דוחות כספיים שנתיים לדוגמה ליום 31 בדצמבר 2023

דוחות כספיים שנתיים לדוגמה ליום 31 בדצמבר 2023



אנו מתכבדים להגיש עבורכם את הדוח התקופתי לדוגמה ליום 31 בדצמבר 2023.

 

פרסום זה מדגים את הפרקים להלן של הדוח התקופתי לשנת 2023:

  • הפרק של דוחות כספיים הערוכים בהתאם לתקני הדיווח הכספי הבינלאומיים (IFRS) ולהוראות תקנות ניירות ערך (דוחות כספיים שנתיים), התש"ע-2010.
  • הפרק של מידע כספי נפרד הערוך לפי תקנה 9ג לתקנות ניירות ערך (דוחות תקופתיים ומיידיים), התש"ל-1970.
  • הפרק של דוחות פרופורמה לפי תקנה 9א לתקנות ניירות ערך (דוחות תקופתיים ומיידיים), התש"ל-1970.

 

לקישור לדוחות הכספיים לדוגמה בקובץ PDF >>

לקישור לדוחות הכספיים לדוגמה בקובץ WORD >>
 

השינויים העיקריים בדוחות כספיים שנתיים לדוגמה אלה ביחס לדוחות הכספיים השנתיים לדוגמה ליום 31 בדצמבר 2022


יישום לראשונה של תקנים חדשים

הדוחות הכספיים השנתיים לדוגמה הותאמו בשל כניסתם לתוקף של הפרסומים החשבונאיים הבאים:

  • תיקונים לתקן חשבונאות בינלאומי 1 (IAS 1) הצגת דוחות כספיים – גילוי מדיניות חשבונאית: היישום לראשונה של התיקונים בא לידי ביטוי בעיקר בביאור המדיניות החשבונאית (ביאור 2.3.1) ובצירוף נספח לדוחות הכספיים (נספח ו') אשר בא לסייע בביצוע שיקולי הדעת הנדרשים בפרסום של עיקרי המדיניות החשבונאית.
  • תיקונים לתקן חשבונאות בינלאומי 8 (IAS 8מדיניות חשבונאית, שינויים באומדנים חשבונאיים וטעויות – הגדרה של אומדנים חשבונאיים: היישום לראשונה של התיקונים בא לידי ביטוי בעיקר בביאור המדיניות החשבונאית (ביאור 2.3.2).
  • תיקונים לתקן חשבונאות בינלאומי 12 (IAS 12מסים על ההכנסה – מסים נדחים הקשורים לנכסים ולהתחייבויות הנובעים מעסקה יחידה: היישום לראשונה של התיקונים בא לידי ביטוי בעיקר בביאור המדיניות החשבונאית (ביאור 2.3.3 ו-2.42).   

ביאור 2.3 לדוחות הכספיים השנתיים לדוגמה ליום 31 בדצמבר 2023 בדבר יישום לראשונה של תקנים חדשים אינו כולל את תקן דיווח כספי בינלאומי 17, חוזי ביטוח (למידע נוסף ראו חוזר IFRB 2023/06 של רשת BDO) ואת התיקונים ל-IAS 12 בדבר רפורמת מס בינלאומית – Pillar Two Model Rules (למידע נוסף ראו חוזר IFRB 2023/04 של רשת BDO).

למידע נוסף בקשר לתיקונים ל-IAS 1 ול-IAS 8 ראו חוזר IFRB 2021/07 של רשת BDO ובקשר לתיקונים ל-IAS 12 ראו חוזר IFRB 2021/10 של רשת BDO.

 

תקנים חדשים בתקופה שלפני יישומם

הובא הגילוי הנדרש בדוחות הכספיים לדוגמה בשל פרסומם של התיקונים לתקנים החשבונאיים הבאים:

  • חוסר יכולת החלפה/המרה – תיקונים לתקן חשבונאות בינלאומי 21 השפעות השינויים בשערי חליפין של מטבע חוץ. למידע נוסף ראו חוזר IFRB 2023/08 של רשת BDO.

ביאור 2.48 לדוחות הכספיים השנתיים לדוגמה ליום 31 בדצמבר 2023 בדבר תקנים חדשים בתקופה שלפני יישומם אינו כולל את התיקונים לתקן דיווח כספי בינלאומי 10 ולתקן חשבונאות בינלאומי 28 בדבר מכירה או השקעה של נכסים בין משקיע לבין חברה כלולה שלו או עסקה משותפת שלו, שפורסמו בספטמבר 2014, כיוון שמועד התחילה שלהם נדחה למועד בלתי מוגדר. כמו כן, הביאור אינו כולל את התיקונים לתקן דיווח כספי בינלאומי 7 ותקן חשבונאות בינלאומי 7 בדבר הסדרי מימון של ספקים.

 

שינויים נוספים

בדוחות הכספיים השנתיים לדוגמה עודכנו בהערות השוליים התייחסויות להחלטות סדר יום של הוועדה לפרשנויות של דיווח כספי בינלאומי (IFRS IC), וכן לפרסומים רלוונטיים של רשות ניירות ערך ושל רשת BDO.

כמו כן, נוספו, בוטלו וטויבו גילויים בעיקר בנושאים הבאים:

  • ביאור 1 – כללי: בוטלה ההתייחסות למגפת הקורונה (COVID 19) ונוספה התייחסות למלחמת "חרבות ברזל".
  • ביאור 2.10 – ביאור מדיניות חשבונאית – השקעות בחברות כלולות ובעסקאות משותפות: הוספת התייחסות לאופן ההצגה של הפסד מירידת ערך של השקעה נטו בחברה כלולה או בעסקה משותפת.
  • ביאור 2.17.2 – ביאור מדיניות חשבונאית – מלאי דירות למכירה בהקמה: הוספת התייחסות למועד הפסקת היוון של עלויות אשראי בפרויקט למגורים.
  • ביאור 18.4 – התחייבויות פיננסיות אחרות – התחייבויות לתשלומי תמלוגים בגין מענקי רשות החדשנות: עדכון נוסח הביאור.
  • ביאור 22.5 – הפרשות – חוזים מכבידים: שינוי נוסח הביאור.
  • ביאור 23.9 – מסים על ההכנסה – החוק לעידוד השקעות הון: ביטול ההתייחסות לתיקון 69 לחוק עידוד השקעות שפורסם ב-2012 ועדכון נוסח הביאור לתיקון 74 לחוק עידוד השקעות הון שפורסם ב-2021.
  • ביאור 23.11 – מסים על ההכנסה – פחת מואץ: תיקון הביאור כך שיתייחס להוראות הגילוי הנדרשות כאשר החוק מתיר לחברה תביעת פחת מואץ חלף התייחסות למקרה ספציפי.
  • ביאור 40.11 – מכשירים פיננסיים – השפעות המעבר לשיעור ריבית עוגן אלטרנטיבית: עדכון נוסח הביאור לאור התקדמות תהליך המעבר לריבית עוגן.


נושאים אחרים

מגמות והשפעות אירועים שונים על הכלכלה הישראלית – יש לבחון את הגילוי הנדרש ואת ההשלכות האפשריות על הדוחות הכספיים בגין מגמות והשפעות אירועים שונים בישראל במיוחד האמור לגבי מלחמת "חרבות ברזל".

 

הדוחות הכספיים השנתיים לדוגמה מהווים דוגמה לצורך המחשה בלבד של כללי הגילוי וההצגה בהתאם ל-IFRS ותקנות דוחות שנתיים. ייתכן ויידרשו התאמות, שינויים או הוספות לדוחות לדוגמה אלה לאור תקנים חדשים, החלטות רשות ניירות ערך וכיוצ"ב, שיפורסמו לאחר מועד פרסום זה.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או הבהרה שתידרש.