הצעת ערך (Value Proposition)

במשפט: מונח מעולם השיווק המתייחס אל התועלת הייחודית שיקבל הלקוח כתוצאה מהעסקה (רכישת המוצר/השירות).  

 

מה היא הצעת ערך (Value Proposition)?

הצעת ערך (Value Proposition) היא ביטוי התועלת הייחודית ("הערך") שהלקוח יקבל כתוצאה ממימוש העסקה ("ההצעה"; רכישת המוצר/השירות). הצעת ערך אפקטיבית נשענת על ייחודיות שמבדלת את העסק ו/או את המוצר שלו ביחס לאלטרנטיבות - עסקים שמציעים מוצרים או שירותים דומים, ואף זהים, לאותו קהל יעד. הצעת הערך צריכה, למעשה, לענות על השאלה למה לבחור דווקא בעסק/מוצר/שירות הספציפי.

בהתאם, הצעת הערך (Value Proposition) היא משפט קצר שצריך להתייחס לשלושה מרכיבים:

מה – ההצעה; המוצר/השירות

מי – הלקוח; הקהל אליו ההצעה מכוונת

למה - התועלת הייחודית; הרווח שיפיק הלקוח הספציפי ממימוש ההצעה הספציפית

יש לייחד הצעת ערך נפרדת לכל מוצר/שירות, וכן לכל סגמנט בקהל היעד; קרי, להתאים לכל קבוצת לקוחות מובחנת את הערך הייחודי הרלוונטי עבורה.

אם הצעת הערך בנאלית, מתאימה לכל עסק; או כללית, מתאימה לכל לקוח – זהו סימן מובהק שיש להמשיך ולחקור את השוק, הלקוחות, המוצר ואף העסק עצמו, בכדי לדייק ולייחד את הצעת הערך הספציפית.

הבנה ודיוק של הצעת הערך (Value Proposition) היא היבט מהותי בבניית מודל עסקי[שב1] . בשלב הראשוני, טרם תחילת הפעילות, ניתן לגבש את הצעת הערך כניחוש מושכל (על בסיס מחקר השוק). עם זאת, חשוב להמשיך ולדייק אותה במקביל ליצירת והרחבת האינטראקציה עם הלקוחות בפועל.

 

צרו קשר עם מחלקת טכנולוגיה: