הגשת הצעות למכרזים

 

ענף המכרזים בישראל מקיף עשרות רבות של מיליארדי ₪,  כאשר בממשלה בלבד מוערך סכום המכרזים בכ- 30 מיליארדי ₪ בשנה. ככלל, חוק חובת המכרזים קובע כי כל גוף ציבורי שברצונו לרכוש טובין או שירותים מספק חיצוני, צריך לקיים התקשרות בדרך של מכרז.

הכלל הראשון למכרז הוא עמידה בתנאי הסף להשתתפות במכרז והוא מהווה רף שאותו אף פרמטר אחר, כלכלי או איכותי, לא יוכל להחליף. הפרמטרים המרכזיים הנבחנים הם ותק - ניסיון קודם ומחזור כספי. למרבה הצער, עמידה בתנאי הסף אינה ערובה לזכייה במכרז. ספקים רבים מבצעים טעויות בהגשת המכרז הפוגעות בסיכויי הזכייה שלהם, אשר ניתן היה להימנע מהן ולהגביר את סיכויי הזכייה. טעויות אלו ניתן לחלק לשלושה סוגים: טעויות טכניות, טעיות כלכליות וטעויות אסטרטגיות.

תהליך הגשת המענה למכרזים מאופיין במתודולוגיה סדורה הכוללת בחשבון את כל התהליכים, הבקרות וההצלבות הנדרשות בכדי להגיש מענה מלא ומדויק כנדרש. התהליך לוקח בחשבון את שלושת סוגי הטעויות ושם עליהן דגש. בנוסף, הניסיון הרב בתחומי הייעוץ האסטרטגי ובהכרת השוק בתחומים רבים מצד הצוות המקצועי, תורמים במידה רבה בסיוע והמלצות בדבר בניית המבנה הכלכלי הנדרש של ההצעה בכדי להתחרות בסביבה העסקית הניגשת למכרז עם המציע.

על מנת לזכות במכרז, צוות המומחים של BDO יסייע לכם וילווה אתכם בתהליך באמצעות:

  1. מעבר משותף על מכרזים ובקשות התקשרות
  2. ניתוח תנאי הסף
  3. ניתוחי שוק ומתחרים טרום התקשרויות לפי הבקשות הרלוונטיות
  4. כתיבת מתודולוגיה
  5. סיוע בכתיבת תכנית עסקית כנדרש במכרז ובתמחיר עלויות
  6. טיפול בצד הטכני של המכרז
  7. קביעת אסטרטגיה אופטימלית לזכייה
  8. חיבורים בין גופים לצורך עמידה בתנאי סף
  9. ניתוחים כלכליים
  10. ייצוג מול הממשלה / מפרסם הבקשה

 

 

ליאור אגאי

ליאור אגאי

שותף, יעוץ רכש ומכרזים - BDO consulting  ומנהל לשכת השכר המרכזית- BDO Payroll Solutions
personBDO.LiveSite.ViewBio