל בכל המכירות במשחקים שלך.

לאור התפשטות ה-COVID19 השיקה החברה את ה- Party Place, בכדי לתת מענה לדרישה הגוברת בקרב המשתמשים למקום ייעודי ופרטי לאירוח אירועים וירטואליים. המקום עצמו אינו מציע פעילויות ומשחקים, אלא משמש מקום פרטי עבור משתמשי רובלוקס להתכנס בו - למשל, למסיבת יום הולדת וירטואלית, פעילות למידה מרחוק עם חברים לכיתה או כל דבר אחר. ב- Party Place, הקבוצה יכולה לשוחח ולבלות בזמן שהם מחליטים באיזה משחק רובלוקס הם מתכננים לשחק בהמשך.

---

רובלוקס עלולה לשבש את כלכלת תשומת הלב לילדים. מדובר בפלטפורמת היצירתיות והבידור הגדולה בעולם עבור דור חדש של מספרי סיפורים ומפתחים. נראה כי הקסם של רובלוקס טמון הרבה בשימוש בפלטפורמה לפיתוח והפצת יצירתיות. אין ספק שפלטפורמות הן העתיד שלא לאמר הכאן ועכשיו וחברות צריכות להבין איך הן מייצרות לעצמן פלטפורמה מבוססת, המשרתת לקוחות רבים. שווי חברות היום נקבע הרבה על סמך עושר מאגר הלקוחות שלהן ועד כמה הלקוחות הללו פעילים.
 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>