סקירתו של סקוט גאלווי על 4 ענקיות הטכנולוגיה

זה לא סוד שאני תמיד מעדיפה אנשים שעושים ופחות אנשים שרק מדברים. אבל גם לכללים יש יוצאים מן הכלל. Scott Galloway הוא אחד האנשים היותר מעניינים שחווינו בשנים האחרונות. והוא מעניין עד כדי כך שהוא מצדיק טור המשקף קצת מדעותיו וצורת מחשבתו הייחודית.

גאלווי הוא פרופסור לשיווק בבית הספר לעסקים באוניברסיטת ניו יורק, מרצה בחסד, סופר ויזם.

הוא הקים את חברת המחקר L2 ומכר אותה לחברת Gartner בשנת 2017. הוא כתב את הספרThe Algebra of Happiness וספרו האחרון הינו The Four הסוקר את פועלן של ארבעת ענקיות הטכנולוגיה ומה הDNA הסודי שלהן שהפך אותן לשליטות הבלתי מעורערות. גאלווי מדגיש שזה לא משנה אם אתה רוצה להצטרף אל ענקיות הטק או לנצח אותם, אתה צריך להבין אותן כי הן אלה ששולטות כרגע בעולם העסקים.

בספרו, הוא מתאר את ה- T algorithm שהם שמונה משתנים לטובת זיהוי חברות שיהיו שוות טריליון בעתיד. המשתנים הללו כוללים: בידול מוצרי, היכולת לגייס הון באמצעות חזון, טווח הגעה בינלאומי, תפיסה ציבורית חיובית, שליטה ברשת ההפצה מרכישה לשירות לאחר מכירה, היכולת לנתח נתונים (AI), היכולת לגייס ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר ומיקום גאוגרפי בקרבת סטודנטים מוכשרים.

אני רוצה להתעכב לדקה על המשתנה של שליטה ברשת ההפצה מרכישה לשירות לאחר מכירה כי אני סבורה שהוא קריטי ושחברות צריכות לחתור לכיוונו. אחת הדוגמאות הינה אפל. גאלווי סבור שהחדשנות הגדולה של אפל לא היתה בהמצאת האייפון אלא בכך שהם יצרו מאות "מקדשים" לממכר המוצרים שלהם ובכך בידלו עצמם אל מול התחרות.

לגאלווי יש פודקאסט ידוע בשם Pivot שהוא מנחה עם Kara Swisher שהיא העורכת שלNew York Magazine. ואם אתם עדיין לא רשומים לניוזלטר שלו No Mercy / No Malice אז זה בדיוק הזמן להירשם אליו.

גאלווי ידוע בתחזיות החודשיות והשנתיות שהוא עושה לגבי עתיד ענפים וחברות. הוא לא מרחם כשהוא מבקר ולעיתים, נראה שאולי זו הדרך הכי טובה להעביר מסרים שאנשים לא אוהבים לשמוע.

 

פרסום זה מבאס וכולנו מבינים זאת

בדיוק השבוע הייתי בפגישה שבה דיברנו על תקציבי השיווק והפרסום ולאן הם צריכים ללכת. אבל משום מה ישנם עדיין לקוחות שמאמינים בכוח הפרזנטור ופחות בכח המדידה ושימור לקוח.    

משום מה בכל כנס בינלאומי של ענף הפרסום, מזה שנים שמקפידים להזמין את גאלווי רק בשביל שיוכל לעמוד על הבמה ולרדת עליהם. השנה ב NexTech Tour de Forceגאלווי נתן את משנתו בנושא.

גאלווי אומר שזה לא סוד שתעשיית המדיה נמצאת במקום קשה מכיוון שתקציבי המודעות מצטמצמים. אלו שישרדו מחזקים את המודלים להכנסות ממנויי פרימיום. הניו יורק טיימס ישרוד כי שני שלישים מהכנסותיהם הן ממנוי ומנויים מאפשרים הכנסות חוזרות. סקוט אומר: "הפרסום מבאס. כולנו מבינים את זה. אנחנו אוהבים להעמיד פנים שזה לא נכון. אבל כל מי שיש לו כסף מבטל את הסכמתו לצרוך פרסום." עוד מוסיף גאלווי כי הכח משחית, למי שזה לא היה ברור עד עכשיו, ולכן צריך לפרק את הכח שנצבר בידי פייסבוק וגוגל.
 

לימודי אונליין לקצה

אני אדם שעשה שלושה תארים אקדמיים ואם תשאלו אותי היום למה זה היה טוב, אני לא בטוחה שתהיה לי תשובה מספיק טובה. כשאני מסתכלת היום על הניתוק של חלק מהמוסדות האקדמיים מהפרקטיקה, אני מבינה שמשהו הלך לאיבוד בדרך. סטודנטים היום מחפשים פתרונות מהירים ומעשיים ופחות תאוריות לא שימושיות. לא סביר בשנת 2020 לשלם כל כך הרבה כסף וכל כך הרבה זמן על לימודים שלא מספקים מקצוע.   

גאלווי אומר ובצדק שענף החינוך הוא אחד הענפים שעובר את השיבוש הגדול ביותר בימים אלו. הוא גורס כי האוניברסיטאות שמכרו לימודים היברידיים המשלבים לימודים אונליין ונוכחות פיזית, יעברו במהרה ללימודי דיגיטל בלבד. ותחשבו גם על ההזדמנות בלימודי אונליין ועל איך זה הופך אותנו לכפר גלובאלי אחד קטן שבו ניתן לעשות קורס אונליין אפילו אצל פרופסור גאלווי בכבודו ובעצמו. גאלווי השיק קורס אונליין לפני מספר חודשים והיתה לו אחרי מספר ימים רשימת המתנה מפה ועד הירח. קורס האונליין של גאלווי מפורסם באתר תחת הכותרת: השכלה עסקית לכולם. לקורס קוראים: Professor g strategy sprint והביקורות מהללות אותו.

ואם כל מה שנאמר פה עד כאן לא הספיק אז גוגל השיקו החודש תוכנית הסמכה הנקראת Google Career Certificates באורך של 6 חודשים ללימוד מיומנויות דיגיטל מבוקשות, ביניהן: מנהל פרויקטים, אנליסט ואיש UX. התוכנית צפויה להיות בעלות של כ100 דולר לחודש, שזה בכל קנה מידה בדיחה. הקורסים האמורים מכינים את הסטודנטים למצוא מיד תעסוקה בתחומי קריירה בעלי שכר גבוה, הנמצאים בצמיחה. גוגל גם מתחייבת לסייע בחיפוש עבודה עבור התלמידים. עכשיו, תחשבו אתם מה יותר כדאי לעשות.

 

בריאות להמונים

גאלווי טוען כי אמזון (וגם אפל) הולכת להיות חברת הבריאות הגדולה בעולם וזה ייקח לה כעשור להגיע לשם. אמזון כבר עושה צעדים לכיוון היעד הנכסף.

הרי אין חברה שמתאימה יותר מאמזון בשל כל הידע הנצבר שיש לה על לקוחותיה, כגון: האם אתה נשוי או רווק, מה ההכנסה שלך, מה אתה אוכל, מה הרגלים שלך ועוד.

רק החודש אמזון מכריזה על השקת Halo, צמיד ואפליקציית כושר הסורקת את גופך וקולך.

בניגוד לשעון של אפל או אפילו לFitbit הבסיסיים ביותר, לפיתוח החדש של אמזון אין מסך. האפליקציה שמתלווה אליו מגיעה עם הסט הרגיל של תכונות מעקב כושר יחד עם שני רעיונות חדשניים, וקצת מטרידים, שימוש במצלמה שלך ליצירת סריקות תלת מימד לשומן בגוף והאזנה לרגש שבקולך.

 

לסיכום, אין ספק שגאלווי הרבה פעמים מדייק בתחזיות שלו וכשהוא טועה, הוא יודע להודות בטעויות.

אנחנו מתחילים להבין שאין מה לפחד מלהיכשל או לטעות. גאלווי כותב בספרו The Four: "צפה שכמות מסוימת של כישלון אינה בשליטתך, ותכיר בכך שתצטרך להכיל זאת או להמשיך הלאה."

 

הכתבה פרסמהה במסגרת הטור של יעל קנדר, מנהלת BDO בדה מרקר בתאריך