This site uses cookies to provide you with a more responsive and personalised service. By using this site you agree to our use of cookies. Please read our PRIVACY POLICY for more information on the cookies we use and how to delete or block them.

שחר זיו בכנס לייב - TECHNOVATION 2020בשיתוף דה מרקר

שחר זיו , שותף מנהל |

20 יולי 2020

שחר זיו שותף מנהל BDO, אתמול (20.7.2020) בכנס לייב –TECHNOVATION בשיתוף דה מרקר. שחר הציג את מודל החשיבה מחדש שפיתחה BDO ואת האיזון מחדש שמודל זה מביא לארגונים. כיצד ניתן ליצור סביבת עבודה מרחוק, שהפכה למציאות החדשה שלנו, שתתמוך ותעודד חדשנות ויצירתיות ועם זאת תשמור על המרחק החברתי.

לדבריו, הלכנו רחוק מידי במגמה הפתאומית של מעבר של ארגונים לעבודה מהבית. "העולם לא יחזור לאותו מקום ממנו יצאנו, אך הוא גם לא נגמר", הוא אומר. "צריך לשמור על וקור רוח והסתכלות ריאליסטית וחשוב לא להרוג את היצירתיות, את הלכידות ואת הפרודוקטיביות בארגון". 

"בעבר, המגמה היתה לבנות קמפוסים ענקיים של המטות של החברות בכל רחבי העולם. רצו לתת חוויה כיפית לעובדים - הכניסו אוכל ובעלי חיים, ואלף ואחד אמצעים. עולם החללים המשותפים נולד בשנים האחרונות עם התפישה שאנשים רוצים להיות ביחד וזה יוצר קהילה והשראה. הלוגיקה היתה של קרב על טאלנטים ומשיכתם לארגון, של לכידות ויצירת חיבוריות ודנ"א משותף דרך ההווייה המשותפת. אבל הקורונה שינתה את הכל בבת אחת. והחלה מטוטלת מטורפת שעפה לצד השני. חברות רבות, הרבה אמריקאיות, שלחו 100% מהעובדים לתקופה ארוכה עד בלתי מוגבלת לעבוד מהבית. 

"לקוח שלנו, לייבפרסון, לקח עוד צעד אחד קדימה וויתר לחלוטין על הנדל"ן. זה העלה שאלה אצלנו – 'האם מה שחשבנו קודם היה שגוי או שעפנו מצד לצד וצריך לחשוב מחדש?' היינו בהתחלה בשלב של תגובה, כעת בשלב פיתוח החוסן, ותכף זורמים לשלב ההפנמה וההכנה לטווח ארוך. רואים בשוק הפנמה של עבודה מהבית עם מיקוד עודף על נושא החיסכון בערך של הנדל"ן. אך צריך לא להגזים בו: ערך הנדלן מהווה 5%-7% מעלות העבודה".

זיו סבור כי חברות עד כה התמקדו בפתרונות לפרודוקטיביות, נגעו מעט בלכידות חברתית אבל לא נתנו מספיק מחשב לשימור החדשנות והיצירתיות בארגון. הוא מציע לגבש מודל גמיש והיברידי של עבודה: "לאפשר עבודה משולבת מהבית והמשרד כדי למתן חלק מההשפעות ולתת חוויות משלימות שעושות את החיבור החברתי. הכי משמעותי: להתמקד באזורים היצירתיים והחדשניים בארגון. ההנהלה חייבת לשמור על המחוברות של האזורים האלה – לאפשר סיעור מוחות בשיווק ובפיתוח. לעומת השלבים המובנים של תמיכה ושירות שיכולים להינתן במשקל כבד יותר מהבית".

 *הכתבה פורסמה בדה מרקר בתאריך ה-21.7.2020

 

צפו בהרצאה המלאה :