ייעוץ במדיניות ובתהליכי רכש בארגון

מבנה טיפוסי של יחידת רכש כולל מספר דפוסים מוכרים. חלק ממערכי הרכש כוללים שיטות עבודה הדורשות התאמה למערכות ולכלים החדשים הקיימים כיום, לרוב נדרשת התאמת המציאות לכלים מודרניים לביצוע אנליזות לרכש, נדרשת השוואה לגופי רכש בעלי תחומי עניין דומים ועוד. כל זאת ועוד, על מנת לנהל את פעילות הרכש באופן מיטבי, ביעילות כלכלית ובהתאמה טכנולוגית למציאות המורכבת שבה הארגון פועל.

שיטת העבודה שלנו מתחילה באבחון ואפיון המצב הקיים, בהתאם לממצאים נייעץ, נסייע ונלווה אתכם בתהליכים השונים להם תדרשו בהתאם לממצאים כגון: ייעוץ להקמת מערך רכש חדש, רה-ארגון למערכי רכש קיימים ואפיון והטמעת תהליכי רכש חדשים במערך באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, איחוד רכש ועוד.

במסגרת השירותים שאנו מציעים

ניתוח מבנה הרכש הקיים: סקירה ואפיון של מערך נהלים קיים, אפיון תהליכי עבודה קיימים, קיום סקרים לבחינה האם המצב הקיים ביחידות הרכש הינו המקובל בעולם בגופים וארגונים דומים, ניתוח והמלצה על השינוי האסטרטגי העתידי ביחידת הרכש. בתוך כך בחינת יעילות כלכלית של תהליכי הרכש.

סיוע בייעול מערך הרכש: יישום של שיטות כלכליות חדישות בעולם ההתקשרויות, סיוע בהתקשרות עם ספקים יחידים תוך שימוש בשיטות מתקדמות, סיוע וייצוג במתודולוגיות מתחומי תורת המשחקים וקבלת החלטות ברכש, בדיקת כדאיות, השוואות שוק וניתוחים בתחומי הרכש באופן כללי, סיוע בכתיבת אמנות למדיניות רכש אחראית והטמעתן, סיוע בהטמעת שיטות לחסכון והתייעלות בתהליכי עבודה.

סיוע בהקמת מנגנוני רכש מרכזיים ואיחוד רכש: המלצה על מבנה ארגוני וכפיפות של נושאי התפקידים ואנשי הרכש, כתיבת מערך נהלי רכש, ייעוץ לתהליכי עבודה יעילים בדגש על שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, שימוש באסטרטגיות מתורת המשחקים ואסטרטגיות ברכש ומכרזים על מנת לבנות מערך רכש יציב ויעיל כלכלית, עריכת מכרזים והסכמים רוחביים במגוון נושאים. כל זאת מתקיים בדגש על היעילות הכלכלית של התהליכים ובהשוואה למקובל בעולם בגופים וארגונים דומים.

למומחים של BDO ניסיון רב שנים בתחום הרכש וההתקשרויות, במגוון סקטורים ומגזרים ותוצאות מוכחות של ייעול כלכלי של תהליכי הרכש במגוון ארגונים, מבין לקוחותינו:

לקוחות