האם החברה שלכם מוכנה ל-Web 3.0?

בקצרה

טכנולוגיות המטאוורס וה-NFT, שתופסות תאוצה בשנה האחרונה, מרחיבות עוד ועוד את העולם הווירטואלי אל התלת-ממד, ומסתמנות כהמשך ההתפתחות הטבעית של האינטרנט בכלל, והרשתות החברתיות בפרט. האם העולם הווירטואלי התלת-ממדי הנחווה דרך משקפי המציאות המדומה יתפוס נתח מרכזי בכל בית? עוד מוקדם לנבא. לעומת זאת, כלכלת המטאוורס כבר דוהרת קדימה עם עוד ועוד חברות שאינן בהכרח טכנולוגיות, שמשקיעות בנכסים וירטואליים כדי להבטיח את מקומן בעולם ה-Web 3.0 המתהווה. האם החברה שלכם מוכנה לשינוי? . 

 

הסביבה העסקית החדשה - המטאוורס

חזון המטאוורס מכוון למגוון רחב של שימושים ולאפשר את החוויה האנושית באמצעות או בעזרת הסביבה הווירטואלית, בין השאר באמצעות משחק, בידור, לימוד, יצירה, שירות, מסחר, ניתוח של מידע וקשרים חברתיים. בשל מגוון השימושים האפשריים, קמו חברות רבות שמנסות לממש את החזון בדרכים מגוונות וכן פיתוח של גישות עסקיות וטכנולוגיות תומכות, כמו משקפי מציאות רבודה שיאפשרו את החוויה המלאה ואת החיבור בין העולם האמיתי למטאוורס.

סביבות מטאוורס שונות מציגות מודלים עסקיים מגוונים, בהם דמי מנוי, שימוש בחינם עם אפשרויות רכישה בתוך העולם או רכישה של רישיון שימוש כמו במשחק "מיינקראפט". ואולם המודל העסקי הנפוץ ביותר הוא שימוש במטבעות דיגיטליים (Crypto Currency) שמנפיק המטאוורס כדי לרכוש בו שטחים או פריטים שונים.

מרבית סביבות המטאוורס כיום מאפשרות לרכוש תוספות, אווטארים (דמויות דיגיטליות) ואפילו  לרכוש נדל"ן בעולם הווירטואלי כדי שהרוכשים יוכלו לבנות בו סביבה ייחודית משלו ולהציע אותה ובאמצעותה חוויות, מסחר ושירותים. במקרים מסוימים, תחרות רכישת הנדל"ן במטאוורס הביאה לעסקות של מיליוני דולרים שהבטיחו לתאגידים נתח מהמטאוורס.
 

מה זה NFT?

הכלי הפופולרי ביותר כיום של סביבות מטאוורס לבצע עסקות עם משתמשים ולהבטיח המשך רווחים עתידי, הוא הנפקה של מטבעות דיגיטליים בתוך המטאוורס, ובנוסף למכור את התוספות והנדל"ן באמצעות NFT - יישום של חוזה חכם על רשת הבלוקצ'יין.

NFT הוא סוג של מטבע דיגיטלי, שמכיל בכל מטבע תוכן ייחודי הכולל נכס דיגיטלי, כמו תמונה או פרטי בעלות על נכס. לרוב, אחזקה בNFT- תשקף בעלות על אותו הנכס או זכות שימוש בו. כך נוצרו נכסי NFT שבעת המסחר בהם מעבירים ליוצרם עמלה. קיימים NFT's שמעניקים לבעליהם זכות להשתתף בהצבעות ממוחשבות, כך, למשל, מחזיקים בזכויות ליצירה מסוימת יכולים להחליט באופן ממוחשב אם למכור זכויות של היצירה לשימוש בפרסומת.

נכסי אמנות מבוססי NFT הגיעו בסוף 2021 לכ-40 מיליארד דולר, לפי דיווח באתר "פייננשל טיימס". מסחר אמיתי ב-NFT נעשה כיום באמצעות פלטפורמות מסחר (Marketplaces) שמנגישות את המאפיינים השונים ואת תוכן ה- NFTומספקות ודאות שהעסקה תתקיים בצורה תקינה.
 

פוטנציאל מסחרי עצום בשילוב בין העולמות

כיום מסתמן כי הפוטנציאל למפץ מסחרי גדול טמון ב-Web 3.0, שהוא השילוב בין שתי המגמות - המטאוורס שנבנה בקצב מהיר והשימוש בהנפקה של נכסים באמצעות NFT.

כל רכיב במטאוורס יכול להיות NFT. אפשר לקנות ולמכור, ולעתים גם להעביר בין מטאוורסים שונים. רק טבעי שהמטאוורסים יציעו את השטחים הווירטואליים שלהם כ-NFT, את הלבוש והמראה של המשתתפים, הזכות לשחק במשחקים ועוד.

חברות רבות קנו כבר אזורים שלמים במטאוורסים השונים לצורכי הקמת סביבה ייעודית משלהם או לצורך מכירה עתידית של נכסים אלה, וסוכנויות פרסום לעולם הווירטואלי קמות ומנהלות הסכמים להשכרת שטחי פרסום במטאוורס.

אין גבול לאפשרויות: באמצעות המטאוורס תוכלו להציע סיור וירטואלי בנכס שאתם מוכרים - גם אם הקונים נמצאים בצד השני של העולם, להזמין תיירים לסיור באתר התיירות שבבעלותכם, ולאפשר ללקוחות למדוד בגדים ונעליים שמותאמים במדויק למידות שלה, לאחר שמידותיהם נסרקו.

כדי להבין איך נכון לכל חברה לייצר את הנוכחות שלה בעולמות המטאוורס נדרשת הבנה של אופי הייצוג המיתוגי של החברה ואיך הוא יכול להשתלב בתרבות הצריכה האנושית במטאוורס. וזאת, במקביל להבנה של פוטנציאל הצריכה של עולמות אלה. המטאוורס הוא הייצוג הווירטואלי שלנו. מצד אחד הוא מספק חוויה בידורית והנאה מהמשחק; מצד שני, הוא יכול לסייע, באמצעות כלים וירטואליים משמעותיים יותר, לבצע פעולות שהעולם הווירטואלי הדו-ממדי לא מספק.

המבחן של הכלכלה החדשה המתהווה טמון ברמת האימוץ שלה על ידי הציבור וביכולת של חברות לזהות נכון את השירותים שהן יכולות להציע בה בצורה טובה ביחס למציאות כיום – אל תישארו מאחור.

צרו קשר עם המומחים שלנו >>