עדכון עמדה משפטית מספר 103-29: ממצאים בקשר עם נאותות הגילוי בדבר בטוחות ו/או שעבודים שניתנו ע"י תאגידים מדווחים להבטחת פירעון תעודות התחייבות

בספטמבר 2013 פורסמה עמדה משפטית מספר 103-29, שבה הדגיש סגל רשות ניירות ערך מהו הגילוי הנדרש ביחס לשעבוד שניתן להבטחת פירעון של איגרות חוב, הן במועד הנפקתן והן במסגרת הדיווחים השוטפים. מאז עודכנה העמדה המשפטית מספר פעמים.

העדכון מיום 24 ביולי 2017 כולל מספר הבהרות, התאמות ושינויים:

שעבוד של מניות חברה מוחזקת

באופן כללי, סגל הרשות דורש צירוף דוחות כספיים החברה המוחזקת עד לפירעון מלא של איגרות החוב. עם זאת, סגל הרשות אִפשר חלופות מסוימות לדרישת צירוף הדוחות. בעדכון זה סגל הרשות מציין כי לא התערב במקרים הבאים:

  • הפניה לדיווחי חברה מוחזקת, שמטופלת כנכס פיננסי, אולם יש לצרף הערכת שווי שבוצעה לנכס הפיננסי לצורך ביסוס ערכם בדוחות הכספיים.
  • צירוף תמצית נתונים כספיים (כמפורט בעמדה המשפטית) עם הצהרה של החברה כי הנתונים תואמים/נלקחו מתוך דוחות כספיים שבוקרו/שנסקרו במקום לצרף דוח ביקורת או דוח סקירה של רואה החשבון של המבקר. האמור לא יחול אם דוח רואה החשבון המבקר כלל פסקת הדגש בדבר מצבה הפיננסי של החברה המוחזקת.

כמו כן, הובהר כי במקרים שבהם הערבות להבטחת פירעון איגרות החוב ניתנה על ידי חברה שאינה החברה המנפיקה, יש לתת את הגילוי המפורט בעמדה המשפטית גם ביחס לחברה הערבה.

שעבוד על נכס

בחודש דצמבר 2016 פורסם עדכון להבהרה לעמדה משפטית מספר 105-23: פרמטרים לבחינת מהותיות הערכות שווי: שאלות ותשובות, במסגרתו נוספה עמדת סגל הרשות ביחס לעמידה בדרישת תקנת משנה 8ב(א1)(2) לתקנות ניירות (דוחות כספיים שנתיים), התש"ע-2010, לצרף כל הערכת שווי של נכס משועבד, גם אם אינה מהותית מאוד.1

בהתאם לכך עודכנה עמדה משפטית זו.

לעמדה המשפטית המעודכנת, לחץ כאן.

 


1  למידע נוסף על עדכון ההבהרה לעמדה המשפטית בניוזלטר לסיכום שנת 2016 - לחץ כאן.

 

 

הירשם לניוזלטר ולעדכונים אחרונים מ BDO זיו האפט

Please fill out the following form to access the download.