עולמות וירטואליים ומטאוורס

עולמות וירטואליים ומטאוורס

 

עולמות וירטואליים

העולם העסקי מאמץ את התפיסה והיכולות של העולמות הוירטואלים ומטמיע אותם בארגון באפיקים שונים, כמו יעול עולמות ההדרכה, שיפור תהליכי סימולציה של תגובות למצבים ועד מימוש תאומים דיגיטליים ומפעלי העתיד.

טכנולוגיות כמו מציאות מדומה (Virtual reality) ומציאות רבודה (Augmented reality), מאפשרת לעסקים להכיר שפה חדשה ודרך חדשנית לגעת בלקוחותיהם ובעובדיהם  באמצעות יצירת חוויות סוחפות ואינטראקטיביות אלו הם העולמות הוירטואלים. עולמות אלו מציעים לעולם  ולעסקים בפרט  הזדמנויות עסקיות למקורות הכנסה נוספים , יעול תהליכים וממשקי קהילות שטרם הכרנו.  עולמות וירטואליים יכולים לשמש למטרות שונות כגון אירועים, כנסים ופגישות, מה שמאפשר לארגונים לתקשר ולשתף פעולה בצורה חדשה לגמרי. זירה ויראטולית שכזו יכולה לשפר קשרים של עובדים בתוך הארגון, לייעל משאבים בעבודה צוותית ולקצר זמני הדרכה ו ONBOARDING.

זירת העולמות הוירטואלים בשלבי התפתחות וקוראת לעסקים למצוא את מקומם ולבחון כיצד יוכלו לעשות שימוש בכלים החדשים לטובת העסק. העולמות הוירטואלים מספקים לנו מגוון אפשרויות לצריכת התוכן בעזרת אמצעים טכנולוגים החל ממחשבים המוכרים לנו דרך משקפי מציאות רבודה ומציאות מדומה  ועד לאביזרים שטרם יצאו לשוק. הכלים האלו וכלים נוספים יאפשרו לנו להפגש ולהתקיים במרחב הוירטואלי שמהווה את מקום המפגש של כל הטכנולוגיות-הוא המטאוורס (metaverse), המטאוורס אינו אחד ואינו שייך לארגון אחד, כמו כן הוא לא הטכנולוגיה עצמה.

בעולם העסקי כל העולמות הוירטולים שהזכרנו מעלה  נקראים Extented reality או בקיצור XR.

ומטרתם העיקרית היא להרחיב את עולמנו ואת יכולותינו.

 

חזון המטאוורס

ה-metaverse הוא מרחב משותף וירטואלי קולקטיבי, תלת מיימדי. החזון של המטא-וורס הוא ליצור עולם וירטואלי  אינטראקטיבי ומתמשך שבו אנשים יכולים לקיים אינטראקציה ולתקשר זה עם זה ,עם אובייקטים ועם הסביבה ולחוות חוויה והשפעות רגשיות כפי שהיו חווים סביבה אמיתית. בחזון המטאוורס יש שימוש בכל הכלים ואמצעים האלקטרונים שהזכרנו. 

חזון המטאוורס מזמין את העסקים לפתח אסטרטגיה עסקית ולהערך ליישומים יום יומיים בו, המקום בו עסקים מתכננים את האסטרטגיה למודעות למותג ומיצובו בזירה הוירטואלית. המטאוורס הינו אפיק בו ניתן לייצר עבודות חדשות וכמו כן מקורות הכנסה, כל זאת בתכנון נכון למימוש חזון עסקי בעולמות הוירטואלים.
 

מציאות מדומה ומציאות רבודה

טכנולוגיית מציאות מדומה (VR) כוללת שימוש בסימולציות ממוחשבות של סביבות תלת-ממדיות שניתן ליצור איתן אינטראקציה בצורה אמיתית או פיזית לכאורה על ידי אדם המשתמש בציוד אלקטרוני תואם, כגון משקף מציאות מדומה שכולל חיישנים מסוגים שונים ואביזרים נלווים. הימצאות של המשתמש בחוויה יוצרות אשליה של הימצאות בסביבה הוירטואלית ומאפשרת השפעה על תחושות ורגשות. זה מאפשר למשתמש לנוע ולתקשר עם הסביבה הוירטואלית בצורה טבעית ואינטואיטיבית כמו תנועות גוף ומחוות ידיים.

המטרה של טכנולוגיית ה-VR היא ליצור חוויה מציאותית ככל הניתן, המאפשרת לו להרגיש כאילו הוא נוכח בפועל בסביבה הוירטואלית ובאופן פסיכולוגי חמשתמש חוו את האירוע בו הוא נמצא והוא נשמר כזיכרון. זה יכול לשמש עבור מגוון רחב של יישומים בחיי היום יום.

ישנם מספר סוגים שונים של טכנולוגיות מאותה משפחה, כך למשל  מציאות רבודה (AR) בשונה ממציאות מדומה (שמנתק את המשתמש לחלוטין מהסביבה האמיתית) המציאות הרבודה מאפשרת רובד וירטואלי על גבי העולם האמיתי ומעשירה את הויזואליות בצורה אישית לכל משתמש.

החל מתכנון ועד להטמעה

כחברה ותיקה הנותנת את כל השירותים תחת מטריה אחת , BDO מספקת שירותים רבים ללקוחותיה גם ביישום חזון ואסטרטגיה עסקית בעולמות הוירטואלים. את צוות הייעוץ הבכיר מובילים יועצים עם ניסיון של מאות פרוייקטים מוצלחים וצוותי פיתוח  מוכשרים המפתחים פתרונות מותאמים אישית לכל פירמה.

נוחות: השאירו לנו את תכנון התהליך והתמקדו בניהול העסק, הצוות שלנו יוביל את הארגון להצלחה ויבנה את שלבי הפרוייקט, ינהל אותו עבורכם ויעריך את התרומה והערך לאחר ההטמעה.

מומחיות: כפירמה מובילה אנו מעסיקים את המומחים המובילים בייעוף, פיתוח והטמעת תוכנה. המשמעות היא שלקוחותינו נהנים מהמומחיות הקולקטיבית של הצוות ובידע המצטבר ממחלקות שונות.

 

רוצים לדעת עוד?

אנשי המקצוע המנוסים שלנו יכולים לעזור לכם להבין כיצד ליישם טכנולוגיות עולמות וירטואלים בפרקטיקות העסקיות ובפעילות העסק שלכם, לספק דרך יעילה וחסכונית יותר להגיע ללקוחות, ליצור קמפיינים שיווקיים חדשניים ולשפר את מעורבות הלקוחות. אנו נספק לכם את ההכוונה והידע הדרושים כדי לשלב עולמות וירטואלים בטכנולוגיה הקיימת בארגון, ולאפשר לעסק לנצל את היתרונות הרבים שהטכנולוגיה מציעה. היועצים שלנו מחויבים לעזור לעסקים לייצר את הערך המקסימלי מהטמעת העולמות הוירטואלים ומזמינים אתכם להצטרף להצלחה.