הוראות אנטי תכנוניות בקפריסין

במאי 2019 פורסמו בקפריסין מספר הוראות אנטי תכנוניות בעקבות המלצות ה-BEPS של ארגון ה-OECD, בין היתר, בנוגע להוראות CFC [Controlled foreign company], הוראות מימון דק והוראה אנטי תכנונית כללית ((GAAR.
ההוראות נכנסו לתוקף החל מיום 1.1.2019.

CFC

ישות תושבת מדינה מחוץ לקפריסין תיחשב כ-CFC בקפריסין במידה שהיא מקיימת, בין היתר, את התנאים הבאים:

  1. חברה קפריסאית מחזיקה בה במישרין או בעקיפין לפחות 50% מהזכויות, או שהינה מוסד קבע במדינה זרה של חברה קפריסאית.
  2. שיעור המס ששולם על ידי הישות הזרה או מוסד הקבע הינו נמוך מ-50% מהמס שהיה משולם אילו הייתה תושבת קפריסין (מס החברות בקפריסין בשנת 2019 הינו בשיעור של 12.5%). משמעות האמור כי כללי ה-CFC הקפריסאי יחולו גם במקרה של חברה זרה עם סניף שיש לו פעילות עסקית אך שיעור המס החל על הכנסותיו נמוך מ-6.25%.
  3. הוראות ה-CFC הקפריסאי לא יחולו ככל שהרווח החשבונאי נמוך מ-750 אלפי יורו, ככל שהכנסות מפעילות לא מסחרית הינן נמוכות מ-75 אלפי יורו, או ככל שהרווח החשבונאי לא עולה על 10% מההוצאות התפעוליות.  

חברה קפריסאית המחזיקה בישות העונה על כללי ה-CFC כאמור לעיל, עליה לכלול ברווח שלה את ההכנסה הבלתי מחולקת של ה-CFC בעוד שחלוקת רווחים בפועל עשויה למנוע את החלת הוראות ה-CFC. בנוסף, במסגרת כללי ה-CFC נקבעו כללים למתן זיכוי ממסי חוץ.

הוראות מימון דק

הוראות המימון הדק החדשות קובעות כי הוצאות מימון נטו של חברה קפריסאית ניתנות לניכוי עד 30% מ-EBITDA (ההכנסה המתואמת לצורכי מס, לפני מימון, מיסים, פחת והפחתות), תוך התאמה לכללים בנושא, כגון הוצאות בסכום של פחות מ-3 מיליוני ₪ שיותרו במלואן וכן שניתנת האפשרות לנכות הוצאות אשר לא הותרו בניכוי ל-5 שנים. האמור חל גם במקרה של מוסד קבע בקפריסין של חברה זרה. ההוראות האמורות לא יחולו במקרים הבאים:

  1.  Standalone company– חברה שאינה חלק מדו"ח מאוחד של קבוצה לצורכי חשבונאות ולא מחזיקה, במישרין או בעקיפין, ב-25% מהזכויות בחברה אחרת.
  2. Financial undertakings (מוסד אשראי, חברות ביטוח וכו').
  3. חברה בתוך קבוצה אשר יכולה להוכיח כי היחס בין ההון שלה לכלל הנכסים שלה שווה או גבוה יותר ליחס של הקבוצה וכן שהיחס של החברה הינו פחות מ-2% נמוך יותר מהיחס של הקבוצה, וכל הנכסים וההתחייבויות מוערכים באותה מתודולוגיה.
  4. הלוואות שניתנו לפני 17.6.2016 (החריג לא יחול בגין שינויים להלוואה לאחר תאריך זה).
  5. פרויקט תשתית ארוך טווח.

הוראה אנטי תכנונית כללית GAAR

קפריסין הוסיפה סעיף אנטי תכנוני כללי לפיו יש להתעלם מהסדר אשר מטרתו העיקרית או אחת המטרות העיקריות שלו הינה לקבל יתרון מס השולל את תכלית החוק בקפריסין. 

לאור האמור, מומלץ למשקיעים בחברות קפריסאיות בעלות פעילות בינלאומית לבחון את השלכת השינויים האמורים על החברות שבבעלותם.

צרו קשר עם המומחים שלנו למיסים >>

 

 

הירשם לניוזלטר

Please fill out the following form to access the download.